Klagetråden

I ettermiddag er jeg sinnsykt oppblåst[emoji26][emoji13] Og er så sliten etter jobb, orker ikke gjøre noe hjemme..

Så sykt sliten i dag! Vært kvalm store deler av dagen. Stakkars barnet på 1,5år på jobb som jeg byttet bleie på, brekket meg flere ganger, h*n så så rart på meg :P
Laget middag, vasket og brettet kle, heeelt ødelagt både i rygg og bena. Orker nesten ikke å ta en dusj.

Så sykt sliten i dag! Vært kvalm store deler av dagen. Stakkars barnet på 1,5år på jobb som jeg byttet bleie på, brekket meg flere ganger, h*n så så rart på meg [emoji14]
Laget middag, vasket og brettet kle, heeelt ødelagt både i rygg og bena. Orker nesten ikke å ta en dusj.
Ikke bare bare [emoji26] Håper du får en fin kveld og får slappa av litt[emoji11]

var ikke du ganske sikker på el da? Var det ikke mannen din som ikke var hjemme senere?
TUL kan ta mye feil;)
Nei. Han kom hjem på 1dag mens. Nå viser det seg at EL må ha vært 4 uker etter mens og ikke de vanlige 2.

Mens 15mars,
testet positivt RFSU test 24april og
clearblue digital 25 april viste 2-3uker.

Klager litt over kvalmen som kommer mer og mer [emoji52]

Og klager over den der luktesansen:meh: Vår er en utfordring nå med luktesans på topp:eek:

Mannen kom hjem fra Shanghai samme dag som første mens. Rotet til datoene i starten, men litt diskusjon så fant vi den.
Iht. TUL så har EL kommet hele 4 uker etter første dag mens så syklus har vært ustabil etter siste barnet.

Klager over at jeg er så klumsete! Mister og fomler veldig veldig mye..:meh:klarte jo å få til det kunststykke å miste iphonen ned i grøten mens jeg spiste så nå funker ikke høytaleren.. vet ikke om jeg skal le eller gråte :shifty::hilarious:

Henger meg på -og klager på bekkenet mitt- som allerede kjennes litt for godt til at det er så tidlig i graviditeten [emoji15][emoji17]

Jeg våkna av at jeg måtte på do, og puppene føltes som to bowlingkuler. Så siiinnsykt vonde. Så siiinnsykt tunge. Og nå får jeg ikke sove igjen [emoji51][emoji51]

Har bare et behov for å klage over at legekontoret mitt ikke har leger nok til å ta unna kapasiteten og fikk ikke time til kontroll igjen før jeg er i uke 14.. det er 4 uker til! Trodde virkelig de hadde fått ned køen litt.. angrer jo på at jeg ikke bestillte time tidligere (er det forresten normalt at neste ledige time er over to uker frem i tid?) men er også litt sint fordi legen ikke bare kunne sette meg opp til kontrolltime i uke 12 da hvis de visste at køen ville fortsette å være kjempelang? Jeg har jo ikke vært gravid før så jeg vet jo ikke hva jeg har krav på.. :shifty:

Har bare et behov for å klage over at legekontoret mitt ikke har leger nok til å ta unna kapasiteten og fikk ikke time til kontroll igjen før jeg er i uke 14.. det er 4 uker til! Trodde virkelig de hadde fått ned køen litt.. angrer jo på at jeg ikke bestillte time tidligere (er det forresten normalt at neste ledige time er over to uker frem i tid?) men er også litt sint fordi legen ikke bare kunne sette meg opp til kontrolltime i uke 12 da hvis de visste at køen ville fortsette å være kjempelang? Jeg har jo ikke vært gravid før så jeg vet jo ikke hva jeg har krav på.. :shifty:

Har du vært på kontroll allerede? Første kontroll er normalt i uke 8-12, neste hos jordmor og så er det OUL. Er ikke vanlig med kontroller hos fastlegen så ofte som hver 4 uke. Ihvertfall ikke i starten av svangerskapet. Så kan jo være derfor de ikke satt deg opp før.
a7d51030173f96c8d685e1dc390ac9ff.png
Legger ved en oversikt over hvordan det er her i Bergen.

Har du vært på kontroll allerede? Første kontroll er normalt i uke 8-12, neste hos jordmor og så er det OUL. Er ikke vanlig med kontroller hos fastlegen så ofte som hver 4 uke. Ihvertfall ikke i starten av svangerskapet. Så kan jo være derfor de ikke satt deg opp før.
a7d51030173f96c8d685e1dc390ac9ff.png
Legger ved en oversikt over hvordan det er her i Bergen.

Er ikke så god til å forklare, men skal prøve :) var hos legen i uke 5 for å få bekreftet graviditeten og ordnet med sånt helsekort i samme slengen. Dette fordi jeg har hypotyreose og ønsker litt tettere oppfølging av denne sykdommen. Fikk beskjed om å ta prøver når jeg er rundt uke 10 (noe jeg gjorde idag), da de standard graviditetsprøvene + for hypotyreosen, og ønsket da ny time til kontroll når jeg er rundt uke 12, men det var altså ikke noe ledig før jeg er i uke 14.. synes det var lenge å vente.. jeg ønsker jo å dele nyheten med venner og familie snart, men hadde jo litt lyst til å høre om ting er i orden før vi gjør det (ikke at jeg vet om de kan undersøke dette på 12-ukerskontroll utenom TUL?)

Den lange ventetiden på legetime gjorde at jeg hadde behov for å klage litt. Jordmødre er heller ikke så lett å oppdrive på dette lille stedet.

Back
Topp