Svigers vs egne foreldre

Mine foreldre er da mannens svigers også, så mine foreldre vil jo da evnt "invadere" privatlivet hans som omvendt.
Ser mange steder at det virker som svigers kun er mannens foreldre [emoji14]

Når det er sagt, så er min mor død og mannen har aldri møtt henne. Pappa har jeg aldri hatt et spesielt godt forhold til, men han stiller opp om det er nødvendig.

Foreldrene til mannen har vi et veldig godt forhold til på begge sider, og alle parter blir inkludert på lik linje. De er alle besteforeldre til mine barn, og de deler blod selv om vi foreldrene ikke gjør det.

Mine foreldre er da mannens svigers også, så mine foreldre vil jo da evnt "invadere" privatlivet hans som omvendt.

Når det er sagt, så er min mor død og mannen har aldri møtt henne. Pappa har jeg aldri hatt et spesielt godt forhold til, men han stiller opp om det er nødvendig.

Foreldrene til mannen har vi et veldig godt forhold til på begge sider, og alle parter blir inkludert på lik linje. De er alle besteforeldre til mine barn, og de deler blod selv om vi foreldrene ikke gjør det.

Det er akkurat sånn, barna deler blod med sine besteforeldre [emoji4]

Syntes virkelig Neptun har mange kloke innlegg i denne tråden. Noe å ta til seg. Utrolig trist å tenke på at noen av særitetene her inne blir svigermonstre med tiden.
Særitetene?
Og svigermonstre faktisk, kanskje du burde lese hva du selv skriver!
Seøv om man er uenig så trenger man ikke komme med nedsettende kommentarer

Last edited:

He he ikke sant
Tror min kunne skrevet en hel dagbok om hvordan det er å ha svigermor på besøk , hvordan hun invaderer privatlivet ...
Mine svigers invaderer ikke på samme måte

Jeg vet heldigvis hbordan jeg ikke skal bli da

I flere tråder irriterer mange seg over at svigers gjør ditt og svigers gjør datt. I andre kan derimot egne foreldre gjøre mye det samme og bli omtalt som herlig og fantastisk.
Jeg har to gutter og kommer bare til å bli "sviger" i fremtiden for en eller annen jente.
Hvorfor synes du at det er mer irriterende at svigers hjelper til osv vs dine egne foreldre?

Jeg minner om hva trådstarter spør etter og hva denne tråden handler om for de som faktisk svarer TS.. innleggene her er jo et svar på sprsmålet til TS

"Hvorfor synes du at det er mer irriterende at svigers hjelper til osv vs egne foreldre?"

Alle som faktisk svarer på spørsmålet her blir ganske så hardt irettesatt av noen andre en trådstarter, og det er interessant at noen plutselig vrir denne tråden til å handle om likestilling mellom mor og svigermor og at alle som erfarer vanskelige relasjoner til svigers blir jo pepra og innleggene blir vridd og plukka ned til noe stygt. Hvorfor er noen her så provosert av at folk svarer ærlig på spørsmålet tråden starter med? Og hvorfor applauderes kun de som beskriver at de har et godt forhold til svigers? Det er jo ikke rart at man føler seg angrepet her, for hvis en faktisk svarer på spørsmålet til trådstarter, altså hvorfor man irriterer seg, jo da blir en pepra værre enn verst.
Mitt første innlegg var et svar til trådstarter, og min oppfatning av spørsmålet hennes var at hun ønsket å vite hva som gjør at en irriterer seg mer over svigers enn egne foreldre, kanskje i håp om å unngå å irritere en kommende svigerdatter ?
Det er sørgelig å se at en mer eller mindre rakkes ned på hvis en anser seg selv som mor til sitt barn og alt det innebærer og at det er naturlig å ty til sin mor for råd og hjelp. Det å ønske å ty til egne foreldre fremfor svigers avgjør da på ingen måte at svigers plutselig er monstre!? Og det å ha ulike grenser for sin mor og svigermor må da være helt naturlig, og det sier heller ikke automatisk at svigermor er mindre verdsatt eller at farmor er dårligere enn bestemor? Det må gå an å si at en ønsker respekt for den nybakte familien også uten å bli pepra. Og det må gå an å skrive om egne behov uten å automatisk bli dømt for å ikke ta med sin manns behov...som om jeg ikke har respekt for min mann plutselig.
Jeg synes denne tråden kunne vært en konstruktiv tråd som kunne vært fin å ha for de som ønsker å skape gode relasjoner med sine svigerdøtre. Min aller beste venninne og min svigerinne er mødre til to gutter hver og de kommer til å bli flotte svigermødre fordi de er vare på at deres sønner har valgt sine respektive for en grunn og de ønsker naturligvis å respektere deres sønners valg av partner og etter hvert deres regler og ønsker for kommende barnebarn. Til og med min mor er guttemamma til min lillebror og hun er på ingen måte like frempå til sin svigerdatter som til sine to døtre fordi det er helt naturlig. Når en datter blir mor vil den datra ofte trenge sin mor i ny og ne. Når en sønn blir far så er det partnerens mor som som oftest kommer tettest på. Det er jo helt naturlig. Min mor er jo ei minst like mye verdt farmor, og kanskje mer populær enn barnas mormor slik min svigerinne beskriver det, og dette er nok fordi Min mor har stor respekt for sin sønn og svigerdatter. Irritasjon kommer nesten utelukkende av at noen trår over ei grense, så veien å gå enten det er døtre eller svigerdøtre, sønner eller svigersønner; ikke trå over deres grenser og det vil høyst sannsynlig gå veldig bra.

