Modningstråden

Mensmurring og tidvis mye kynnere. Men har jo hatt det så lenge så vet ikke om det betyr så mye. Sist startet jo bare fødsel uten spesielle forvarsel. Tror bare jeg kjenner alt bedre nå og at jeg blir å gå til termin (38 uker i dag)
 
Noen som har mage som har sunket? Mannen kommenterte i dag at den hadde forandret seg og blitt lavere - ser det godt selv også. :)

Ellers har det de siste dagene vært litt mensmurringer, og kynnere som ikke er spesielt vonde.
 
35+5

Kynnere og atter kynnere, store deler av dagen. Stikker nedover og kjenner det på innsiden av lårene store deler av dagen. Men når kvelden kommer er som å slå på en bryter. Alt bare stopper opp... Hodet er festet så kan jo skje når som helst. Legen hadde lite tro på at vi sees til kontroll neste uke...
 
Øm i bekkenet og kjenner press hele tiden. Fikk bekreftet av fødselslege i går at jeg er veldig moden og har 3 cm åpning.
 
36+2.

Andre natten jeg våkner av ganske sterke menssmerter. Babyen ligger langt ned i bekkenet, så her er det nok modningsrier og full trening av livmor som foregår. Noe jeg egentlig er veldig glad for - yay kroppen!
 
37+4

Tror det er veldig lite modning på gang her.. Babyen turner i magen og tror neppe hodet er festet enda. Kjenner tidvis nedpress, men ikke nok til at det har noen virkning tror jeg.
 
37+2.

Fryktelig mye nedpress for tiden, er så ekkelt!! Fortsatt menssmerter, men synes nesten det har roet seg litt nå.



(kan forresten admin flytte denne tilbake til åpent vanlig forum?? ikke logisk at denne ligger her.)
 
Jeg trodde denne tråden var blitt slettet, jeg.. Er modning en lek nå, slik som håndarbeid? :rolleyes:

38+4 (teknisk sett 38+5 siden det er etter midnatt)

Har hatt MYE nedpress og magen er sunket! Håper det er et tegn på at noe skjer snart :D
 
Lurer veldig på denne slimproppen. .....er den stor? Hehe....jeg mener, merkerman det godt når den forsvinner liksom:facepalm:
Her har den gått i flere etapper nå. Skikkelig seigt/tørt slim som dingler mellom beina (beklager ekle detaljer) og ja, det er mye av det...
 
I går kveld romsterte lillesøster noe voldsomt da jeg la meg. Gjorde ordentlig vondt med ilninger i bekkenet og det ene låret. Umulig å sove så jeg gikk på do, det hun hadde holdt på med var visst å grave seg ned i bekkenet for magen var sunket og bekkenbunnen kjentes ut som den hadde lyst til å gi opp. Er bare 35+4 så ser ikke for meg noe mer skjer på ei stund, men godt å få tilbake litt lungekapasitet! :)
 
I dag gikk slimproppen - tror jeg. En stor klump gul/grønt geléslim som kom ut da jeg tørket meg. Sorry detaljene. [emoji85]

Ellers har jeg mye nedpress og han har blitt roligere i magen. Kjenner han mest nede nå og ikke like godt oppe ved ribbeinene lenger. UL til uken - blir spennende å se hva de sier. [emoji3]

Ellers går jeg med en følelse av "stølhet" der nede. Akkurat som når man har sittet på en spinningsykkel litt for lenge... Noen andre som har kjent denne følelsen?
 
I dag gikk slimproppen - tror jeg. En stor klump gul/grønt geléslim som kom ut da jeg tørket meg. Sorry detaljene. [emoji85]

Ellers har jeg mye nedpress og han har blitt roligere i magen. Kjenner han mest nede nå og ikke like godt oppe ved ribbeinene lenger. UL til uken - blir spennende å se hva de sier. [emoji3]

Ellers går jeg med en følelse av "stølhet" der nede. Akkurat som når man har sittet på en spinningsykkel litt for lenge... Noen andre som har kjent denne følelsen?
Kan til tider kjenne stølheten nedentil som du forklarer ja. Her ligger hun fortsatt høyt...
 
37+5 idag og har i 3 dager nå,hatt mye mensmurring,nedpress og ryggsmerter..Slimproppen har ikke gått som jeg vet ihvertfall:)Skal til jordmor igjen imorgen,så spent hva henne sier denne uken..:)
 
Kjenner ingen ting jeg... På forrige kontroll lå han langt opp (høyere opp enn sist),så hodet var ikke festet. Har hatt dager hvor jeg har hatt en del vondt mellom beina og noen rimelig vonde Kynnerer,men nå er det også borte.. Har ikke kjent noe til det på godt over en uke. Er bare 38 +5, så ikke noe stress. Han må gjerne bli der inne helt til termin. Bare håper modninga er litt i gang.
 
Back
Topp