Modningstråden

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Tenkte kanskje det hadde vært gøy med en sånn tråd nå som det nærmer seg.

Begynner det å skje ting i kroppen deres? Er vel ikke bare jeg som kjenner godt etter kroppen for tiden, er jo så spennende! Vi som er førstegangs kan sikkert plukke opp mange tips her også.
Fortell,fortell :D
Denne kan vi jo bruke helt frem til babyene våre er født.


Ps: veldig greit å skrive hvor langt dere er på vei. :)
 
Fin tråd! :)

Her har det gått i kynnere hele svangerskapet, men de har blitt mye kraftigere nå de siste månedene og ukene, og de kommer tidvis regelmessig (type noen minutter mellom). Kjenner de helt ned i lårene. Vanvittig nedpress og fått bekreftet at babyen har nesten festet hodet (og jeg er tredjegangs..!). Mye murringer i rygg og mage, er en del kvalm igjen og magen kan vel knapt synke mer før babyen er på tur ut. :eek:Jordmor sjekket status i går kveld, da jeg blødde litt igjen. Livmorhals fortsatt på ca 2 cm, myk/moden og sentrert og 1 cm åpning (omtrent samme status som i uke 34/35). Så ønsker meg dypt kynnere som faktisk bidrar til noe og ikke bare disse maseriene..! Deler av slimproppen gikk i januar, mens det siste dagene har kommet en del slim igjen som jeg tipper stammer fra livmorhalsen. Tar modningsakupunktur (tatt tre ganger nå), så håper det gjør susen. :) Er 37+1 i dag.
 
Må svare selv også da :)

Har endel nedpress nå, endelig skjønt hva det er forno. Kjenner godt at babyen presser seg nedover, det stikker og skviser på underlivet og igår når jeg lå meg var jeg helt hoven utenpå musa.:knegg: Føler jeg må knipe igjen bena av og til så hun ikke skal ramle ut! Har også endel mensmurringer i både mage og rygg nå. Ikke vondt og mye, men nok til at jeg kjenner at det er der. Veldig spennende!

Er 35+2 idag.
 
Her går det også i mange kraftige kynnere. Fikk beskjed på tirsdag at hodet er festet i bekkenet og har kommet langt ned. Magen har derfor også sunket mye. Kjenner en del murringer på kveld. Har også hatt noen maserier. Er andregangs. Sist gang fødte jeg 5 uker før termin (35+5) pga vannavgang, nå er jeg 37+1 og føler jeg nesten er på overtid. Føler fødselen kan starte når som helst [emoji86] Har også hatt masse slim den siste uken, om dette er deler av slimproppen er jeg usikker på. Venter spent [emoji4]
 
Sjalu på dere som har mye symptomer :rolleyes: Jeg er 36+4 i dag, kjenner litt nedpress og har hatt mye slim den siste uken. Begynner å bli utålmodig på at noe mer skal skje snart :)
 
36+4
Tidvis mye murringer som kommer og går. Får lett kynnere. Mye nedpress, men aner ikke om hodet er festet. Har fått en del utflod, noe jeg ikke har hatt tidligere.

Men alt i alt så tror jeg egentlig ikke dette hjelper på modninga noe særlig..
 
37+3 i dag.
Vonde kynnere i mange mange uker.
Våkner av lett blødning og tak i magen 35+6, undersøkelse på føden viser at mormunner er avflatet men ingen åpning. Siden undersøkelsen har jeg hatt flere vonde kynnere, menskramper i mage, rygg og lår og kjenner mye stikkinger i høna og nedpress. Sprenger ut mot bollemusa :p
Har også de siste dagene vært småkvalm og vært litt løsere i magen. Lillemor er også roligere.
 
36+2
Masse kynnere, noe murring, ofte på do...
Sliten og trøtt, litt "av" i korsryggen...
 
36+5. Tror ikke jeg har noen særlig modningstegn [emoji53] har bare litt vondt i korsryggen, mye kynnere som vanlig og utflod... lurer på om jeg skal invitere til litt sex i morgen tidlig [emoji16]
 
Her har babyen snudd seg tilbake fra hodeleie til seteleie. Livmorhalsen var lang og slank og helt umoden. Har hatt masse kynnere og nedpress tidligere, men det har stoppa opp.