Last edited:
Jeg personlig har et godt forhold til begge parter! Men for meg er ting lettere å snakke med mine egne om , og de skjønner meg bedre enn svigers ! Av den naturlige årsak at de er mine foreldre !
Jeg kan til tider være frustrert over mine , og til tider over svigers! De har hver sine sider !
Men her har utfordringer vert at svigermor spes ikke respekterer /"glemmer" hver gang vi er på besøk at guttungen ikke får søtsaker osv ennå! Hun er også litt i hyper om jeg kan kalle det det,- at fokuset hennes blir ikke langsiktig eller på viktige ting som at kniver skal bort fra bordet, eller andre farlige redskaper ikke skal ligge fremme! Hun er så ekstremt opptatt av gutten og girer seg opp så fælt at man må minne på/sjekke selv at ikke ting ligger farlig til!
Som feks at man serverer ikke oppskjært frukt mens man holder den skarpe kniven rett på siden av gutten ...2 sek så har gutten den....

Jeg minner om hva trådstarter spør etter og hva denne tråden handler om for de som faktisk svarer TS.. innleggene her er jo et svar på sprsmålet til TS

"Hvorfor synes du at det er mer irriterende at svigers hjelper til osv vs egne foreldre?"

Alle som faktisk svarer på spørsmålet her blir ganske så hardt irettesatt av noen andre en trådstarter, og det er interessant at noen plutselig vrir denne tråden til å handle om likestilling mellom mor og svigermor og at alle som erfarer vanskelige relasjoner til svigers blir jo pepra og innleggene blir vridd og plukka ned til noe stygt. Hvorfor er noen her så provosert av at folk svarer ærlig på spørsmålet tråden starter med? Og hvorfor applauderes kun de som beskriver at de har et godt forhold til svigers? Det er jo ikke rart at man føler seg angrepet her, for hvis en faktisk svarer på spørsmålet til trådstarter, altså hvorfor man irriterer seg, jo da blir en pepra værre enn verst.
Mitt første innlegg var et svar til trådstarter, og min oppfatning av spørsmålet hennes var at hun ønsket å vite hva som gjør at en irriterer seg mer over svigers enn egne foreldre, kanskje i håp om å unngå å irritere en kommende svigerdatter ?
Det er sørgelig å se at en mer eller mindre rakkes ned på hvis en anser seg selv som mor til sitt barn og alt det innebærer og at det er naturlig å ty til sin mor for råd og hjelp. Det å ønske å ty til egne foreldre fremfor svigers avgjør da på ingen måte at svigers plutselig er monstre!? Og det å ha ulike grenser for sin mor og svigermor må da være helt naturlig, og det sier heller ikke automatisk at svigermor er mindre verdsatt eller at farmor er dårligere enn bestemor? Det må gå an å si at en ønsker respekt for den nybakte familien også uten å bli pepra. Og det må gå an å skrive om egne behov uten å automatisk bli dømt for å ikke ta med sin manns behov...som om jeg ikke har respekt for min mann plutselig.
Jeg synes denne tråden kunne vært en konstruktiv tråd som kunne vært fin å ha for de som ønsker å skape gode relasjoner med sine svigerdøtre. Min aller beste venninne og min svigerinne er mødre til to gutter hver og de kommer til å bli flotte svigermødre fordi de er vare på at deres sønner har valgt sine respektive for en grunn og de ønsker naturligvis å respektere deres sønners valg av partner og etter hvert deres regler og ønsker for kommende barnebarn. Til og med min mor er guttemamma til min lillebror og hun er på ingen måte like frempå til sin svigerdatter som til sine to døtre fordi det er helt naturlig. Når en datter blir mor vil den datra ofte trenge sin mor i ny og ne. Når en sønn blir far så er det partnerens mor som som oftest kommer tettest på. Det er jo helt naturlig. Min mor er jo ei minst like mye verdt farmor, og kanskje mer populær enn barnas mormor slik min svigerinne beskriver det, og dette er nok fordi Min mor har stor respekt for sin sønn og svigerdatter. Irritasjon kommer nesten utelukkende av at noen trår over ei grense, så veien å gå enten det er døtre eller svigerdøtre, sønner eller svigersønner; ikke trå over deres grenser og det vil høyst sannsynlig gå veldig bra.
Nå er det ikke bare dere som får høre noe , vi som er redd forskjellsbehandling får jaggu mye negativt i denne tråden vi også å når det det kommer særitetene og svigermonstre i ett innlegg så blir hvertfall jeg matt . Vi sier da bsre meningene vi også.
Jeg tar det kanskje litt personlig også fordi jeg har ett tilfelle i nær familie som virkelig wr negativ til alt svigermor gjør, spør hun om noe så er det galt, spør hun ikke er det også galt.
I noen tilfeller blir det aldri rett uansett hva mam gjør å det er trist.
På den andre siden kjenner jeg da også masse fantastiske svigerdøttre.

