Har dere fått strekkmerker?

Fikk masse på puppene sist, men ingen noe annet sted:) De har nå fått selskap av mange nye venner men fortsatt bare på puppene:p

Jeg våknet opp i morges og oppdaget to strekkmerker, eller det vil si det jeg trodde var strekkmerker. Det viste seg å være to kloremerker jeg (eller sønnen) har klart å lage :)

Jeg har for øvrig to strekkmerker på låret fra forrige graviditet, og det er helt greit. Det at jeg har fått en åreknute synes jeg er verre :p

34 uker og ingen enda. Begynte å smørre meg med krem, så håper å slippe.

Jeg fikk en del i tenårene, så jeg har allerede noen på magen og lårene, men disse er veldig svake. Men jeg får tydeligvis ikke noen i svangerskapet. Ikke med førstemann og ikke hittil. Jeg bryr meg ikke noe om strekkmerker, særlig da jeg jo allerede har fra før. Men må si jeg synes det er merkelig at jeg fikk det som slank tenåring (pga at jeg vokste fort) og som gravid med skinnet strekt til bristepunktet så får jeg ikke ett.
Hormonelt betinget...

Har hatt fra før av, på grunn av vektoppgang og vektnedgang, så jeg har ikke fått noen nye. Med to av de gamle har blitt cirka en centimeter lenger. :-) Samme skjedde sist. :-)

Hormonelt betinget...

Men jeg trodde fortsatt at det da ville være mer sannsynlig at jeg da fikk det i et svangerskap med alle de hormonene som kommer med det.

For det er jo gjerne hormoner som fører til strekkmerker i svangerskapet også.. ( også at huden blir strekt til bristepunktet )

Jeg fikk en del i tenårene, så jeg har allerede noen på magen og lårene, men disse er veldig svake. Men jeg får tydeligvis ikke noen i svangerskapet. Ikke med førstemann og ikke hittil. Jeg bryr meg ikke noe om strekkmerker, særlig da jeg jo allerede har fra før. Men må si jeg synes det er merkelig at jeg fikk det som slank tenåring (pga at jeg vokste fort) og som gravid med skinnet strekt til bristepunktet så får jeg ikke ett.
jeg fikk også mine som tenåring. Og jeg var ikke overvektig. Da fikk jeg over baken. Etter det har det kommet 3( snart 4) barn uten at jeg har fått ett eneste :-).

Men jeg trodde fortsatt at det da ville være mer sannsynlig at jeg da fikk det i et svangerskap med alle de hormonene som kommer med det.

For det er jo gjerne hormoner som fører til strekkmerker i svangerskapet også..
Nå er ikke jeg en lege eller biolog, men jeg antar at det er MYE mer hormoner under tenårene enn i et "normalt" svangerskap. :-)

Nå er ikke jeg en lege eller biolog, men jeg antar at det er MYE mer hormoner under tenårene enn i et "normalt" svangerskap. :-)

Nei, det aner ikke jeg noe om. Jeg bare antok at det var mer sannsynlig, for de fleste får gjerne strekkmerker i svangerskapet som første gang, uten å ha hatt et eneste ett i tenårene.

Ikke at det spiller noen rolle når man får, men bare jeg som synes det er litt spesielt å ha kroppen full av strekkmerker (satt på spissen) og ikke ett er etter et svangerskap.

Har fått over noen operasjonsarr på magen, foreløpig ingen andre steder.

Jeg har fått SINNSYKT mange strekkmerker.. Har sagt til mine forfengelige venninner at noen strekkermerker er ikke så viktig og at de ikke må bry seg, "vi bærer frem er barn" og blablabla.

Ser litt annerledes på det når magen, "love handles", puppene og lårene er full av disse "tigerstripene" [emoji197]

Ikke noen her enda. Er i uke 35. Men nå føler jeg magen er strekket så mye at den må sprekke snart.

Ja, kommet en del nå, og de kløøøøøør! ☹️

Oh yeah! Her dukket de opp rundt uke 32-33 som sist, over navlen og oppover. Har endel på lår og pupper etter sist graviditet, men ikke fått nye der enda.
Men jeg vet av erfaring at de på magen blekner fort og er nesten usynlige når magen er tilbake til normalen, så de bekymrer meg ikke. Men klør gjør de...smører masse med olje og fet hudkrem for kløen.

Back
Topp