☆ Skravletråd Mai ☆

Skjønner :D alle skulle ha skrevet på dialekt her. Det hadde blitt moro det:D

Var mange som skrev på dialekt før. Heldigvis ikke så vanlig nå, jeg orker rett og slett ikke lese om det er mer enn et par setninger. :p

Så greit å ha fri da. Vi må i veien å kjøpe sko til snuppa[emoji85] fant ut at hu fikk gnagsår av penskoa. Og rosa vikingsko blir liksom litt feil til bunaden[emoji85]
Celleprøve her :(
Utviklings samtale
På skolen å sette på indisk
Handle blomster

Mi er i tillegg treeeeeeeig da. Også har hun søsken. Barn venter ved bordet til barna er ferdige. Eldstemann spiser mye. Mellomste spiser sakte men lite. Og lillemor er ikke helt med i det regnestykket men spiser hun det samme som oss venter de på henne også. Og måltidet er familietid. Så litt slitsomt å spise ute når en flere ganger hvert måltid avbrytes av mas om hun ikke er ferdig snart... Satser på å få orden på den uvanen i løpet av sommeren :-)

Enig, måltid er familietid og viktig å lære barna å vente til alle blir ferdig[emoji2]
Håper denne jenta lærer seg å slutte med mas...

Celleprøve her :(
Utviklings samtale
På skolen å sette på indisk
Handle blomster

Jeg har til dagsdato aldri kjent at dem har tatt celleprøve. Så nå sist måtte jeg spørre om ho hadde gjort det, var der for noe annet i utgangspunktet. Men hører mange sier det er vondt. Lykke til i allefall[emoji4] er hvertfall en veldig viktig ting å gjøre.
Greit med fri når man har såpass på planen ja.

Jeg har til dagsdato aldri kjent at dem har tatt celleprøve. Så nå sist måtte jeg spørre om ho hadde gjort det, var der for noe annet i utgangspunktet. Men hører mange sier det er vondt. Lykke til i allefall[emoji4] er hvertfall en veldig viktig ting å gjøre.
Greit med fri når man har såpass på planen ja.
Jeg har kjent det hver gang

Skjemme ut, blir utskjelt
Skjemme bort. Blir bortskjemt :-)

Men om dialekta der du kommer fra er relativt nynorsk så er der en krossover -betydning på nynorsk så ikke utenkelig at forklaringa ligger der. Men folk flest tenker fort som jeg skrev

Så si utskjemt men skriv bortskjemt? Det er jo mange ting jeg sier jeg ikke kan skrive
Er ganske nynorsk her jeg bor ja. :)

Var mange som skrev på dialekt før. Heldigvis ikke så vanlig nå, jeg orker rett og slett ikke lese om det er mer enn et par setninger. :p
Ikke jeg heller.. Jeg blir så ør i hodet av å konsentrere meg så veldig. Enkelte er jo lettere enn andre da. Men mange sliter jeg veldig med. Jeg snakker ganske nynorsk. Men foretrekker å skrive bokmål :) Lett å gjøre seg forstått på syns jeg

Back
Topp