Å applauderer: jeg synes det er flott når man klarer å ha ett godt forhold , skal det ikke være lov å si det altså?

Å vet du: alle svarte på spm å så var det noen som pirket på ett av innleggene til krøsa maja å så svarte hun å det må hun da få lov til å så var diskusjonen i gang ;)

Last edited:
Nå er det ikke bare dere som får høre noe , vi som er redd forskjellsbehandling får jaggu mye negativt i denne tråden vi også å når det det kommer særitetene og svigermonstre i ett innlegg så blir hvertfall jeg matt . Vi sier da bsre meningene vi også.
Jeg tar det kanskje litt personlig også fordi jeg har ett tilfelle i nær familie som virkelig wr negativ til alt svigermor gjør, spør hun om noe så er det galt, spør hun ikke er det også galt.

Å applauderer: jeg synes det er flott når man klarer å ha ett godt forhold , skal det ikke være lov å si det altså?

Å vet du: alle svarte på spm å så var det noen som pirket på ett av innleggene til krøsa maja å så svarte hun å det må hun da få lov til å så var diskusjonen i gang ;)

Tusen takk kengu [emoji173]️

Jeg skal ikke stå for hva den ene eller andre kaller hverandre. Ville bare få tråden på rett spor og jeg syntes den sklei ut mot noe annet enn det det var Og så får vi være enige om å være uenige om hvem som starta pirkinga. Har lest tråden to ganger nå og jeg sitter fortsatt med samme oppfatning av at det pirkes veldig på 2 +1+1 i starten fordi hun deler sin mening. Osv. Men men. Vi er da ikke uvenner av den grunn. Å dele meninger blir man rikere av, og så må man bare tåle og akseptere at man ikke ser alt likedan. Vi må også huske at dette er veldig sårt tema for mange så jeg vil tro de aller fleste som får kommentar på sine innlegg føler det blir personlig [emoji41][emoji173]

