Tudelidu - expecting two!

Slimpropp.... blei nå litt nervøse eg i går kveld... for då kom det slim gett.... og i dag morges og. Så proppen e nok gått! Måtte googla litt for å finna ut ka som gjelde, trenge ikkje skje nåke på fleire veker visstnok, men allikavell, ei jordmor skreiv at innen to uker så va nok fødselen i gang hvis proppen hadde gått.... ei anna meinte at innen ei veka. Hjææælpes! Så nå blei rett og slett fødsel endå litt meir reelt...

Va litt bekymra i går, fekk akutt hodeverk etter middag, det dunka skikkelig, og jordmor har sagt at det e nåke ein må passa på i forhold te svangerskapsforgiftning. Så då va det rett opp te foreldra mine og låne blodtrykksapparat. Først så var trykket veldig høyt, men hadde jo gått i litt trapper og sånn. Etter ein halvtime så var det heilt normalt. Og det var det etter ett par timar og. Og i dagmorges va det heilt fint og!!!

I dag ska me bygga kommoder, hehehe, det e alltid spennande. Han hata sånn, og e så utålmodige at det ikkje ligna nåkenting. Så eg lese bruksanvisning og han skrur :-D

Oj, wow, så spennende! Snart kommer gutta dine [emoji170][emoji170]
 
Jammen greide me å få opp kommode/hyllegreiene i går... Va møkje surskap fra sambo si sida, han har ikkje tålmodighet what so ever når det komme te sånne ting... men fem timar itte så hadde me de på plass vettu. Veldig fornøyd, bortsett fra at det eg trodde va ei vanlige skuff i kommoden va rulleskuff uten skinner, så siden me skulle ha de oppå kvarandre så blei det ei tom hylla der eine skuffen sko vore... jaja, e nå plass te litt allikavell da!

Proppen min fortsette å løsna, fortsatt slimklyser som komme ut. Håpe veldig på at det ikkje skjer nåke med det førsta, Men fleire inne på tvillinggruppa på face som sier at det har skjedd saker og slips innen få dager... så eg kjenne meg ihjel etter tegn, hehe, nett så når eg ikkje visste om eg va gravid eller ikkje....

Og trur du jammen meg ikkje at sambo har fått akutt halsbetennelse. Feberen kom etter montering i går, og vondt i halsen. Så nå blir det pleiebarn her ett par dagar vil eg tru, hehehe. Han blir så veeeldig syk, hehehe, e detta manflu greie altså, har aldri skjønt meg på det. Men eg flykta inn på gjesterommet i natt, blir nok ett par netter der. Så får ta ein ryddesjau der i dag, for eg fant nesten ikkje senga.... Men slapp unna fleire våketimar i natt pga snorking ivertfall :) Antar det komme te å bli flittig brukt når bebissane komme og, då sikkert meir av han, som ska jobba.
 
Her har me hyllekommodetingen vettu!
592090662e8b669e01434cad5e6c6d93.jpg
 
Nå e det barra te å kryssa fingrane for at sambo ikkje har smitta meg... bakteriell halsbetennelse, har logge med feber over 39 i to dagar nå..... eg fekk nå kjørt han te legen i dag, hadde øve 150 Crp.... blei nesten lagt inn stakkar. Eg prøve å tvinga i han så møkje vatn eg kan, for når eg våkna i dag og gjekk på badet låg han der i fosterstilling for han hadde svimla så masse... Ikkje spise han heller, og barra grynta.... vett han e sjuke, kraftig sjuke, men han oppføre seg jo som om han e døden nær. Når han snakka i tlf med legen snakka han nå normalt i vertfall... Jaja.... håpe at antibiotikaen kicke inn raskt!

Eg ringte føden i dag og, det e første gang... måtte ha ein dobbeltsjekk av detta med slimpropp. Va på besøk hos ei venninna i går, som og har fått tvillingar, og fekk beskjed at eg måtte ringa de. Proppen hadde gått på henna i uke 25, og tre dager etterpå begynnte riene. Hu fekk heldigvis stoppa, men låg på sykehus, heilt i ro i 5 veker , fekk tvillingane i uke 30.... Men de sa at det va ingen fare så lenge eg ikkje fekk smerter type kvart 10 min, DÅ måtte eg ringa i igjen. Og ska på kontroll i måro så får vell oppklaring i om det har skjedd nåke med livmorhals då.
 
Litt stress dag i dag.... men har prøvd så godt eg kan å pusta djupt. Sambo har jo vært veldig syk i tre dagar nå, over 40 i feber opp og ned.... Så først var det avgårde til fysio med meg, for måtte kansellera timen i går pga måtte få han til legen. Så var det hjemmom igjen, levere tabletter og idoform til sambo. Feberen var nede og hadde vært det hele morgenen. Gode greier tenkte eg. Så var det avgårde på kontroll. Der var visst ikkje alt heilt på stell, tv1 har litt for lite fostervann og for liten vekst. Endte opp med å ta sparkeprøve og, før legen kom te konklusjon om at eg måtte tebake fredag, men då på føden. . Og ha baggen pakka just incase... de skulle bestemma seg om eg skulle settast igong då, eller neste uke, eller maks to uker...

Proppen gjekk jo i helga og, og plutselig låg begge i hodeleie og... ikkje skjønne eg kossen tv2 har greidd å snu seg inni der.... men det har han tydligvis greidd. Så fekk beskjed om at hvis det kom noe smerter, eller tak så var det barra te å ringa med ein gong...

