Et lite mirakel på vei❤️

frk_perle

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Da tenkte jeg det kunne være fint å opprette en dagbok her❤️

Jeg er 30 og mannen 33, og ingen av oss har barn fra før av. Vi har vært sammen i snart 6 år, og forlovet i 4 år❤️

Veien til drømmen om barn skulle ikke være så lett. Jeg har PCOS og mannen treige og få svømmere, så vi ble tidlig klar over at vi måtte ha prøverørsbefruktning for å oppnå denne drømmen.

I januar 2016 startet vi med vårt første forsøk, dette endte med negativt resultat. Våren og nytt mot kom, og i mai/juni 2016 gikk vi i gang med andre forsøk. Vi fikk nedslående beskjed - ingen av eggene hadde latt seg befrukte denne gangen. Så gikk vi rett på neste forsøk i august, hvor to egg ble satt inn. Og heller ikke denne gangen gikk det. Det føltes veldig tungt, og jeg gikk rundt med tanker om vi rett og slett var en dårlig match, om eggene mine var ubrukelige, eller om jeg i det hele tatt kunne bli gravid. Det var tungt å komme seg opp av kjelleren, men det er utrolig hva man tåler av motstand så lenge motivasjon og drømmen og håpet er der.

Etter å ha lest om flere som hadde hatt suksess med IVF og til og med blitt gravid på egenhånd etter antibiotikakur, ble jeg og mannen enige om å sende inn en prøve til denne klinikken i Hellas. Der ble det påvist en rekke infeksjoner (som kunne påvirke og føre til ugunstig miljø for det befruktede egget) og jeg gikk på en lengre kur og mannen en kort kur.

I april/mai 2017 skulle vi gå i gang med fjerde prøverørsforsøk. Dagene gikk og mensen kom ikke. Jeg tenkte ikke noe over dette, siden jeg var vant til litt ustabile sykluser. 16 DPO tok jeg test, og jammen var det en fin og rosa tydelig strek❤️ Det var surrealistisk og vi hadde vanskelig for å tro dette. Men vi hadde utrolig nok klart å lage et mirakel på egenhånd❤️

Vi er så takknemlig for dette mirakelet og krysser og håper alt vi kan for at alt går bra❤️

Det er så stort å endelig kunne tilhøre en termingruppe, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med alle dere andre:joyful:
 
De første testene[emoji7]:
a31bdfa3ba72f6a53a15baf933c385fe.jpg


Og når man for første gang får positive graviditetstester, er det jo så gøy å fortsette testingen[emoji7]
77ed32fd971d0bb117f0806256827dc3.jpg
 
Fredag 19/5 (7+4) var vi på TUL, og fikk se en nydelig liten spire med en bankende hjerte[emoji173]️

bf1d6e1822a3f53c547bee7e0eca15cf.jpg
 
Å hurra[emoji173] [emoji173] Da ble det dagbok på deg her inne[emoji8] [emoji7] Herlig
 
Å hurra[emoji173] [emoji173] Da ble det dagbok på deg her inne[emoji8] [emoji7] Herlig

Jaa tenkte det var på tide med en dagbok her[emoji7][emoji7]Så får man ha en fot her og en fot på assistert [emoji173]️
 
Gratulerer [emoji4][emoji813] Herlig med TUL [emoji4]

Tusen takk, og gratulerer til deg også[emoji4][emoji173]️ Ja det var et helt herlig syn[emoji7] Er det nr 3 du venter? [emoji2]
 
Jaa tenkte det var på tide med en dagbok her[emoji7][emoji7]Så får man ha en fot her og en fot på assistert [emoji173]️
Har det samme selv[emoji173] har ikke flytta dagboka fra assistert, og er ofte innom assistert også[emoji7]
 
Har det samme selv[emoji173] har ikke flytta dagboka fra assistert, og er ofte innom assistert også[emoji7]

Det er jo på en måte der man 'hører' til[emoji173]️(føler jo jeg hører til der og selv om vi utrolig nok greide det selv denne gangen[emoji85]) Og så må jo man bare heie alle de sterke damene der i mål[emoji173]️[emoji2]
 
Det er jo på en måte der man 'hører' til[emoji173]️(føler jo jeg hører til der og selv om vi utrolig nok greide det selv denne gangen[emoji85]) Og så må jo man bare heie alle de sterke damene der i mål[emoji173]️[emoji2]
Du også hører til der ja[emoji173] Ventespirer er jo bare fantastisk[emoji7] ja nå håper jeg alle assistert damene kommer etter[emoji173] [emoji173]
 
Denne uken (uke 8) er lille spiren på størrelse med et søtt lite markjordbær [emoji7][emoji526]

1e85bc3a628505cf681974ee4aa37a82.jpg
 
Gratulerer så mye med lille mirakelet!:love017 Så fantastisk at det til slutt gikk på egenhånd, og at alt så bra ut på tul:)blir spennende å følge deg videre:Heartred
 
Gratulerer så mye med lille mirakelet!:love017 Så fantastisk at det til slutt gikk på egenhånd, og at alt så bra ut på tul:)blir spennende å følge deg videre:Heartred

Tusen takk, og gratulerer så mye til deg også [emoji173]️[emoji4] Ja, det var jo helt uvirkelig at vi skulle få det til selv[emoji7]

Så koselig, blir gøy å følge deg videre også[emoji175]
 
Gratulerer så mye! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Blir hyggelig å følge med her[emoji4]

Tusen takk, og gratulerer til deg også[emoji2][emoji173]️ Blir gøy å følge deg også, må titte innom dagboka di [emoji4]
 
De siste dagene har jeg hatt så mye symptomer, kroppen har jobbet så hardt, og jeg har følt meg så gravid. Men i dag (8+4) kjenner jeg så lite og brystene er nesten ikke ømme. Vet at det er vanlig at symptomene kommer og går, men man blir jo litt tankefull likevel og kjenner ekstra godt etter[emoji848] Får håpe alt er bra med lille spiren [emoji173]️

I går var jeg og mannen på restaurant og kino, og det var så koselig [emoji173]️ Gleder meg til vi må få barnevakt for å komme oss på date[emoji28][emoji87]
 
Så koselig med flere dagbøker å følge:)

Høres ut som en lang prosesss dere har vert igjennom. Og ekstra godt er det da spiren endelig sitter :Heartred:Heartred

Så hyggelig at du titter innom[emoji254][emoji254] Ja, det har vært tøffe år, men alt det blir glemt når spiren endelig er på vei [emoji173]️ Vi har aldri vært så nærme før[emoji120]
 
Back
Topp