Jeg orker ikke å qoute dere alle her inne, og jeg ser at de fleste er uenig med meg at man ikke skal forskjellsbehandler svigermor og sin egen mamma. Så dette blir mitt siste innlegg, ingen vits å diskutere noe man ikke kan enes om.
Jeg forventer også av min mann at han ikke forskjellsbehandler sin mamma og min. Det betyr ikke at han må komme med dype hemmeligheter, eller fortelle mine mor intime personlige ting. Det betyr at, mener han at hans mor er velkommen så er min mor velkommen, skal vi fortelle hans mor noe skal vi fortelle min mor det samme. Vi skal akseptere det samme fra de begge sider.
At jeg har ett annet forhold med min mor har ingenting å si for at svigermor ikke skal føle seg like mye del av vår familie. Og det betyr ikke at dette er kun min jobb, det er min mann sin jobb også. Men jeg nekter ikke min mann å invitere sin mor for å se på hans baby som ble født og inviterer min mamma inn. Vi ble foreldre samtidig og like viktig å inkludere alle.
Jeg har vært på bv i mange år og sett mange diskusjoner og jeg har opplevd mye rundt meg der jeg synes svigermor har blitt behandlet dårlig av sine svigerdøtre. Og legger man det ut her på nettet så må man også regne med at alle er ikke enig med deg og alle støtter deg kanskje ikke.
Det er mannen som informere sin mor for det mener jeg er viktig, synes jeg ikke han gjør det fort nok så sier jeg nå må du ringe. Forskjell på menn og kvinner og dermed vet jeg også at min svigermor er interessert i å vite ting i vårt liv. Det respektere jeg, jeg behandler henne som jeg vil bli behandlet tilbake av henne.
Å beskylde meg for å ikke kunne se deres meninger, at man må stå opp for alle andre pga mine meninger. Da begynner man å dra det litt langt og velger å tolke mine innlegg i verste mening. Jeg har ikke satt noen i bås, men jeg har sagt hele tiden at man ofte glemmer at svigermor er like mye mor som sin egen mor er, hun har blitt like mye bestemor som mormor har blitt og jeg ser ikke hvorfor noen ikke har plass til svigermor, og at det meste svigermor sier/tilbyr er feil.
Det betyr ikke at jeg ikke forstår at noen har dårlig forhold der ute pga svigermor faktisk er en elendig svigermor, det betyr heller ikke at jeg ikke forstår at man har en nærmere kontakt med sin egen mor. Forstår alt det jeg, likevel synes jeg det er viktig å klare også å vise at man bryr seg om svigermor og gjøre plass til henne også i eget liv uten å ta alt hun sier i feil mening, uten å forskjellsbehandle sin egen mor og mor til den mannen man har valgt.
Og jeg står på mitt å mener at det finnes også svigerdøtre der ute som både styrer mannen og ødelegger et forhold til svigermor som kunne vært fint. Jeg har ingen tro på at det er kun svigermor som ødelegger og sier bare dumme ting.
Jeg har ikke dømt noen av dere her inne, hva slags forhold dere har og hvor mye konflikter dere har med noen er opp til dere. Jeg er ikke en person som dømmer noen, selv om jeg har en annen mening en andre.
Det å ha andre meninger, gjør ikke at du automatisk dømmer andre.
Jeg ser ikke hvorfor jeg skal dømme noen ut i fra noen innlegg her på bv, men dere må tro hva dere vil om det.
Jeg gruer meg til å bli en svigermor for jeg ser at det er helt andre regler for svigermor enn det er for egen mor og det synes jeg er veldig trist.
Jeg blir beskyldt for å gå på personer, drive med personangrep, jeg får beskjed om å ikke bli frustrert. Men det jeg får tilbake er overtolking av mine innlegg, en analyse av innleggene mine der man kommer frem til en mening jeg ikke har, at jeg ikke forstår og at jeg dømmer andre og ganske så frustrerte innlegg tilbake. Altså derfor gir jeg meg i denne diskusjon nå, ser ingen vits i å diskutere med noen som mener så mye om meg og ikke ser sine egne innlegg. (Som dere mener at jeg heller ikke gjør) Har dere prøvd å lese det jeg har skrevet? Prøvd å forstå uten å tenke at jeg skriver om dere?