Jeg orker ikke å qoute dere alle her inne, og jeg ser at de fleste er uenig med meg at man ikke skal forskjellsbehandler svigermor og sin egen mamma. Så dette blir mitt siste innlegg, ingen vits å diskutere noe man ikke kan enes om.
Jeg forventer også av min mann at han ikke forskjellsbehandler sin mamma og min. Det betyr ikke at han må komme med dype hemmeligheter, eller fortelle mine mor intime personlige ting. Det betyr at, mener han at hans mor er velkommen så er min mor velkommen, skal vi fortelle hans mor noe skal vi fortelle min mor det samme. Vi skal akseptere det samme fra de begge sider.
At jeg har ett annet forhold med min mor har ingenting å si for at svigermor ikke skal føle seg like mye del av vår familie. Og det betyr ikke at dette er kun min jobb, det er min mann sin jobb også. Men jeg nekter ikke min mann å invitere sin mor for å se på hans baby som ble født og inviterer min mamma inn. Vi ble foreldre samtidig og like viktig å inkludere alle.
Jeg har vært på bv i mange år og sett mange diskusjoner og jeg har opplevd mye rundt meg der jeg synes svigermor har blitt behandlet dårlig av sine svigerdøtre. Og legger man det ut her på nettet så må man også regne med at alle er ikke enig med deg og alle støtter deg kanskje ikke.
Det er mannen som informere sin mor for det mener jeg er viktig, synes jeg ikke han gjør det fort nok så sier jeg nå må du ringe. Forskjell på menn og kvinner og dermed vet jeg også at min svigermor er interessert i å vite ting i vårt liv. Det respektere jeg, jeg behandler henne som jeg vil bli behandlet tilbake av henne.
Å beskylde meg for å ikke kunne se deres meninger, at man må stå opp for alle andre pga mine meninger. Da begynner man å dra det litt langt og velger å tolke mine innlegg i verste mening. Jeg har ikke satt noen i bås, men jeg har sagt hele tiden at man ofte glemmer at svigermor er like mye mor som sin egen mor er, hun har blitt like mye bestemor som mormor har blitt og jeg ser ikke hvorfor noen ikke har plass til svigermor, og at det meste svigermor sier/tilbyr er feil.
Det betyr ikke at jeg ikke forstår at noen har dårlig forhold der ute pga svigermor faktisk er en elendig svigermor, det betyr heller ikke at jeg ikke forstår at man har en nærmere kontakt med sin egen mor. Forstår alt det jeg, likevel synes jeg det er viktig å klare også å vise at man bryr seg om svigermor og gjøre plass til henne også i eget liv uten å ta alt hun sier i feil mening, uten å forskjellsbehandle sin egen mor og mor til den mannen man har valgt.
Og jeg står på mitt å mener at det finnes også svigerdøtre der ute som både styrer mannen og ødelegger et forhold til svigermor som kunne vært fint. Jeg har ingen tro på at det er kun svigermor som ødelegger og sier bare dumme ting.
Jeg har ikke dømt noen av dere her inne, hva slags forhold dere har og hvor mye konflikter dere har med noen er opp til dere. Jeg er ikke en person som dømmer noen, selv om jeg har en annen mening en andre.
Det å ha andre meninger, gjør ikke at du automatisk dømmer andre.
Jeg ser ikke hvorfor jeg skal dømme noen ut i fra noen innlegg her på bv, men dere må tro hva dere vil om det.
Jeg gruer meg til å bli en svigermor for jeg ser at det er helt andre regler for svigermor enn det er for egen mor og det synes jeg er veldig trist.
Jeg blir beskyldt for å gå på personer, drive med personangrep, jeg får beskjed om å ikke bli frustrert. Men det jeg får tilbake er overtolking av mine innlegg, en analyse av innleggene mine der man kommer frem til en mening jeg ikke har, at jeg ikke forstår og at jeg dømmer andre og ganske så frustrerte innlegg tilbake. Altså derfor gir jeg meg i denne diskusjon nå, ser ingen vits i å diskutere med noen som mener så mye om meg og ikke ser sine egne innlegg. (Som dere mener at jeg heller ikke gjør) Har dere prøvd å lese det jeg har skrevet? Prøvd å forstå uten å tenke at jeg skriver om dere?
For har jeg skrevet at det ikke er greit å ha nærmere kontakt med egen mor? Nei, det har jeg ikke. Har sagt at det finnes sikkert noe man kunne delt med svigermor uten å gå inn på de intime tingene. Har jeg sagt at svigermor må troppe opp på sykehuset? Nei, har ikke det heller. Men jeg har sagt at man nekter ikke svigermor for så å ønske sin egen mor velkommen.

Noen over her nevnte at jeg forventer at andre skal svare slik at alle smutthull er dekket, om dere ser på svaret mitt her nå så har jeg prøvd å dekke alle smutthull for det var vist ikke bare jeg som forventet det. Nå sier jeg takk for meg her, jeg forblir en guttemamma som en dag gruer seg til mine gutter blir pappaer. Jeg håper selvfølgelig det blir bra, men skulle ønske det kom en egen håndbok for svigermor om hva kan man si/gjøre og ikke si/gjøre. Hadde løst mye tror jeg [emoji4]

Du prater sånn i mot deg selv! Ser du ikke dette selv?

