Hvor tidlig kjøpe utstyr?

LSB

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Påskekyllingene 2020
Hei!

Vi har nettopp funnet ut at vi skal bli foreldre, og vi gleder oss veldig!
Er i uke 4 nå, så det er jo fremdeles veldig tidlig i svangerskapet - og vi vet at mye kan skje de kommende ukene.

Men vi har sett litt på barnevogn på Finn, og har funnet noen vi har falt veldig for. Til en pris vi absolutt kan forsvare som gode kjøp. Er vi helt gal om vi kjøper vogn allerede nå? Dersom det ikke skulle gå denne gangen, så er vi jo forberedt på å forsøke på nytt ved første anledning.

Hvor tidlig har dere andre kjøpt?

Hei!

Vi har nettopp funnet ut at vi skal bli foreldre, og vi gleder oss veldig!
Er i uke 4 nå, så det er jo fremdeles veldig tidlig i svangerskapet - og vi vet at mye kan skje de kommende ukene.

Men vi har sett litt på barnevogn på Finn, og har funnet noen vi har falt veldig for. Til en pris vi absolutt kan forsvare som gode kjøp. Er vi helt gal om vi kjøper vogn allerede nå? Dersom det ikke skulle gå denne gangen, så er vi jo forberedt på å forsøke på nytt ved første anledning.

Hvor tidlig har dere andre kjøpt?
Vi kjøpte vogn en måned før vi startet prøvinga (altså i januar i fjor). Fremdeles ikke gravid. Men det var drømmevogna og på salg fordi de skulle slutte å selge det merket.
Så hvorfor ikke kjøpe en allerede hvis dere har funnet noe dere har falt for? :)

Åh, tusen takk for svar! Kjekt å høre at andre også har vært tidlig ute med innkjøp. Vi tenker også litt sånn, at det er jo greit å bare begynne å handle hvis vi virkelig finner noe vi liker! Vi får jo bruk for det en gang, selv om det ikke skulle gå akkurat denne gangen.

Krysser fingrene for at det snart skjer for dere <3

Åh, tusen takk for svar! Kjekt å høre at andre også har vært tidlig ute med innkjøp. Vi tenker også litt sånn, at det er jo greit å bare begynne å handle hvis vi virkelig finner noe vi liker! Vi får jo bruk for det en gang, selv om det ikke skulle gå akkurat denne gangen.

Krysser fingrene for at det snart skjer for dere <3
Takk ❤️ Håper det :)

Det mannen sa når vogna kom på tilbud, "vi får jo bruk for den en gang, vi planlegger jo barn". Har også kjøpt en brukt skuveseng som skal pusses litt opp til å ha som dagseng til et fremtidig nurk. Greit å ha litt i hus. Masse klær har jeg også kjøpt :p

Håper spiren din sitter godt fast de neste månedene ❤️

Jeg er 19+6 og har kjøpt ganske mye :p Begynte rundt uke 10 fordi vi var i utlandet og rundt uke 12 begynte vi handlinga i Norge. Hadde lyst å dra på babyshopping med en gang testen var positiv. Tenker som deg at vi uansett vil ha barn, så vi skal få bruk for det en gang uansett :) Kunne ha kjøpt vogn tidlig om det var drømmevogna :)

Vi begynte ikke å kjøpe utstyr for u12 og klær og slikt etter OUL når vi fikk vite kjønn. Men om jeg hadde hatt det klart hvilken vogn vi ville ha og den var til salgs så hadde jeg slått til uansett hvor kort på vei jeg hadde vært. Ingen fasitsvar på når man bør begynne, her gjør folk alt mulig forskjellig, men faren er at idet man begynner så er det veldig vanskelig å stoppe :P

Tusen takk for svar dere! :) Det er så mye fint man kan kjøpe!
Vi har allerede handlet et par bodyer :oops::oops:

Jeg kjøpte vogn i uke 5. Måtte kjøpe brukt pga økonomi, og så at den typen vogn jeg ville ha ble "revet bort" fra Finn så fort at jeg måtte bare hive meg på da jeg fant en i nærheten ;-)

• Liker
Reactions: LSB
Det bestemmer du helt selv! Det er alltid en fare for at noe kan skje, men sånn kan man ikke tenke synes jeg :-) Kos deg med handlingen!

Vi kjøpte vogn og bilsete i uke 32-ish, og babyen kom i uke 37.
Vi kjøpte ingenting før etter OUL (ikke pga kjønn, vi visste ikke det før fødselen) bortsett fra et par søte tøfler (som aldri ble brukt) etter UL i uke 12, og det meste ble kjøpt inn mot slutten og etter fødselen.
:)
Dere velger jo selv, men vi ville ikke kjøpt noe så tidlig.

Det bestemmer du helt selv! Det er alltid en fare for at noe kan skje, men sånn kan man ikke tenke synes jeg :) Kos deg med handlingen!

Tusen takk! :D Vi endte opp med å kjøpe drømmevognen i dag, faktisk. Hentet den, trakk for alle gardiner og trillet rundt inne i huset. Haha, litt overivrige, men så utrolig kjekt! Vi fikk den veldig billig også, så vi er strålende fornøyde!

Vi kjøpte vogn og bilsete i uke 32-ish, og babyen kom i uke 37.
Vi kjøpte ingenting før etter OUL (ikke pga kjønn, vi visste ikke det før fødselen) bortsett fra et par søte tøfler (som aldri ble brukt) etter UL i uke 12, og det meste ble kjøpt inn mot slutten og etter fødselen.
:)
Dere velger jo selv, men vi ville ikke kjøpt noe så tidlig.

Takk for svar! :) Nei, det var jo det vi også tenkte sånn egentlig.. Men så er jo faren der, når man kikker på Finn fordi det er koselig - at man kommer over drømmevognen. Slik vi gjorde. Og til en sånn pris, så valgte vi å gjøre det. Egentlig hadde vi bestemt oss for å i det minste vente til etter uke 12, men men.. Vi får nok bruk for den en gang, iallefall! :)

Takk for svar! :) Nei, det var jo det vi også tenkte sånn egentlig.. Men så er jo faren der, når man kikker på Finn fordi det er koselig - at man kommer over drømmevognen. Slik vi gjorde. Og til en sånn pris, så valgte vi å gjøre det. Egentlig hadde vi bestemt oss for å i det minste vente til etter uke 12, men men.. Vi får nok bruk for den en gang, iallefall! :)

Krysser fingrene for det! :) <3

Jeg kjøpte mitt første plagg i går (26+0). Men har en mor som har handlet en del! Så har vi fått seng, vogn og div [emoji4]

Begynte å handle etter OUL, men brukte tida før til å sette oss inn i hva vi ville ha, titte litt i utstyrsbutikker, høre med venner/familie som nylig hadde fått barn hva de var fornøyde med og sånn :) Så selve handlinga var raskt unnagjort på januarsalg :)

Jeg begynte ikke handle før vi hadde vært på ultralyd rundt uke 19 og i tillegg arvet vi mye første gangen og slapp å kjøpe altfor mye.
Nå er gravid igjen og beholder vognen som vi har. Skal bare kjøpe noen ting og blir nok mer klær siden vi fikk gutt første gang og nå ser det ut som vi venter en jente denne gangen. Jeg kjøpte blant annet bæresele pga den var på tilbud som var ny.
Jeg kjøper ting brukt på finn.no

Back
Topp