For har jeg skrevet at det ikke er greit å ha nærmere kontakt med egen mor? Nei, det har jeg ikke. Har sagt at det finnes sikkert noe man kunne delt med svigermor uten å gå inn på de intime tingene. Har jeg sagt at svigermor må troppe opp på sykehuset? Nei, har ikke det heller. Men jeg har sagt at man nekter ikke svigermor for så å ønske sin egen mor velkommen.
Noen over her nevnte at jeg forventer at andre skal svare slik at alle smutthull er dekket, om dere ser på svaret mitt her nå så har jeg prøvd å dekke alle smutthull for det var vist ikke bare jeg som forventet det. Nå sier jeg takk for meg her, jeg forblir en guttemamma som en dag gruer seg til mine gutter blir pappaer. Jeg håper selvfølgelig det blir bra, men skulle ønske det kom en egen håndbok for svigermor om hva kan man si/gjøre og ikke si/gjøre. Hadde løst mye tror jeg [emoji4]
Du prater sånn i mot deg selv! Ser du ikke dette selv?
Vi har diskutert mye i denne tråden, vi er uenige og det er helt ok for meg, men jeg reagerer faktisk på dette oppklarende innlegget ditt.
Du skriver at du ikke forventer at noen skal dele intime detaljer eller dype hemmeligheter med svigermor, og du forstår forskjellen på mor og svigermor, men i innleggene dine til meg påpeker du jo og kritiserer netopp dette, at jeg ikke vil dele spark og ultralyd med svigermor, du skriver jo flere ganger at du syns dette er rart og forskjellsbehandling av svigermor, hvorfor? Når du nå sier du mener noe annet!? At du ikke mener spark og ultralyd er privat får være din sak, men er det ikke opp til hver enkelt hva man anser som privat? Eller er du en av de som mener kvinnens kropp ikke er kvinnens alene under svangerskap fordi man er to om å få barn? Ingen beskyldning her, for å understreke det, men et spørsmål for å forstå deg bedre ettersom meningene dine virker å sprike en del i denne tråden.
Disse innleggene du har lest, kan det være at disse er laget for å få ut frustrasjon? Er det ikke bedre å klage, blåse ut og reagere her inne enn direkte på kilden til irritasjon? Man er jo i familie men er en god relasjon direkte linket til familiære forhold? Eller må de bygges opp? Jeg mener de må bygges opp så da da er det vel naturlig at man irriterer seg underveis[emoji6]
Du setter ingen i bås? Vel, hva med alle svigerdødtre? For du gir utrykk for at det er slik jevnt over og at det er mange svigermødre der ute som sliter, du skriver jo selv at du gruer deg! Er ikke det å sette noe i bås? Om ikke så tar du ihvertfall enhver sorg på forskudd her fordi du virker som å ha bestemt at slik er det.
Videre mener du det finnes damer som bestemmer og styrer, da tenker jeg at hun må ha et nek av et mannfolk som godtar det, om en mann tvinges til å ta avstand fra sin egen mor pga kjæresten så bør vel mannen få seg baller før svigerdatteren atter en gang får skylda. Eller har svigermor oppdratt en mann som gir etter for presset om å fryse sin egen mor ut av deres liv?
Du sier du ikke dømmer, setter noen i bås? Hmmm, din uttalelse "Jeg har ingen tro på at det er kun svigermor som ødelegger og sier bare dumme ting." Er ikke dette å dra komklusjoner? Å dømme? Og å sette svigerdøtre i bås?
Videre skriver du: "Jeg ser ikke hvorfor jeg skal dømme noen ut i fra noen innlegg her på bv" vel, igjen, motsigelser, du legger jo hele diskusjonsgrunnlaget ditt på innleggene du har lest her inne på bv[emoji51] nevner det bl.annet i dette innlegget[emoji51]
Du mener vi overanalyserer innleggene dine? Så skriver du videre "ser dere hva jeg skriver?" Igjen, motsigelser. Vi må jo lese, analyserenog tolke for å skjønne hva du mener.
Tenker du kan lage denne håndboka du snakker om jeg. Så du og alle andre guttemammaer slipper å grue dere til å handskes med udregelige svigerdøtre i fremtiden[emoji57]