Vår lille spire

Har sånne vondter jeg og, blir sånn at man tenker over det. Men vi får bare prøve å ta det rolig og nyte! :Heartred
 
Ja, jeg er kjempe glad i jobben min, er ikke mange andre yrker du blir møtt med 20 barn som kommer løpende mot deg for å få en klem. Jeg er heldig som får lov å være med å forme så mange barn.

Gleder meg så mye til å fortelle til foreldrene mine at de skal bli besteforeldre [emoji7]

Det er helt sikkert normalt, men alt er nytt siden jeg er gravid for første gang, så det kommer en del tanker når det kommer slike knip og vondter jeg ikke er vandt med. Men som du sier er det mye som skal skje der inne [emoji4][emoji4]

Det forstår jeg[emoji7]

Ja jeg gleder meg også kjempemye til å fortelle det til besteforeldrene, oldeforeldrene, tanter, onkler osv osv[emoji173]️

Ja er mye som skjer der inne. Jeg blir også skeptisk når jeg kjenner på vondter, men det er vel normalt[emoji4]
 
Jeg har også sånne vondter. Er ganske så vondt når det står på, men blir heldigvis beroliget når jeg ser at det er veldig vanlig[emoji5]
Ja, det hjelper at man ikke er alene om disse smertene og at det er vanlig, men er samtidig skremmende..
 
Det forstår jeg[emoji7]

Ja jeg gleder meg også kjempemye til å fortelle det til besteforeldrene, oldeforeldrene, tanter, onkler osv osv[emoji173]️

Ja er mye som skjer der inne. Jeg blir også skeptisk når jeg kjenner på vondter, men det er vel normalt[emoji4]
Det blir så herlig å dele nyheten [emoji173]️

Vi får prøve å ikke tenke over smertene og heller nyte denne fine tiden [emoji4]
 
I dag er jeg 7+0 og har hatt en dag uten noen som helst form for symptomer bortsett fra at jeg er sliten. Får vel bare ta det positivt, har lest at noen dager er bedre enn andre og symptomer kommer og går.

I morgen skal vi fortelle om graviditeten til mine foreldre. Jeg klarer ikke holde på nyheten lengre. Vi snakker sammen hver dag og da er det vanskelig å ikke nevne dette. Så nå planlegger vi hvordan vi skal fortelle det, noen morsomme forslag der ute?
 
I dag hadde vi invitert foreldrene mine hit på middag, de ante fred og ingen fare. Når de kom inn døra stod det en eske på bordet til dem, i esken lå det en liten kniv, fiskesluk, spork og ei tomhylse (vi er veldig glad i å være i naturen) samt en lapp hvor det stod "Ny turvenn ankommer mai 2018". De fikk beskjed om å ta av lokket sammen. Samboeren filmet det hele og det er jeg veldig glad for. Morsomt å ha for å se tilbake på. Dette ble en stor suksess og aldri tror jeg kalkunmiddag har smakt så godt før [emoji1][emoji173]️

Resten av familien skal få vite det etter uke 12, mulig svigers får vite det før den tid men vi har ikke helt bestemt oss.
 
Herlighet så kul og fin måte å fortelle det på. Ja kan tenke den middagen smakte ekstra godt etter det[emoji7]

Nå ble jeg inspirert til å fortelle mine foreldre det på en kreativ måte også[emoji7]
 
Herlighet så kul og fin måte å fortelle det på. Ja kan tenke den middagen smakte ekstra godt etter det[emoji7]

Nå ble jeg inspirert til å fortelle mine foreldre det på en kreativ måte også[emoji7]
Takk [emoji173]️

Broren min fikk et spillcover, han er glad i å spille, på fremsiden stod det "Et nytt kapittel kommer i mai" og inni på en cd-plate stod det "Du skal bli onkel" [emoji4]

Vi var innom mange ideer før vi endte opp med disse. Er så mye gøy man kan gjøre. Gleder meg til å høre hvordan du skal fortelle det [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Takk [emoji173]️

