Krösa Maja
Forumet er livet
Fordi det er normal høflighet å spørre "hbordan går det med deg?" Etter en fødsel/keisersnitt, ikke bare gå inn og ta babyen. Men dette er nå min mening.
Hvorfor en frykt for å tråkke på grenser? Er da stor forskjell på å spørre om graviditeten emm å spørre "hvordan går det med deg?"det ene gpr under nysgjerrighet mens det andre er normal høflighet.
Svangerskap er for meg intimt og privat, jeg "mister" kroppen min i mine svangerskap og føler meg ikke som meg selv, det er da vanskelig å dele med folk det gjelder min egen mor også, forskjellen er at om min mor spør har jeg lettere for å svare enn hvis svigermor spør, det syns jeg er helt normalt, for igjen, min mor har oppdratt meg og kjenner meg, det gjør ikke svigermor på samme måte.
For når noen spør hvordan det går med deg etter en fødsel/keisersnitt så spør de for de du akkurat har født og når min svigerdatter mener det er for privat å si at babyen min lever, kjente det første sparket i dag. Så hadde jeg tenkt at det er det for privat å si at det går bra eller dårlig etter en fødsel også. Husk at svigermor har også følelser og har sikkert skjønt at du ikke tenker på henne som en av de nærme, da blir det vanskelig for henne å spørre deg om noe også.
Jeg slet også med min svigermor i førsten av vårt forhold, men jeg fant ut at jeg er litt av problemet for jeg er så lukket. Likevel forventer jeg at min svigermor så meg. Men jeg ser jo i dag, hvorfor skulle hun det når jeg ikke så henne, jeg holdt henne på avstand uten egentlig å vite det
Så i dag har vi ett veldig fint forhold og det er jeg glad for . Kan irritere meg over både min mor og henne, men jeg irriterer meg også over naboen iblant. Sånn er det [emoji1]