Lillesnupp
Forelsket i forumet
Er ikke så god til å forklare, men skal prøvevar hos legen i uke 5 for å få bekreftet graviditeten og ordnet med sånt helsekort i samme slengen. Dette fordi jeg har hypotyreose og ønsker litt tettere oppfølging av denne sykdommen. Fikk beskjed om å ta prøver når jeg er rundt uke 10 (noe jeg gjorde idag), da de standard graviditetsprøvene + for hypotyreosen, og ønsket da ny time til kontroll når jeg er rundt uke 12, men det var altså ikke noe ledig før jeg er i uke 14.. synes det var lenge å vente.. jeg ønsker jo å dele nyheten med venner og familie snart, men hadde jo litt lyst til å høre om ting er i orden før vi gjør det (ikke at jeg vet om de kan undersøke dette på 12-ukerskontroll utenom TUL?)
Den lange ventetiden på legetime gjorde at jeg hadde behov for å klage litt. Jordmødre er heller ikke så lett å oppdrive på dette lille stedet.
Skjønner at du gjerne vil ha flere kontroller altså, er ikke det. Men om du hadde en full svangerskapskontroll i dag så ser kanskje ikke legen din behovet for en til så snart? Kanskje han ikke tenker at du trenger ekstra oppfølging til tross for hypotyreose (som jeg desverre ikke vet hva er). Selv om han jo burde høre på deg. Eneste de evt kan gjøre i uke 12 er jo å prøve å finne hjertelyden med doppler, men er ikke alle leger som ønsker å gjøre det så tidlig i tilfelle de ikke finner den.
Forrige gang var jeg på 1 kontroll i uke 8 (fordi vi skulle reise vekk 2 uker og så var det juleferie). Fikk 1 time hos jordmor i uke 15 først. Så gikk lang tid i mellom. Tok en UL privat i uke 13 da for å få bekreftet at alt var fint før vi fortalte det til alle.

jeg husker ikke lenger enn nesa mi..her om dagen måtte jeg ringe gubben, fordi jeg MÅTTE ha mat NÅ! men jeg hadde glemt pin koden til bankkortet