Vår lille spire

LuckyH

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Hei!

Jeg vil prøve å skrive en dagbok, både for min del og for den lille spiren sin del. Fint å kunne se tilbake på hvordan svangerskapet var.

Jeg er førstegangsgravid og er i dag 6+1, jeg kunne ikke vært mer lykkelig! Dette føles så riktig. Ønsket om å få barn er stort av både barnefar og meg. Vi prøvde ca en mnd før testen viste positivt.

Jeg er 23 år gammel, jobber som barnehagelærer i 100% stilling og bor i Hedmark. Barnefar er 23 år gammel, han har igjen i underkant av 1 år av lærlingtiden. Vi har vært sammen lenge og gleder oss til tiden fremover.

Symptomer:
• Trøtthet
• Murringer i magen
• Litt småkvalm
• Ømme bryster
• Tisser ofte

Jeg er spent på tiden fremover!
 
Hei! så kjekt å se at du laget deg dagbok du også, vil gjerne følge deg på vegen mot mai[emoji173]️

Moro at vi er like gamle også. Gratulerer igjen[emoji2]
 
Hei! så kjekt å se at du laget deg dagbok du også, vil gjerne følge deg på vegen mot mai[emoji173]️

Moro at vi er like gamle også. Gratulerer igjen[emoji2]
Ja, må jo prøve å få til en dagbok [emoji4] Gleder meg til å følge deg også [emoji173]️
 
  • Liker
Reactions: Sia
I dag er jeg 6+2, og jeg har hatt en super dag med mye energi! Det er lenge siden jeg har orket å gjøre noe som helst her hjemme så dette føles bra. Nå skal resten av kvelden tilbringes på sofa'n med krim på TV.

Det har vært mye tanker de siste dagene. Jeg er kjempe redd for å miste barnet.. Tenker på det veldig ofte om dagen. Har lest det er mange som spontant aborterer og tanken skremmer meg. Jeg ønsker virkelig at alt skal gå bra og prøver å tenke positivt.

Det har vært en del nedturer i det siste. Har mistet et kjært familiemedlem, det gikk veldig inn på meg, men dagene begynner å bli bedre.

Teller ned til legetime om 11 dager!
 
Hurra for 6+2[emoji173]️

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om frykten for å miste. Jeg tenker også mye på det allerede, og har bare visst at jeg har vært gravid siden fredag.. Men etter SA sist så klarer jeg ikke leghe fra meg tanken, og venter bare på å finne blod:/

Kan tenke meg at det blir godt med legetime om 11 dager ja. Det går fort[emoji2]

Veldig leit å lese at du har mistet et kjært familiemedlem også:( kondolerer!
 
Hurra for 6+2[emoji173]️

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om frykten for å miste. Jeg tenker også mye på det allerede, og har bare visst at jeg har vært gravid siden fredag.. Men etter SA sist så klarer jeg ikke leghe fra meg tanken, og venter bare på å finne blod:/

Kan tenke meg at det blir godt med legetime om 11 dager ja. Det går fort[emoji2]

Veldig leit å lese at du har mistet et kjært familiemedlem også:( kondolerer!
Takk for gode ord [emoji173]️ Er så skummel, tanken på å miste vår lille spire. Jeg krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen. Vi må finne positive tanker og glede oss over hver dag.

Ser frem til legetime, håper jeg kan senke skuldrene litt etter å ha vært der. Om 6 uker er jeg over 12 uker på vei! Ser så frem til det, men det føles så fryktelig lenge til..
 
  • Liker
Reactions: Sia
Tusen takk[emoji173]️ Ja vi må bare tenke positivt, det er ikke mer enn det en kan gjøre uansett[emoji2]
 
I dag har vært en lang dag, har vært kjempe sliten siden jeg våknet. Har slitt med svimmelhet og stikkende smerter nederst i magen i dag. Krysser fingrene for at alt går over snart.

Jeg er så lykkelig! Tanken på at en liten spire vokser i magen er magisk!
 
Forkjølelsen melder sin ankomst, det er vel ikke annet å forvente når man jobber i barnehage og høsten har banket på døra.

I dag har jeg løpt mye på do igjen, noen dager tisser jeg så utrolig mye. Samtidig har jeg hatt en del utflod og vært bekymra for at det skal ha vært blod som kommer, men heldigvis ikke. Så priser meg lykkelig over det! Teller ned dager til legetime neste uke, håper på å senke skuldrene etter en tur dit.

Nyt kvelden videre [emoji4]
 
Huff da, masse god bedring!