Hadde ikkje heilt sett for meg at det kunne gå så kjappt... har liksom peila meg ut uke 37 eg.... Uansett, ringte sambo når eg va ferdig, for men var grei, feber lav. Og så, 45 min etterpå ringte han meg opp, feber opp i 40 igjen! Så då ringte han legen, og hu ville legga han inn. Så eg avgårde hjem (30 min kjøring) henta han, og så avgårde te sykehuset - igjen... Endte opp med at han ikkje blei innlagt allikavell... så godt eg ikkje kjørte hjem igjen. I tillegg så fant eg ikkje lommeboka når eg skulle betale parkering... så måtte flytte bilen... Kor va lommeboka? Joda, den hadde eg greidd å legge fra meg på Statoil ein time før----- fekk mld på tlf... så har gått i ett i dag kan du sei. Kom him, va heeeilt kaka, sovna så ein stein. Så nå e det barra te å kryssa fingrane for at sambo blir bra igjen, at bebissane holde seg inne ivertfall tre dagar te... pappa har fått alkoholforbud og e på standby på kjøring. For sambo kan ikkje kjøra nåken plass for å sei det sånn....

Liiit kaos. Men formen min e fin. hehehehe.
 
Ohoi! Drama i massevis hos dere ser jeg! Krysser fingrene for at de holder seg inne ihvertfall til du skal på sykehuset, helst litt til!!
 
Nå har eg snart vært oppe de "obligatoriske" to timene på natta, fekk sova heilt te klokkå va fem i natt da (minus dobesøk seff) Så snart e det vell på tide å prøva å sova litt te, hehehe. Frokost nr ein e inntatt ivertfall.

Skulle jo egentlig te legen på føden i dag, klokka elleve, men han ringte i går, og lurte på om det var greit at eg kom inn i måro, lørdag, i stedetfor. Det var på grunn av at han ikkje va der i dag, og at det var ein som var ultralydekspert som kom inn som vikar i måro.... så derfor blir det nåke så uvanlig som time på lørdag faktisk. Har vore veldig urolige dei siste dagane, i går va eg i møkka humør, kom litt tårer i ny og ne når eg va for megsjøl og... Vett egentlig ikkje heilt koffer, men e nok litt stressa rett og slett. At det har blitt litt møkje i det sista.

Heldigvis så har nå sambo kvikna te igjen, og det ser ikkje ut te at det e kyssesyka han har fått. Antibiotikaen har kicka inn, og han har ikkje hatt feber på ein dag ivertfall.

Off, e så spennt ka de seie i måro... og om det faktisk e fare for at det blir keisarsnitt og... for det e det sånn sett, siden tv1 e så liten. Men jaggu e det liv i han i magen ivertfall. Akkurat nå så bule det ut pga sparka hans... i går e fysste gong begge har tatt heilt av samtidig, va omtrent kickboxing kamp i magen, heile magen bevegde seg, begge sider. Nei, eg trur eg må prøva å få meg litt meir søvn rett og slett, hvis ikkje så må eg ta meg ein kopp kaffi... trur eg går for litt søvn te eg.
 
Då va det tid til en liten oppdatering. Va veldig nøye han der eksperten i dag, var der i to timer , UL tok over 1 time. Han målte i hytt og gevær, skjønte ingenting eg... men, uansett, han meinte at begge to hadde det så plommå i egget, te tross for at tv1 va liten og hadde mindre fostervann. Så ifølge han så hadde de det best inni der nåken veker te. Men med kontroll ein gong i veko. Så ska inn igjen på fredag om ei veka. Skuldrene sank litt , det va godt å hørra! Så han trudde nok eg kom te å gå te 37, hvis ikkje ting skjedde naturlig av seg sjøl. TV2 hadde bevega litt på seg igjen, han låg med hodet ned på tirsdag, nå låg han på tvers. Hadde litt trøbbel på ctg en, for va veldig vanskelig å få inn hjertelyden te tv 1, men det gjekk det slutt, og det og såg bra ut. Ingen livmorhals måling i dag heller.
 
Så bra at ting så fint ut [emoji173]️
Satse på du får gå noen uker til!
 
Hehe, spiser også lavkarbo pga grensen til svangerskapsdiabetes og jeg ble også veldig glad når jeg fant ut at jeg kunne spise det :p
Hehehe, jeg er nok ikke slavisk på lavkarboen, for tar insulin i tillegg (svangerskapdiabeteshelvette) Men ikkje meir enn max 3 veker igjen med insulin nå!!! Yuhuu! Belgiske sjokoladetrøffler e pakka i fødebaggen for å sei det sånn!!
 
Hehehe, jeg er nok ikke slavisk på lavkarboen, for tar insulin i tillegg (svangerskapdiabeteshelvette) Men ikkje meir enn max 3 veker igjen med insulin nå!!! Yuhuu! Belgiske sjokoladetrøffler e pakka i fødebaggen for å sei det sånn!!
Jeg er veldig slavisk, ingen medisinering foreløpig (19 dager til termin). Er så lei at jeg holder på å gå på veggene, vil ikke spise noe av det jeg har lov å spise!! Skal kjøpe smågodt til fødebagen, og hamstra kjeks, godteri og potetgull i Finland i helga :p
 
Jeg er veldig slavisk, ingen medisinering foreløpig (19 dager til termin). Er så lei at jeg holder på å gå på veggene, vil ikke spise noe av det jeg har lov å spise!! Skal kjøpe smågodt til fødebagen, og hamstra kjeks, godteri og potetgull i Finland i helga :p

Da er du veldig flink altså, bøyer meg i støvet! Fikk egentlig ikke alternativ om å ikke ta insulin jeg. Selv om jeg syns at verdiene ikke var spesielt høye. Men kan ha noe med at jeg har tvillinger tror jeg, og alder(38 nå) Kos deg i Finland!
 
Back
Topp