Skravletråd!

Det kan være lurt!
Hva utdanner du deg i? Ettersom masteroppgave..

Får håpe formen er fin da! Og at lille holder seg inne til du er ferdigflytta og kommet skikkelig inn i ny bopæl [emoji28]

Jeg har tatt en master i Naturforvaltning (slags blanding av Arealplanlegging og Biologi)[emoji4] Får håpe det, vi har nettopp kjøpt leilighet og jeg har allerede begynt å forberede flytting slik at det bare er å hive alt på henger den 15 juli[emoji28]

Vi er to kolleger som får barn med 3 ukers mellomrom, så i går skulle vi på personalmøte men ble overraska med dobbel babyshower! [emoji7]
9b18d1dfc92dbf44940f5b7c87ad3cb2.jpg
Så herlig [emoji7][emoji7]

Ja, det var veldig uventet, koselig og mye mindre kleint enn jeg trodde at sånne ting var [emoji6] - hjalp at vi var to tror jeg [emoji85]
Så kjempekoselig ut!

Jeg har tatt en master i Naturforvaltning (slags blanding av Arealplanlegging og Biologi)[emoji4] Får håpe det, vi har nettopp kjøpt leilighet og jeg har allerede begynt å forberede flytting slik at det bare er å hive alt på henger den 15 juli[emoji28]
Så bra! Du får pakke det du ikke trenger, og se over det som evt må kastes osv..
Oppdaget det ble mye som kunne gå til fretex, rødekors og dynga gitt...

Tror jeg har klart å få cravings, men ikke sikker. Har så lyst på kaker! Namnam! (Alltid vært kakemons da men..) Sånn sett er det jo nesten bra at jeg er sengeliggende, jeg får nemlig ikke bakt:hilarious:

Tror jeg har klart å få cravings, men ikke sikker. Har så lyst på kaker! Namnam! (Alltid vært kakemons da men..) Sånn sett er det jo nesten bra at jeg er sengeliggende, jeg får nemlig ikke bakt:hilarious:
Kaker er godt da [emoji7]
Blir kake her i dag. Gubben har bursdag ;)

Ikke si det da:woot: Gubben her har bursdag om.. 8 dager, bare å glede seg!:D Kos dere masse i dag:)
Jau [emoji28]
Er veldig sliten i dag så blir vel ikke noe sånn spesielt egentlig. Litt kaker bare [emoji28]

Hei! Jeg har vært svært lite aktiv i dette forumet til tross for at jeg har vært med siden våren [emoji4] Er det noen andre enn jeg som har begynt med kvalme og oppkast nå mot slutten? Hadde et par uker i starten av svangerskapet der jeg var veldig kvalm, men ingen kvalme siden, før nå.

Hei! Jeg har vært svært lite aktiv i dette forumet til tross for at jeg har vært med siden våren [emoji4] Er det noen andre enn jeg som har begynt med kvalme og oppkast nå mot slutten? Hadde et par uker i starten av svangerskapet der jeg var veldig kvalm, men ingen kvalme siden, før nå.
Ingen sånne typer plager her. Bare blitt elendig sliten og sånt..

Men er visst veldig normalt..!

Måtte prøve ta bilde av hunden vår [emoji28]
Sitte pent..! Han trodde vel helst han skulle få noe etterpå [emoji85]
8babe90703992738402a90569ba7facf.jpg

Jeg har gått på en kjempesmell!! Jeg er så sliten og lei at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Jobben krever så mye overtidsarbeid, så jeg føler jeg er på jobb døgnet rundt. Sliter med å sove om natta, og når jeg først får sove så drømmer jeg om masse ting jeg må få ferdig på jobb før jeg skal ut i permisjon. Våkner da med kjempehøy puls og er skikkelig sliten! Flere som har det slik? Jeg har ikke samvittighet til å sykmelde meg heller, men det skal vel ikke vøre nødvendig å ha det slik? :(

Jeg har gått på en kjempesmell!! Jeg er så sliten og lei at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! Jobben krever så mye overtidsarbeid, så jeg føler jeg er på jobb døgnet rundt. Sliter med å sove om natta, og når jeg først får sove så drømmer jeg om masse ting jeg må få ferdig på jobb før jeg skal ut i permisjon. Våkner da med kjempehøy puls og er skikkelig sliten! Flere som har det slik? Jeg har ikke samvittighet til å sykmelde meg heller, men det skal vel ikke vøre nødvendig å ha det slik? :(
Kan du ikke få noe tilrettelagt??
Du bør da absolutt få sluppet overtid i alle fall. For, resultatet da ER sykemelding. Og du skal ikke ha dårlig samvittighet av det altså.. Du kan ikke ødelegge deg selv heller..

Husk også at det er viktig at du tar vare på deg selv, for det er ingen andre som takker deg når du har slitt deg ut. Du lager tross alt et nytt liv i tillegg til et nytt organ... Jeg skjønner deg veldig godt det med dårlig samvittighet. Men nå er det også viktig å tenke på at du skal ha energi og ikke minst overskudd til etter fødsel også. Håper det løser seg for deg og at du får mulighet til tilrettelegging nettopp så du slipper å måtte sykemelde deg. Masse lykke til!

Den følelsen, når du ikke har tatt tran på ca 1 mnd og begynner igjen..:hungover:
(Om jeg har hatt pause, tar det alltid en ukes tid før det er helt greit å ta tran igjen)

Vet hvordan det er, det har sittet langt inne hos meg og, jeg måtte gå ned til 80% for å komme meg på behandling for bekkenløsning, jeg klarte ikke å jobbe inn 7,5 time hver uke, kroppen sa nei. Gikk ned til 50% da jeg var ferdig med ett prosjekt (som jeg nok jobbet mer med enn jeg skulle...), men jeg hadde rett og slett kjørt kroppen for hardt, jeg har vært dausliten og endte med å bestille time til legen denne uka og gikk fra 50% sykemeldt til 100%, og blir det nok fram til permisjon. Synes det er kjipt, men nå når det er avgjort så kjenner jeg jo at det nok er rett. Jeg håper på å få litt mer overskudd og kunne være litt mer tilgjengelig for ungene mine enn jeg har vært.

Der er ikke meningen at du skal jobbe overtid og slite deg helt ut. Jobben plikter å tilrettelegge, men du må selvsagt snakke med de og forklare situasjonen. For deres del så må det jo være bedre å tilrettelegge slik at du klarer å jobbe 100% enn at du må
sykemeldes. Og det er og bedre at du evt får en gradert sykemelding og klarer å jobbe noe fram til permisjon, enn at du går på en smell og må sykemeldes 100% med en gang. Også har du jo en viktigere jobb nå, du gror ett menneske og da må du ikke være utslitt før fødsel! Prøv å fokuser på det (jeg vet det kan være vanskelig for oss "snille og pliktoppfyllende piker", men ingen takker deg for at du jobber til du stuper).

Den følelsen, når du ikke har tatt tran på ca 1 mnd og begynner igjen..:hungover:
(Om jeg har hatt pause, tar det alltid en ukes tid før det er helt greit å ta tran igjen)
Tran går som regel greit [emoji28]
Smaker jo ingenting.

Back
Topp