☆ Skravletråd Mai ☆

Egentid for jentene
210dd96a831dd87cf375ba06c40a31bd.jpg

Så herlig bilde![emoji173]️

Her har det nok kanskje vært en dag før som kunne ha vært aktuelt og grille, men verandaen har ikke vært i orden. Har ikke vært fint nok vær til at vi har funnet ork til å gjøre det[emoji85]
Vi burde spylt. Men det er tiltak, særlig siden uttaket ute ikke funker. Møbler har vi fått på plass, og grillen overvintrer der. Og det har vært tre nydelige lørdager på rad

Hva skjedde da?[emoji4]
La seg ut for å sove i snøen, som dritings. Ikke noe gøy der og da, antar jeg. Hypotermi (tror de målte ham et sted mellom 26-28 grader, mener jeg han sa..?), og ble jo et langt sykehusopphold.. Så. Kjip situasjon,sånn sett. Spesielt siden det endte med amputasjon av tærne som har gitt div senskader.

Så. Situasjonen i seg selv er ikke noe moro. Men kan lett dra en liten tåspøk i blant.

Har altfor lite venner som vil ut og drikke gitt. Her er jeg tørst som bare det på godt lag, musikk og kald drikke. Og iiiingen skal ut. Sola steker også ! [emoji274][emoji274] Håper noen ombestemmer deg ja !

Håper du finner noen å være sosial med[emoji1]

Nei, får ikke håpe det i så fall! Blir jo nesten hele døgnet [emoji85]
Jeg må helt ærlig si at jeg ikke har peiling på noen av reglene på det der. Trodde det var en spesiell tid på året man fastet, jeg.. [emoji85]
Det er det men siden hijri kalenderen går etter månefaser så går ikke dagene opp i opp når man tenker sesonger osv så ramadan kommer noen dager tidligere hvert år [emoji4] ifjor var det vel 6 juni som den begynte [emoji4]

Jeg må finne på noe til min... Har hele juni på meg da
Greit å være tidlig ute da. Jeg er ferdig til både bror og gubbe, som har bursdag hhv 2. og 8. Juni.
Vært ferdig i noen uker [emoji28]

Moro å leke med vann[emoji1] det er poppis her også!
De ble mildt sagt våte.

Mi bytta til badetøy, det har ikke nabojenta visstnok (men kanskje neste sommer. Da har jeg sikkert. Eller kanskje mamma kan kjøpe til meg nå) (Vel. Hun får ca alt og litt til virker det som, så en badedrakt kommer nok ;-))

Og koste seg ja. Vasket håret på hverandre ;-)

Jeg må ha meg ny bikini...

Jeg mener jeg kjøpte det i fjor og knapt fikk brukt,men i skuffen for overvintring av slikt ligger to for små topper fra tiden pre barn. Jeg har sjekket bunnen av skittentøyet for jeg har alltid en rest i bunnen og dit kan det snike seg ting som er ute av sesong (fant frøkna sin bikini og badedrakt)

Men nei.

Jeg skal lete mer, en dag det regner ;-)

Jeg bruker ikke denne fine dagen på å lete i skap og skuffer.

På min nevnte skjermede altan uten særlig innsyn går den ene av de jeg fant greit (den andre er elastikke død på. Denne er nok nyere)
Frøkna vil helst at jeg skal bedrive toppløs soling, aka fri bar ;-)

Til uka skal det jo være kjipt vær, så innimellom avslutninger og konserter og ekstra øvinger skal jeg få til en handletur tenker jeg. Det andre er jo på ettermiddagen, og jeg har dagen til rådighet.

Skulle hatt ei capri bukse eller to som jeg ikke føler jeg må ha "lang overdel til for den er så tett at du ser formen på trusa mi" også. Og egentlig en time hos optiker. Jeg må ha nye briller før disse faller fra hverandre....
(og der går vel feriepengene da ;-))

Skulle shoppet litt sommertøy selv....en dag det regner[emoji2]

Frøkna er veldig tynn og den passet egentlig perfekt på henne som knebukse.
Er forresten den hun har på seg på bildet jeg postet før i dag.

Er kjekt med klær som kan brukes til flere ting, men jeg har jo egentlig lyst til å bruke den på Lille U [emoji14]

Hun er veldig flink til å kle på seg og finne klær ut fra været :)
Var jo kledelig den da. Så jo ut som knebukse [emoji14]

Litt under 2 timer til mat! Mannen begynte å lage maten så jeg skal lage del 2 [emoji6]

Prøver å få lillegutt til å sovne så jeg kan begynne å skrelle hvitløk med storesøster [emoji4] og begynne å snakke om de 5 pilarer [emoji4]

Hva skal dere spise?[emoji2]

Det er det men siden hijri kalenderen går etter månefaser så går ikke dagene opp i opp når man tenker sesonger osv så ramadan kommer noen dager tidligere hvert år [emoji4] ifjor var det vel 6 juni som den begynte [emoji4]
Ahaa, så etterhvert kommer den plutselig i mars liksom..?

Ja den ser jeg. Er lille så liten at det går an å ha sånn i plast med lokk på?
Lille er 17 mnd.

Og hunden har mistet evnen til å regulere ønske om vann. Ser hun vann drikker hun. Baby oppi ingen hindring. Hun drikker sølepytter og blomster-fat også.

Så veldig godt ut.
Må få tak i Okra en gang og prøve det
Det er det [emoji4] litt over en hvitløk, buljong terning, div krydder (allehånde, muskatnøtt, hvit pepper, svart pepper og litt kanel) og nesten et krydder glass koriander også en finhakket løk mrd lott tomatpuré som stekes en stund (i smør) og etterpå stekes med Okra, mye smak [emoji4]

Back
Topp