Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sprekken som kommer er jo der spira skal komme opp [emoji14] så det er jo et positivt tegn, om det skjedde av seg selv daDet er nok et lurt tipsog så hadde den fått en sprekk så vet ikke om det påvirka også. Men er enig i at det tar litt lang tid, blir utålmodig!
![]()
Har plantet en del løkblomster i høst som endelig begynner å komme opp hvertfall![]()
Sprekken som kommer er jo der spira skal komme opp [emoji14] så det er jo et positivt tegn, om det skjedde av seg selv da
Men er det noen her som har dyrka basilikum? Leste at disse ikke skulle dekkes av jord, men idag så jeg at det har begynt å spire, men at spira på noen få frø begynte å se litt hårete ut, så la et supertynt lag med jord over og tok bort plasten så det ikke skal mugne [emoji14]
Men det ser riktig ut på bilde eller?Har noe basilikum her som jeg dekket med jord fra start. Fjernet plasten etter de hadde begynt å vokse.
Men det ser riktig ut på bilde eller?
Sådde i tre plastkopper i tillegg, så dekker over de i drivhuset med jord og i en kopp, så får vi se hva som var best [emoji14]
men tenker at så lenge de er i drivhus og jeg passer på å vanna så trenger de vel ikke plast. Og når de har begynt å spire så takler de 3 mm jord [emoji14]
Ellers får jeg bare prøve igjen, har masse frø igjen![]()
Nå har jeg satt alt ute i solveggenMine så ikke slik ut, men som sagt var min tildekket med jord da [emoji14] hehe
Drivhus blir nok bra uten plast
Sprekken som kommer er jo der spira skal komme opp [emoji14] så det er jo et positivt tegn, om det skjedde av seg selv da
/QUOTE]
Sa brura!måtte bare.....
Spørsmål.. hvor mange agurkfrø skal i en potte? Ett? [emoji14]Da har jeg plantet om agurkplantene mine i bøtter [emoji14] håper de trives ved verandadøra
![]()
Jeg planta bare ett i hver jaSpørsmål.. hvor mange agurkfrø skal i en potte? Ett? [emoji14]
Ja, når jeg så hvor store frøene var så skjønte jeg det litt selv og [emoji14]Jeg planta bare ett i hver ja![]()
Blir spennende å se daJa, når jeg så hvor store frøene var så skjønte jeg det litt selv og [emoji14]
Så nå står det fire små agurker i drivhuset mitt og [emoji14]
Sådde også cherrytomater, så får vi se hvordan det går. Idag kjøpte vi nemlig såkasse med drivhuslokk til å ha i hagen, så når varmen kommer ordentlig kan jeg ha de nedi der ^^
Oi sann [emoji14] Jaja, greit med reserve daBlir spennende å se da
Tror jeg har drept ene hvitløken min jeggodt jeg stakk et par til i jorda; så kanskje jeg klarer å holde liv i de andre.
Veldig greitOi sann [emoji14] Jaja, greit med reserve da
Det jeg tenkte med tomatene og, sådde like så greit 3, så kanskje jeg klarer å dyrke frem en [emoji14]
Hvor lenge har den stått?Veldig greithehe
Sprekken i avokadoen begynner å bli større. Håper det skjer noe snart. Nesten litt som "tre nøtter til Askepott" [emoji14]
![]()
1,5 uke ca. Det var en veeeldig moden avokado da. Vet ikke om det kan ha noe å si på at den begynte å sprekke så fort? At kanskje prosessen allerede var startet.Hvor lenge har den stått?
Huff, jeg løper opp om morgenen for å sjekke hvordan det går med plantene her [emoji14]
Foreløpig kun basilikumen som har kommet, men sådde jo på onsdag så [emoji14]
Nei si det. Min var sånn passe moden. Kanskje litt over og da den hadde fått noen små brune flekker på kjøttet. Men spennende å se. Den får nytt vann to ganger om dagen så den er bortskjemt [emoji14]1,5 uke ca. Det var en veeeldig moden avokado da. Vet ikke om det kan ha noe å si på at den begynte å sprekke så fort? At kanskje prosessen allerede var startet.
Hehe. Har bare byttet annenhver dag jeg [emoji14]Nei si det. Min var sånn passe moden. Kanskje litt over og da den hadde fått noen små brune flekker på kjøttet. Men spennende å se. Den får nytt vann to ganger om dagen så den er bortskjemt [emoji14]
Hehe, sånn er det bare [emoji14]Hehe. Har bare byttet annenhver dag jeg [emoji14]
Var litt for generøs med hvitløken da men