Mål for dagen?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg vet jeg ikke er den eneste som sliter med ymse svangerskapsplager (og andre plager). Da kan selv den minste ting, som det å vaske klær, oppleves som utfordrende. Selv er jeg en typisk liste-person som liker å skrive lister over hva jeg bør få gjort i løpet av dagen, eller de nærmeste dagene.

Derfor tenkte jeg, etter inspirasjon fra juni-gruppa, å lage denne tråden for alle oss som enten sliter med kvalme, bekken, rygg, utmattelse eller hva det måtte være.

I tråden kan skrive ned dagens mål, og eventuelt følge opp med om vi klarte det eller ikke. For meg virker dette motiverende, og kanskje det kan få opp mestringsfølelsen :)

Målet mitt for dagen er å få rettet ferdig de siste prøvene i prøvebunken som jeg har foran meg :)

Mitt mål for dagen er å komme igjennom en bassengtur med sønnen min, og en luftetur med hunden.

Mitt mål for dagen er å få vasket to maskiner med klær. Og prøve å ta litt i sammen ellers i huset med god hjelp av mann og barn.

Idag har jeg en av de tøffeste dagene på noen uker, men håper likevel ved å dele opp dagen i etapper at hvertfall klærne blir gjort.

Jeg har en bok hvor jeg skriver hva jeg skal gjøre i løpet av en dag. Pluss en tracker over ting jeg klarer utenom :)
Eneste som står i boken i dag er å tromle bort hundehår fra teppene våre :P

Ellers skal jeg få prøvd å tørrmoppe gulv, sette på en maskin med klær og brette noen klær. Også må hundene en tur ut i ettermiddag, men jeg går ikke tur med dem. Det får mannen gjøre når han kommer hjem i kveld.

Har klart en maskin med klær og brettet 3+lagt på plass.
Mannen tror jobben med klærne er gjort bare han tar dem ut av tørketrommelen. Så da blir de liggende i dunken til han blir bedt om å brette eller jeg gjør det.

Har klart en maskin med klær og brettet 3+lagt på plass.
Mannen tror jobben med klærne er gjort bare han tar dem ut av tørketrommelen. Så da blir de liggende i dunken til han blir bedt om å brette eller jeg gjør det.

Hehe, her har vel ikke mannen brettet et eneste plagg siden Forsvaret. Da jeg møtte han slang han klær inn i skapet uten å brette dem. (Det skal sies at han er flink til å bidra på andre områder :) )

Hehe, her har vel ikke mannen brettet et eneste plagg siden Forsvaret. Da jeg møtte han slang han klær inn i skapet uten å brette dem. (Det skal sies at han er flink til å bidra på andre områder :) )
Ja, vi kan leve med «småfeil», når de er så supre på andre områder.

Her bretter ikke mannen for i quote "jeg bretter dem sikkert bare feil likevell". Jeg er kresen på mye ting av rydding og hvordan ting skal være, men ikke på bretting av klær xD

Men her tar jeg desverre nesten alt hjemme. Hvis ikke blir ikke noe gjort, og jeg ser fort om jeg ikke har gjort så mye en dag ._. Han tar det hvis jeg maser et par dager i forkant, men det orker jeg ikke :P

Her bretter ikke mannen for i quote "jeg bretter dem sikkert bare feil likevell". Jeg er kresen på mye ting av rydding og hvordan ting skal være, men ikke på bretting av klær xD

Men her tar jeg desverre nesten alt hjemme. Hvis ikke blir ikke noe gjort, og jeg ser fort om jeg ikke har gjort så mye en dag ._. Han tar det hvis jeg maser et par dager i forkant, men det orker jeg ikke :P
Haha, er som å høre samboeren min! "jeg gjør det sikkert feil" er standard svaret fra han uansett hva som må gjøres, og jeg er kanskje litt nøye på hvordan jeg vil ha ting, men er fornøyd når/hvis jeg får hjelp i huset :-P

Haha, er som å høre samboeren min! "jeg gjør det sikkert feil" er standard svaret fra han uansett hva som må gjøres, og jeg er kanskje litt nøye på hvordan jeg vil ha ting, men er fornøyd når/hvis jeg får hjelp i huset :p
Haha, herlig!
Her klarer ikke mannen å legge ting på riktig sted. Spessielt på kjøkkenet. Vi har bodd her i 3 år, og han vet enda ikke hvor ting står, han henter det et sted, og hvis han for en gangs skyld tar ut oppvaskmaskinen kan du banne på at tingene ikke står på plassene sine, og ikke en gang i riktig skap/skuff. Jeg finner aldri noen ting :P

Haha, herlig!
Her klarer ikke mannen å legge ting på riktig sted. Spessielt på kjøkkenet. Vi har bodd her i 3 år, og han vet enda ikke hvor ting står, han henter det et sted, og hvis han for en gangs skyld tar ut oppvaskmaskinen kan du banne på at tingene ikke står på plassene sine, og ikke en gang i riktig skap/skuff. Jeg finner aldri noen ting :P
Haha, gud hvor likt vi har det :-P
Jeg har til og med gått igjennom skap for skap og skuff for skuff for at sambo skal være sikker på hvor ting er, men husker han det? Nope :-P

Haha, gud hvor likt vi har det :-P
Jeg har til og med gått igjennom skap for skap og skuff for skuff for at sambo skal være sikker på hvor ting er, men husker han det? Nope :-P

Jeg og! Han har gitt meg beskjed om at hvis ting skal komme på riktig plass må jeg skrive lapper om hvor hver ting skal stå [emoji23] har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vurdert det!

Jeg og! Han har gitt meg beskjed om at hvis ting skal komme på riktig plass må jeg skrive lapper om hvor hver ting skal stå [emoji23] har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vurdert det!
Hehehehe, var ikke så dum ide akkurat det der :-P

Målet var å overleve tur og besøk.. mye nedpress og kynnere... men overlevde [emoji38]

Målet i dag er å ta noen klesvasker og dra i barnebursdag. Jeg har lyst til å få prøvd å skru opp vuggen også, men jeg må se an formen. Mannen skal male to rom i dag og være med i bursdagen, så jeg føler at jeg ikke kan legge mer på han :)

Mitt mål for dagen er å komme meg igjennom den.
Huset skulle vært støvsugd, badet vasket, brød og grove scones skulle vært bakt.
Får prøve å spre det ut over dagen

* Vaske, og brette klær
* Legge frem klær til ungene til i morgen
* Pakke sekker, og lage skolemat :)

Dusjinga tok vi nå på morgenen, siden vi får besøk i ettermiddag/kveld :)

Vaske og brette klær
Støvsuge og vaske gulv.
Bake brownies og bløtkake til mannens bursdagsfeiring i kveld
Lage fruktsalat.

Vi har jammen montert base og bilstol i stasjonsvognen :D stått og støvet ned på barnerommet siden januar. Vanskelig å få vasket/støvsuget ordentlig, så det var så digg å få det ut av rommet. Kanskje litt tidlig? Var litt usikker på om vi skulle gjøre det, men nå som jeg ser at rommet er ryddigere,tenker jeg at det var like greit :D

Back
Topp