Mens man venter..

Stappa et mangofrø i jorda i dag [emoji14] hehe
Moro å teste ut det man har

Det er nok et lurt tips;) og så hadde den fått en sprekk så vet ikke om det påvirka også. Men er enig i at det tar litt lang tid, blir utålmodig!:p
Har plantet en del løkblomster i høst som endelig begynner å komme opp hvertfall:happy:
Sprekken som kommer er jo der spira skal komme opp [emoji14] så det er jo et positivt tegn, om det skjedde av seg selv da :)

Men er det noen her som har dyrka basilikum? Leste at disse ikke skulle dekkes av jord, men idag så jeg at det har begynt å spire, men at spira på noen få frø begynte å se litt hårete ut, så la et supertynt lag med jord over og tok bort plasten så det ikke skal mugne [emoji14]

65c8d063f44bf8b95670816d0379f03b.jpg

Sprekken som kommer er jo der spira skal komme opp [emoji14] så det er jo et positivt tegn, om det skjedde av seg selv da :)

Men er det noen her som har dyrka basilikum? Leste at disse ikke skulle dekkes av jord, men idag så jeg at det har begynt å spire, men at spira på noen få frø begynte å se litt hårete ut, så la et supertynt lag med jord over og tok bort plasten så det ikke skal mugne [emoji14]

Har noe basilikum her som jeg dekket med jord fra start. Fjernet plasten etter de hadde begynt å vokse.

Har noe basilikum her som jeg dekket med jord fra start. Fjernet plasten etter de hadde begynt å vokse.
Men det ser riktig ut på bilde eller?

Sådde i tre plastkopper i tillegg, så dekker over de i drivhuset med jord og i en kopp, så får vi se hva som var best [emoji14]
men tenker at så lenge de er i drivhus og jeg passer på å vanna så trenger de vel ikke plast. Og når de har begynt å spire så takler de 3 mm jord [emoji14]

Ellers får jeg bare prøve igjen, har masse frø igjen :D

Men det ser riktig ut på bilde eller?

Sådde i tre plastkopper i tillegg, så dekker over de i drivhuset med jord og i en kopp, så får vi se hva som var best [emoji14]
men tenker at så lenge de er i drivhus og jeg passer på å vanna så trenger de vel ikke plast. Og når de har begynt å spire så takler de 3 mm jord [emoji14]

Ellers får jeg bare prøve igjen, har masse frø igjen :D

Mine så ikke slik ut, men som sagt var min tildekket med jord da [emoji14] hehe
Drivhus blir nok bra uten plast

Mine så ikke slik ut, men som sagt var min tildekket med jord da [emoji14] hehe
Drivhus blir nok bra uten plast
Nå har jeg satt alt ute i solveggen :)
Kvista epletrærne og, så i år håper jeg på bra epler og
8659150e0ebca7a43a769c9077438dfd.jpg

Et av tre epletrær som har blitt forsømt de siste 4 årene [emoji14]

Jeg planta bare ett i hver ja :)
Ja, når jeg så hvor store frøene var så skjønte jeg det litt selv og [emoji14]

Så nå står det fire små agurker i drivhuset mitt og [emoji14]

Sådde også cherrytomater, så får vi se hvordan det går. Idag kjøpte vi nemlig såkasse med drivhuslokk til å ha i hagen, så når varmen kommer ordentlig kan jeg ha de nedi der ^^

Ja, når jeg så hvor store frøene var så skjønte jeg det litt selv og [emoji14]

Så nå står det fire små agurker i drivhuset mitt og [emoji14]

Sådde også cherrytomater, så får vi se hvordan det går. Idag kjøpte vi nemlig såkasse med drivhuslokk til å ha i hagen, så når varmen kommer ordentlig kan jeg ha de nedi der ^^
Blir spennende å se da :D
Tror jeg har drept ene hvitløken min jeg :o godt jeg stakk et par til i jorda; så kanskje jeg klarer å holde liv i de andre.

Blir spennende å se da :D
Tror jeg har drept ene hvitløken min jeg :o godt jeg stakk et par til i jorda; så kanskje jeg klarer å holde liv i de andre.
Oi sann [emoji14] Jaja, greit med reserve da
Det jeg tenkte med tomatene og, sådde like så greit 3, så kanskje jeg klarer å dyrke frem en [emoji14]

Oi sann [emoji14] Jaja, greit med reserve da
Det jeg tenkte med tomatene og, sådde like så greit 3, så kanskje jeg klarer å dyrke frem en [emoji14]
Veldig greit :D hehe

Sprekken i avokadoen begynner å bli større. Håper det skjer noe snart. Nesten litt som "tre nøtter til Askepott" [emoji14]

d741df2a53640df877ef889542b11350.jpg

Veldig greit :D hehe

Sprekken i avokadoen begynner å bli større. Håper det skjer noe snart. Nesten litt som "tre nøtter til Askepott" [emoji14]

d741df2a53640df877ef889542b11350.jpg
Hvor lenge har den stått?

Huff, jeg løper opp om morgenen for å sjekke hvordan det går med plantene her [emoji14]
Foreløpig kun basilikumen som har kommet, men sådde jo på onsdag så [emoji14]

Hvor lenge har den stått?

Huff, jeg løper opp om morgenen for å sjekke hvordan det går med plantene her [emoji14]
Foreløpig kun basilikumen som har kommet, men sådde jo på onsdag så [emoji14]
1,5 uke ca. Det var en veeeldig moden avokado da. Vet ikke om det kan ha noe å si på at den begynte å sprekke så fort? At kanskje prosessen allerede var startet.

1,5 uke ca. Det var en veeeldig moden avokado da. Vet ikke om det kan ha noe å si på at den begynte å sprekke så fort? At kanskje prosessen allerede var startet.
Nei si det. Min var sånn passe moden. Kanskje litt over og da den hadde fått noen små brune flekker på kjøttet. Men spennende å se. Den får nytt vann to ganger om dagen så den er bortskjemt [emoji14]

Nei si det. Min var sånn passe moden. Kanskje litt over og da den hadde fått noen små brune flekker på kjøttet. Men spennende å se. Den får nytt vann to ganger om dagen så den er bortskjemt [emoji14]
Hehe. Har bare byttet annenhver dag jeg [emoji14]
Var litt for generøs med hvitløken da men

Hm... får ikke lastet opp bilde for filen er for stor selv etter at jeg hsr kuttet den :wtf: får prøve igjen senere. Begynner å spire i krukkene i vinduskarmen :Heartred

Ønsk korianderen velkommen
fb3ce6d88dcd3bd3c5622ff1e3406e56.jpg

Og dillen
3ff583f942be67b1d0f6dde3821fe574.jpg

Og all gressløken
5c5c011118044413c5ba4eeb2e5d41d0.jpg

Får kjøpe potter til basilikumen i morgen for de vokser fort :)

Det kom jo et lass med snø i går og i natt, så ordne litt der kjøkkenhagen skal bli utgår idag :(
Ellers skulle jeg også få et par passekasser til av pappa, så får to urtebokser i hagen :)

Dette var skikkelig gøy det [emoji14]

Back
Topp