Kjenner meg godt igjen med dette med frykt for om det er blod en ser når en kjenner det blir vått der nede. Heldigvis var det bare utflod hos deg også[emoji173]️ Jeg skal også ha legetime snart, og det kommer som du sier til å bli så godt!

Nyt kvelden du også[emoji2]
 
Gratulerer så mye med lille spiren:Heartred:Heartblue Jeg vil gjerne også følge deg på veien mot mai :love2
 
Huff da, masse god bedring!

Kjenner meg godt igjen med dette med frykt for om det er blod en ser når en kjenner det blir vått der nede. Heldigvis var det bare utflod hos deg også[emoji173]️ Jeg skal også ha legetime snart, og det kommer som du sier til å bli så godt!

Nyt kvelden du også[emoji2]
Tusen takk [emoji173]️

Det er en helt merkelig følelse for frykt, jeg blir helt skjelvende og føler meg ute av meg selv.. Men heldigvis var det ikke blod!

Vi får telle ned til legetime og 12 uker. Alle sier at tiden går så fort, håper den snart går litt fortere for min del hvertfall [emoji85] Føler dagene går så sakte!!
 
Dagene går super sakte! Er helt forferdelig. Kjenner godt igjen følelsen av frykt for at noe skal skje. Men heldigvis er sjansen liten! Vi får bare holde ut og nyte at det spirer og gror i magen! :Heartred
 
Dagene går super sakte! Er helt forferdelig. Kjenner godt igjen følelsen av frykt for at noe skal skje. Men heldigvis er sjansen liten! Vi får bare holde ut og nyte at det spirer og gror i magen! [emoji813]red
Helt enig, vi må bare nyte at det faktisk vokser et barn i oss [emoji173]️ Det er en herlig tanke!
 
For en nydelig dag dette har vært, med sol og en fin dag på jobb. Kom et barn løpende til meg på jobb og sa jeg måtte se i sandkassa, jeg fortet meg bort for å titte, så sa jenta "Her har jeg og "gutt" tegnet hjerter til hverandre, for vi er kjærester og kyssa hverandre på leppa." Disse små tingene gjør dagene så bra, livet i barnehage er topp! Gleder meg til jeg får møte barnet i magen.

Formen har vært litt opp og ned i dag også, hatt noen kjempe knip nederst i magen, ikke klart å røre meg. Hva kan det være? Ellers er jeg trøtt og sliten, men det begynner jeg å bli vandt med.

I morgen er en ny dag, en dag nærmere legetime og en dag nærmere 12 uker. [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: Sia
Det er så mye følelser om dagen, for det meste er jeg kjempe glad og i godt humør. Men i blant så kommer tårene, ikke fordi jeg er lei meg, men fordi jeg er sliten. Slik som i stad da forloveden spurte hvordan det gikk med meg, jeg brast ut i tårer. Ikke fordi jeg er lei meg og trist, men fordi jeg er sliten.
 
Åå barn er så ærlige og søte[emoji7] Er tante og har så mye glede av de, gleder meg sånn til å fortelle dem at de skal få en ny liten fetter eller kusine!

Slike knip får jeg også, merket spesiellt i dag tidlig så hadde jeg et par slike og jeg stivnet helt til fordi det var litt krampeaktig, men forsvant fort heldigvis. Vi får trøste oss med at det nok er helt normalt, mye som skjer der inne[emoji4]
 
Åå barn er så ærlige og søte[emoji7] Er tante og har så mye glede av de, gleder meg sånn til å fortelle dem at de skal få en ny liten fetter eller kusine!

Slike knip får jeg også, merket spesiellt i dag tidlig så hadde jeg et par slike og jeg stivnet helt til fordi det var litt krampeaktig, men forsvant fort heldigvis. Vi får trøste oss med at det nok er helt normalt, mye som skjer der inne[emoji4]
Ja, jeg er kjempe glad i jobben min, er ikke mange andre yrker du blir møtt med 20 barn som kommer løpende mot deg for å få en klem. Jeg er heldig som får lov å være med å forme så mange barn.

Gleder meg så mye til å fortelle til foreldrene mine at de skal bli besteforeldre [emoji7]

Det er helt sikkert normalt, men alt er nytt siden jeg er gravid for første gang, så det kommer en del tanker når det kommer slike knip og vondter jeg ikke er vandt med. Men som du sier er det mye som skal skje der inne [emoji4][emoji4]
 
Jeg har også sånne vondter. Er ganske så vondt når det står på, men blir heldigvis beroliget når jeg ser at det er veldig vanlig[emoji5]
 
Back
Topp