Er 34 + 5 på vei. Lenger enn da jeg fødte sist, da startet fødselen med for tidlig vannavgang 33+2.

Har vært veldig forkjøla og plaget med gjentakende gallesteinsanfall i det siste. Regner med at kroppen regulerer det slik at den ikke starter fødsel før jeg er ordentlig frisk. Alle tegnene på at det kunne skje tidlig har ihvertfall stoppa helt opp. :)
 
ingen modningstegn her heller, og livmorhalsen er stabil, brått overtid etter alt styr og oppfølging tro?:hilarious:
 
Uke 35 + 0. Litt ubehagelige Murringer igår og inatt. Ikke hatt det på den måten før..
 
Uke 34+5 og tredjegangs. Masse vonde og ubehagelige kynnere med tidvis tak i korsryggen. Et generelt press i hele underlivet og stikkninger nedover i slusa..
 
Her kom det plutselig regelmessige kynnere og slim igår, mens det gav seg igjen...heldigvis. Er bare 33+5 idag, så litt tidlig for skikkelige modningstegn. Ellers er det mye nedpress, og magen har sunket en del.
 
Sliter en del med maserier [emoji20] Vet ikke om dette er mest vanlig for andregangsfødende? Sist gang startet det med fortidlig vannavgang så lå på sykehuset når riene startet. Har trodd at fødselen har vært igang flere dager i det siste, men så dabber alt av etter noen timer. Slitsomt!
 
Sliter en del med maserier [emoji20] Vet ikke om dette er mest vanlig for andregangsfødende? Sist gang startet det med fortidlig vannavgang så lå på sykehuset når riene startet. Har trodd at fødselen har vært igang flere dager i det siste, men så dabber alt av etter noen timer. Slitsomt!
Etter min erfaring så er det ofte ikke lenge mellom regelmessige maserier og fødsel. Sist graviditet hadde jeg en del maserier som var så regelmessige at jeg mistenkte fødsel, i ca 3 dager før de gikk over i skikkelige rier.

Er dine regelmessige? Eller bare nå og da?
 
Etter min erfaring så er det ofte ikke lenge mellom regelmessige maserier og fødsel. Sist graviditet hadde jeg en del maserier som var så regelmessige at jeg mistenkte fødsel, i ca 3 dager før de gikk over i skikkelige rier.

Er dine regelmessige? Eller bare nå og da?
Hadde første maseriene for 2 uker siden, men de ble aldri regelmessige og dabbet av etter en varm dusj. Så har d vært stille siden. Så kom de for fullt på søndag å da varte d i 5 timer... Startet regelmessig men så ble de uregelmessige. I natt hadde jeg de fra 0130-0300 og da var de ikke regelmessige. Men de tar skikkelig tak i korsryggen og nederst i magen. Får vell bare vente å se, men føler på meg at fødselen ikke er langt unna.
 
Her har slimproppen gått, og er svært plaga med kynnere og mensmurringer i både rygg, mage og lår, veldig plagsomt :p Cervix er òg forkorta litt men ikkje mykje, var 2,6 cm sist sjekk for ca 1 mnd sidan. Er 35 veker på vei i dag :)
 
Ikke rare tegnene på modning her, men har de siste par dagene fått mensmurringer i ryggen når jeg setter meg ned, sånn i tide og utide. De er kjipe, så velger å se på de som modning :p

Ellers liker hu seg oppi ribbeina mine, høyest mulig. Skal ikke ha det hodet noe ned i no bekken ihvertfall! (Er heldigvis vendt rett veg).

Storesøster kom helt uten forvarsel 1 uke før termindato, det eneste jeg visste da var at hodet var festa. Vannet sa bare splæsj, og 6 timer etterpå var vi i gang.
 
Her er det skuffende lite som tyder på at vi nærmer oss termin. Litt nedpress av og til når han beveger seg, og av og til litt mensmurringer. Men det er egentlig ganske sjelden. Mye utflod da, hvis det er verdt noe.. [emoji14] 37+3 i dag :)
 
Back
Topp