Snacks

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen tips til hva man kan spise som snacks som er godt og ca sundt?

Er sulten hele tiden, men finner liksom ikke noe smått å knaske på etter middag. Har mest lyst på en middag til [emoji14]
 
Gulrot [emoji7] sitt å knaske det hele tiden [emoji7]
 
Signerer de to øverste. Sukkererter og cherrytomat er også en vinner her. Hvis du vil ha det mindre sunne alternativet, er Tuc-kjeks veldig godt ;)
 
Jeg har spist mye eple, kiwi, banan og smoothie. Av salte ting spiser jeg speltlompechips med guaccamole eller hjemmelaget hummus med grønsaker (agurk, gulrot, kålrabi, blomkål)
 
Klarer ikke få i meg mektig snack lenger. Det klager jeg ikke på. Blir jo enklere å unngå usunne snacks.
Er i utgangspunktet veldig glad i frukt og grønt så det har gått mye i epler, druer, gulrøtter og cherrytomater fra hagen:)
 
Finnes det noe som metter mer? Føler aldri jeg blir mett av frukt :eek:
 
Finnes det noe som metter mer? Føler aldri jeg blir mett av frukt :eek:
Müsli og eplebiter med Biola (rips eller bringebær) har blitt en hit mer. Mettende og sunt :) også bra når man gjerne er litt forstoppa ;) hehe
 
Müsli og eplebiter med Biola (rips eller bringebær) har blitt en hit mer. Mettende og sunt :) også bra når man gjerne er litt forstoppa ;) hehe
Hadde jeg slitt med forstoppelse så [emoji14] er vel nesten motsatt her.
Men drikker biola hver dag da. Regulerer magen :D
 
Jeg lagde meg granola i dag, og oppdaget at det ikke var så verst å snackse. Og jeg har egentlig ikke lyst på _noe_.
 
Avokado er også en slager her, hvis du liker det. Kan selvsagt ikke spise så mye av ganga, men det metter godt. Godt sammen med skinke eller noe annet, litt krydder (sitronpepper eller grillkrydder) på knekkebrød, i salat osv.

Får heldigvis avsmak av alt som smaker søtt, det hjelper godt på kostholdet.
 
Avokado er også en slager her, hvis du liker det. Kan selvsagt ikke spise så mye av ganga, men det metter godt. Godt sammen med skinke eller noe annet, litt krydder (sitronpepper eller grillkrydder) på knekkebrød, i salat osv.

Får heldigvis avsmak av alt som smaker søtt, det hjelper godt på kostholdet.

Frister ikke så mye med søtt her heller heldigvis.

Hm...men nå fikk jeg egentlig veldig lyst på ostesmørbrød til kveld i dag. Ferdig med middag for en time siden, og allerede sulten [emoji14] haha
 
Frister ikke så mye med søtt her heller heldigvis.

Hm...men nå fikk jeg egentlig veldig lyst på ostesmørbrød til kveld i dag. Ferdig med middag for en time siden, og allerede sulten [emoji14] haha
Hehee så bra, ulvehungeren har ikke slått inn helt enda her. Heldigvis får en vel si. Er heldig med en rikholdig kantine på jobb så de dagene jeg ikke orker matpakke eller å tenke på morraen er det mye bra og sunt å velge i der. De lager gode smoothier også og det har vært redningen noen morgener der jeg ikke har orka noe annet enn kaffe med melk. Bør jo helst lage den selv, men er så styrete å sykle med ;)
 
Fått helt hekta på salt kjeks med mandarin smøreost på [emoji7]
Det hørtes godt ut! Kan også anbefale, helt ut av det blå, sellerirot som pommes frites-bakt i ovnen med bare litt krydder på. Kanongodt og tusen ganger bedre enn søtpotet. Men en må like den litt bitre smaken da. Kunne spist meg mett bare på det.
 
Back
Topp