Skjønneralle skulle ha skrevet på dialekt her. Det hadde blitt moro det
![]()
Var mange som skrev på dialekt før. Heldigvis ikke så vanlig nå, jeg orker rett og slett ikke lese om det er mer enn et par setninger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønneralle skulle ha skrevet på dialekt her. Det hadde blitt moro det
![]()
Celleprøve herSå greit å ha fri da. Vi må i veien å kjøpe sko til snuppa[emoji85] fant ut at hu fikk gnagsår av penskoa. Og rosa vikingsko blir liksom litt feil til bunaden[emoji85]
Men bruk av ord i dialekter er litt spennende egentlig!
Lukta er god. Men hadde foretrukket sol. I dag har vi vært i middag hos mammaDere driver med i dag da??
Vi har vært ute å gått tur i regnværet. Er litt av sjarmen med våren syntes jeg. Lukter godt ute nå.
Mi er i tillegg treeeeeeeig da. Også har hun søsken. Barn venter ved bordet til barna er ferdige. Eldstemann spiser mye. Mellomste spiser sakte men lite. Og lillemor er ikke helt med i det regnestykket men spiser hun det samme som oss venter de på henne også. Og måltidet er familietid. Så litt slitsomt å spise ute når en flere ganger hvert måltid avbrytes av mas om hun ikke er ferdig snart... Satser på å få orden på den uvanen i løpet av sommeren![]()
Er der snart jeg og [emoji23]Litt? Herligheten. Jeg freaka ut [emoji23]
Der sier du noe. Sko er det eneste jeg ikke har tenkt på til onsdag. [emoji85]
Stort sett bare rydde
På soverommet skal alle klærne flyttes til garderoberom
På badet står tingene som selges![]()
Ja, nei, vet ikke [emoji23]Blir spennende med ny test da[emoji1]
Jo takkOk, lykke til med det[emoji1]
Ja, nei, vet ikke [emoji23]
Celleprøve her
Utviklings samtale
På skolen å sette på indisk
Handle blomster
Jeg overlever nok [emoji23]Ikke meningen å skjemme deg ut da [emoji8][emoji23]
Jeg har kjent det hver gangJeg har til dagsdato aldri kjent at dem har tatt celleprøve. Så nå sist måtte jeg spørre om ho hadde gjort det, var der for noe annet i utgangspunktet. Men hører mange sier det er vondt. Lykke til i allefall[emoji4] er hvertfall en veldig viktig ting å gjøre.
Greit med fri når man har såpass på planen ja.
Hurra [emoji7]Har også vokst opp med utskjemt med den betydningen du mener![]()
Rett utafor Stavanger. Bare mer på bondelandet for å si det slikHvor er du fra egentlig?![]()
Er ganske nynorsk her jeg bor ja.Skjemme ut, blir utskjelt
Skjemme bort. Blir bortskjemt![]()
Men om dialekta der du kommer fra er relativt nynorsk så er der en krossover -betydning på nynorsk så ikke utenkelig at forklaringa ligger der. Men folk flest tenker fort som jeg skrev
Så si utskjemt men skriv bortskjemt? Det er jo mange ting jeg sier jeg ikke kan skrive
Hahaha uff ja. Man blir overbevist joEr der snart jeg og [emoji23]
Så braJaa enig! Så deiligBra her også. Planer i helgen?
Haha!Haha. Elsker det uttrykket. Før fuglene fiser [emoji23] I dag sov lille tiø 08.30 :O
Ikke jeg heller.. Jeg blir så ør i hodet av å konsentrere meg så veldig. Enkelte er jo lettere enn andre da. Men mange sliter jeg veldig med. Jeg snakker ganske nynorsk. Men foretrekker å skrive bokmålVar mange som skrev på dialekt før. Heldigvis ikke så vanlig nå, jeg orker rett og slett ikke lese om det er mer enn et par setninger.![]()