Vi har diskutert mye i denne tråden, vi er uenige og det er helt ok for meg, men jeg reagerer faktisk på dette oppklarende innlegget ditt.

Du skriver at du ikke forventer at noen skal dele intime detaljer eller dype hemmeligheter med svigermor, og du forstår forskjellen på mor og svigermor, men i innleggene dine til meg påpeker du jo og kritiserer netopp dette, at jeg ikke vil dele spark og ultralyd med svigermor, du skriver jo flere ganger at du syns dette er rart og forskjellsbehandling av svigermor, hvorfor? Når du nå sier du mener noe annet!? At du ikke mener spark og ultralyd er privat får være din sak, men er det ikke opp til hver enkelt hva man anser som privat? Eller er du en av de som mener kvinnens kropp ikke er kvinnens alene under svangerskap fordi man er to om å få barn? Ingen beskyldning her, for å understreke det, men et spørsmål for å forstå deg bedre ettersom meningene dine virker å sprike en del i denne tråden.

Disse innleggene du har lest, kan det være at disse er laget for å få ut frustrasjon? Er det ikke bedre å klage, blåse ut og reagere her inne enn direkte på kilden til irritasjon? Man er jo i familie men er en god relasjon direkte linket til familiære forhold? Eller må de bygges opp? Jeg mener de må bygges opp så da da er det vel naturlig at man irriterer seg underveis[emoji6]

Du setter ingen i bås? Vel, hva med alle svigerdødtre? For du gir utrykk for at det er slik jevnt over og at det er mange svigermødre der ute som sliter, du skriver jo selv at du gruer deg! Er ikke det å sette noe i bås? Om ikke så tar du ihvertfall enhver sorg på forskudd her fordi du virker som å ha bestemt at slik er det.

Videre mener du det finnes damer som bestemmer og styrer, da tenker jeg at hun må ha et nek av et mannfolk som godtar det, om en mann tvinges til å ta avstand fra sin egen mor pga kjæresten så bør vel mannen få seg baller før svigerdatteren atter en gang får skylda. Eller har svigermor oppdratt en mann som gir etter for presset om å fryse sin egen mor ut av deres liv?

Du sier du ikke dømmer, setter noen i bås? Hmmm, din uttalelse "Jeg har ingen tro på at det er kun svigermor som ødelegger og sier bare dumme ting." Er ikke dette å dra komklusjoner? Å dømme? Og å sette svigerdøtre i bås?

Videre skriver du: "Jeg ser ikke hvorfor jeg skal dømme noen ut i fra noen innlegg her på bv" vel, igjen, motsigelser, du legger jo hele diskusjonsgrunnlaget ditt på innleggene du har lest her inne på bv[emoji51] nevner det bl.annet i dette innlegget[emoji51]

Du mener vi overanalyserer innleggene dine? Så skriver du videre "ser dere hva jeg skriver?" Igjen, motsigelser. Vi må jo lese, analyserenog tolke for å skjønne hva du mener.

Tenker du kan lage denne håndboka du snakker om jeg. Så du og alle andre guttemammaer slipper å grue dere til å handskes med udregelige svigerdøtre i fremtiden[emoji57]

Jeg har et noe anspent forhold til svigers, men det er nok fordi mannens barndom ikke var særlig fin. Hadde de vært gode foreldre hadde nok situasjonen vært drastisk annerledes.
Samme her. Foreldrene til exen hadde jeg det flott med (ble slutt for 12 år siden) men foreldrene til mannen min (vært gift i 9 år nå) Har vi nesten ikke.noe med for samme.grunn som du har.

Får presisere en siste gang, det kommer sikkert til å tolkes slik man vil uansett, men ingen har sagt noe her om at det er feil å ha nærmere kontakt med sin mor. Der er forskjellsbehandling som farmor og mormor som har blitt kritisert!
Men tolk dit dere ønsker blir ikke diskusjon av å være enige om noe ;)
Jeg har lest gjennom tråden nå og har skrevet flere ganger at jeg ikke mener at man må være like nærme sin egen mor og svigermor, presisert også flere ganger at man ikke skal fortelle svigermor det man selv mener er privat, så hvorfor noen her pålegger meg en mening jeg ikke har kan jeg faktisk ikke forstå, kanskje påtide å ta av seg de brillene man leser med ;)
Gleder meg til at jeg blir svigermonster, for det blir man ved å ha ett ønske om at farmor og mormor har like rettigheter slik jeg kan lese under her ;)

Må innrømme at jeg ikke leste alle de lange trådene fram og tilbake hvor folk ikke var enig med hverandre. Jeg skrev et svar til trådstarter jeg...

