☆ Skravletråd Mai ☆

Ikke sant? Fort gjort gitt. Men kjente jeg ble litt flau alikevel gitt. Selv om jeg er vokst opp med ordet i den formening gitt [emoji85]

Ikke meningen å skjemme deg ut da [emoji8][emoji23]

Høres litt ut som min til tider

Håper det blir bedre etterhvert [emoji6]
Satser på det :-) det er tross alt nærmeste nabo og samme årskull som min datter så de skal bo rett ved siden av hverandre og gå i samme klasse.

Mye bedre og kose seg ved matbordet som dere gjør[emoji4]
Mi er i tillegg treeeeeeeig da. Også har hun søsken. Barn venter ved bordet til barna er ferdige. Eldstemann spiser mye. Mellomste spiser sakte men lite. Og lillemor er ikke helt med i det regnestykket men spiser hun det samme som oss venter de på henne også. Og måltidet er familietid. Så litt slitsomt å spise ute når en flere ganger hvert måltid avbrytes av mas om hun ikke er ferdig snart... Satser på å få orden på den uvanen i løpet av sommeren :-)

Hahaha. Aner ikke. Jeg er vokst opp med det ordet på den måten [emoji14] Skjemme deg ut er noe annet derimot for vår del hahahaha!!! [emoji23][emoji23]

Vil ikke skrive mer. Ble flau nå gitt [emoji85]
Skjemme ut, blir utskjelt
Skjemme bort. Blir bortskjemt :-)

Men om dialekta der du kommer fra er relativt nynorsk så er der en krossover -betydning på nynorsk så ikke utenkelig at forklaringa ligger der. Men folk flest tenker fort som jeg skrev

Så si utskjemt men skriv bortskjemt? Det er jo mange ting jeg sier jeg ikke kan skrive

Men bruk av ord i dialekter er litt spennende egentlig!

Det er veldig spennende, det synes jeg! Hva slags dialekt har du, siden du har mange ord du ikke kan skrive?
Vel. Jeg snakker sunnmøring og det er jo mye det at ordene må skrives annerledes men en del småord, setningsoppbygging blir feil, jeg rett og slett kan ikke tenke slik jeg snakker mens jeg skriver.

Skjemme ut, blir utskjelt
Skjemme bort. Blir bortskjemt :-)

Men om dialekta der du kommer fra er relativt nynorsk så er der en krossover -betydning på nynorsk så ikke utenkelig at forklaringa ligger der. Men folk flest tenker fort som jeg skrev

Så si utskjemt men skriv bortskjemt? Det er jo mange ting jeg sier jeg ikke kan skrive

Skjemme ut, bli utskjemt. Utskjelt er jo å få kjeft [emoji39]

Vel. Jeg snakker sunnmøring og det er jo mye det at ordene må skrives annerledes men en del småord, setningsoppbygging blir feil, jeg rett og slett kan ikke tenke slik jeg snakker mens jeg skriver.
Skjønner :D alle skulle ha skrevet på dialekt her. Det hadde blitt moro det:D

Fri i morgen jeg men mye å ordne

Så greit å ha fri da. Vi må i veien å kjøpe sko til snuppa[emoji85] fant ut at hu fikk gnagsår av penskoa. Og rosa vikingsko blir liksom litt feil til bunaden[emoji85]

Så greit å ha fri da. Vi må i veien å kjøpe sko til snuppa[emoji85] fant ut at hu fikk gnagsår av penskoa. Og rosa vikingsko blir liksom litt feil til bunaden[emoji85]
Der sier du noe. Sko er det eneste jeg ikke har tenkt på til onsdag. [emoji85]

Jeg korrigere stavekontrollen to ganger og likevel klarte den det?????
Samme med min, hater herved min autocorrect for den gjør ikke som den får beskjed om

Samme her, bare fra nord. Uttaler ikke bare ord annerledes, men vi har ofte andre ord eller en annen måte å formulere oss på. Så er jo vant til å skille veldig mellom bokmål og dialekt, fordi det egentlig er litt fjernt fra hverandre uansett. :p

Back
Topp