Broren min fikk et spillcover, han er glad i å spille, på fremsiden stod det "Et nytt kapittel kommer i mai" og inni på en cd-plate stod det "Du skal bli onkel" [emoji4]

Vi var innom mange ideer før vi endte opp med disse. Er så mye gøy man kan gjøre. Gleder meg til å høre hvordan du skal fortelle det [emoji4]

Oi det var også en råkul måte å gjøre det på. Jeg har også en gamerbror, så det der inspirerte meg veldig :D

Ja blir spennende å se hva vi ender opp med å gjøre. Har iallefall lyst til å være kreativ[emoji2]
 
Oi det var også en råkul måte å gjøre det på. Jeg har også en gamerbror, så det der inspirerte meg veldig :D

Ja blir spennende å se hva vi ender opp med å gjøre. Har iallefall lyst til å være kreativ[emoji2]
Så spennende! [emoji1] Gleder meg til å følge med på hva du gjør.
 
  • Liker
Reactions: Sia
Da var jeg her igjen, det har vært noen dager hvor alt for mye har skjedd. Men alt er bra, jeg er 7+5 etter mine beregninger.

I går begynte jeg for første gang å virkelig kjenne på kvalmen, og den har vært tilstede for fult i dag også. Jeg som håpet jeg skulle slippe, men samtidig er det godt å ha tegn på at jeg er gravid. Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler lukten av makrell i tomat, salami og kaviar om dagen, noe som gjør lunsjen på jobb i barnehage til en spennende opplevelse hver dag.

I morgen skal jeg til legen og gleder meg til å få svar på en del spørsmål. Håper på å senke skuldrene litt etter turen dit.
 
  • Liker
Reactions: Sia
Hurra for 7+5, snart 8+0 du da[emoji7] Dette går så bra og glad på dine vegne!

Huff da, kjipt at du fikk kvalmen du også, men håper den ikke blir for intens og at den gir seg fort :)

Masse lykke til hos legen og gleder meg til oppdatteringer fremover [emoji2]
 
Hurra for 7+5, snart 8+0 du da[emoji7] Dette går så bra og glad på dine vegne!

Huff da, kjipt at du fikk kvalmen du også, men håper den ikke blir for intens og at den gir seg fort :)

Masse lykke til hos legen og gleder meg til oppdatteringer fremover [emoji2]
Ja, fredag er jeg 8+0, en perfekt start på helgene det [emoji7]

Håper kvalmen går fort over, det er så slitsomt!

Takk, veldig spent på legetimen! [emoji173]️
 
  • Liker
Reactions: Sia
God kveld! [emoji1]

Da er nok en dag med kvalme snart over. Jeg har hatt legetime i dag, veldig godt å få luftet tankene og få vite litt om gangen i dette siden det er første gang jeg er gravid. Veldig godt å få roet meg litt ned angående farer osv. Har hørt så mye forskjellig og lest så mye forskjellig. Nå har jeg fått bekreftet at jeg skal fortsette med vitaminene mine (at foreløpig trenger spiren bare folat), at det beste mot kvalme er å prøve ut alle mulige kjerringråd før jeg går over på noe annet, at det vil bli tatt blodprøver hver legetime/jordmortime + urinprøve, at løfting ikke er farlig så lenge jeg ikke har vondt, at det bare er å trene, at det er viktig å lytte til kroppen og hvile når den trenger og ikke minst at samleie er helt ufarlig.

Jeg tok blodprøve i dag og vi satte opp ny time når jeg er i slutten av uke 12. Da skal vi henvises til sykehuset for ul i uke 18-20.

Nå har skuldrene senket seg litt og jeg skal nå bare nyte at jeg faktisk er gravid og hvis det skjer noe er det mest sannsynlig pga det er meningen det skal skje.
 
Så herlig at legetimen gikk så fint, kan tenke meg at det var godt å få senket skuldrene litt ja[emoji2]
 
Back
Topp