Så fint p lese det siste der, blir glad når jeg leser at de får tilbud om det samme :)

Det er jo besteforeldre hele hurven så det blir veldig naturlig tenker jeg. Min frustrasjon kommer mer til utrykk når noen av de ikke tar imot tilbudet. Men vi har kommet så langt nå at vi har bestemt at det er deres valg...

Synd at denne tråden ble så voldsom hakkete om man skal si det slik!
Folk må få mene det de vil! Det er jo for å dele tanker og meninger ! Ikke hylle de som noen syns at tenker/gjør rett og kritisere de som måtte tenke annerledes !
Vi alle er ulike ! Noen syns enkelte ting er mer privat enn andre! Noen liker kanskje svigers bedre enn egne. Noen syns alt er Ok!
Vi er også alle voksne mennesker nok til at man må være såpass fair og skvær at man gir seg mens leken er god, istf å fyre opp til en voldsom diskusjon !
Nesten skummelt å poste dette innlegget! Men jeg syns dette ble litt i overkant !

Synd at denne tråden ble så voldsom hakkete om man skal si det slik!
Folk må få mene det de vil! Det er jo for å dele tanker og meninger ! Ikke hylle de som noen syns at tenker/gjør rett og kritisere de som måtte tenke annerledes !
Vi alle er ulike ! Noen syns enkelte ting er mer privat enn andre! Noen liker kanskje svigers bedre enn egne. Noen syns alt er Ok!
Vi er også alle voksne mennesker nok til at man må være såpass fair og skvær at man gir seg mens leken er god, istf å fyre opp til en voldsom diskusjon !
Nesten skummelt å poste dette innlegget! Men jeg syns dette ble litt i overkant !

Ja, det var definitivt et touchy subject. Men det har helt klart vært noen innlegg tidligere hvor jeg har tenkt at det virket som om svigerdatter blåste sine uenigheter med svigermor ut av proposjoner og kanskje heller burde sett på seg selv.

Begriper jo at svigerforeldre kan være så mangt, akkurat som andre folk og ikke alle har kjent svigerforeldrene sine i 14 år heller, men på akkurat samme måte kan også svigerdøtre være så mangt. Og det mange kanskje må huske er at mors foreldre er jo mannens svigerforeldre. Det beste poenget er vel uansett at alle er barnas besteforeldre, og i den grad besteforeldrene er folk som ikke oppfører seg rett og slett stygt, farlig eller slikt, så må de jo få inkluderes i barnas liv slik det faller en naturlig. :)

Har selfølgelig best forhold til mine egne foreldre. Men er også veldig glad i svigerforeldrene mine. De er snille, hjelpsomme og inviterer oss på middag ofte. Kunne ikke vært mere heldig med de. De er jo ulike mine foreldre på mange måter. Men de er hyggelig og ydmyke.

Tror ikke det er flertallet som har et slikt forhold til svigers. Er vell heller at de som har et anstrengt forhold til svigers, har et større behov for å dele frustrasjonen på nett. Det kan bli litt mye hakking og klaging, og dermed virke som om "alle" er misfornøyd med svigermor.

For min del er jeg veldig glad i svigers. Vi snakker om det meste, og de er veldig engasjert i svangerskapet. Det eneste er at de kan være litt mye i forhold til hva jeg et vandt til med mine foreldre. Viktigste er å huske på at det meste er gjort i beste mening, og at de har gode intensjoner [emoji1]

Jeg er veldig glad i svigers [emoji847] De er veldig snille og behagelige å være sammen med. Vi feirer alltid jul og påske med dem.
Jeg er selvsagt 'mer' glad i mamma på det personlige plan, men det er jo fordi hun er mammaen min. Men hun er også veldig slitsom, krever en del hjelp til ditt og datt, og skal samtidig lære meg opp og gir meg haugevis av "tips" om svangerskapet, livet osv... det er selvsagt i beste mening, men jeg blir så sliten av det.
På grunn av dette trives jeg best med å være sammen med svigers, og det fører til at jeg kjenner på mye dårlig samvittighet ovenfor mamma som blir en god nr 2....
Er veldig spent på hvordan det blir med barn i hus. Mamma har store planer om å flytte inn [emoji85]

Back
Topp