For aller første gang

Murre

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Og så var det min tur! På sofaen med halsbetennelse og sykemelding ble det klart at jeg og måtte lage meg en dagbok her på BV. (Det et tross alt ikke første gang jeg er inne på forumet :smiley-angelic002) virker som det er mange fantastiske mennesker høre inne i samme situasjon som oss, og gleder meg til å kunne dele litt av all galskapen man går rundt med i det skjulte . Motivasjonen er at vi nå forsøker å få vårt første barn og er klare for en ny prøveperiode. Det blir mer og mer følelser og spenning for hver runde, og kan ikke la være å kjenne på hvor viktig det er for oss å få en liten familie!

Litt om oss: vi er begge 25 år og har vært sammen i 6 og et halvt år. Samboere i fem år og i sommer giftet vi oss og kjøpte oss leilighet. Har en veldig babysyk mann så vi har alltid snakket mye om å få barn og nå håper vi det kan bli realitet <3 begge er ferdigutdannet og i jobb men ingen faste stillinger enda av ulike årsaker.


Status så langt:
PP1 sluttet på P-piller i desember, gjennomførte ikke egentlig noen systematisk prøving da jeg ikke hadde oversikt over syklusen min. TR 13.januar og klar for ny PP. Startet med folsyre tilskudd i tillegg til omega 3 og multivitaminer.

PP2 mer bevisst på fertil periode og beregnet syklus ut ifra 28 dager som standard men viser seg at jeg kun har 23 dager i syklusen så her bommet vi nok på EL. TR 5.februar og mye tidligere enn forventet så har enda ikke rukket å ta noen g-tester ! Begynte å bruke Ovia appen for å få oversikt.

PP3 - startet med temping. El kom først ved forventet TR og det ble derfor ingen aksjer. 8 dager lutealfase.

Prøvepause - Fortsetter med temping. El kom i samme tidsrom som pp3, ble bekreftet med el test. Starter opp med jevnlig trening.

PP4 - Fikk sterke og positive el tester på cd 16 og 17. Bruker concieve plus, trener jevnlig.
Spira ble bekreftet med graviditetstest 2.mai 10dpo :Heartred
 
Last edited:
Hei og velkommen hit! :D Blir kjempe spennende å følge deg og din vei mot en liten spire! :)
 
Velkommen og lykke til med prøvingen! :) Håper dere ikke må prøve så mye lenger :)

Det er veldig mange fantastiske mennesker her og SÅ deilig å ha noen og dele alle tanker og følelser rundt prøvingen med :) Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten BV!
 
Hei og velkommen hit! :D Blir kjempe spennende å følge deg og din vei mot en liten spire! :)

Takk! og så hyggelig at du er innom:) satt akkurat og leste i dagboka di også! Blir spennende å følge deg videre også :joyful:
 
Velkommen og lykke til med prøvingen! :) Håper dere ikke må prøve så mye lenger :)

Det er veldig mange fantastiske mennesker her og SÅ deilig å ha noen og dele alle tanker og følelser rundt prøvingen med :) Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten BV!

Takk :) håper det klaffer snart for oss begge! Merke jo at man kan bli avhengig av å være her inne :woot:
 
PP3 - CD 6
Da kan det endelig virke som om tanta har pakket sakene å dratt. Kun spotting i dag og det pleier å være et bra tegn. Merker jeg er litt utålmodig denne perioden på å få kommet i gang. Kjedelig med all ventingen før og etter...:rolleyes: Ellers er kroppen fremdeles slapp pga halsbetennelse så ikke helt ideelt å begynne å legge inn aksjer men satser på å bli frisk snart :)
Endte opp med å bestille meg termometer og g-tester på nett i går så nå må jeg lese meg litt opp på temping :bookworm:
Fungerer det greit å teste i munnen? Hadde vært greiest å kunne gjør det på den måten :smiley-ashamed005
 
PP3 - CD 6
Da kan det endelig virke som om tanta har pakket sakene å dratt. Kun spotting i dag og det pleier å være et bra tegn. Merker jeg er litt utålmodig denne perioden på å få kommet i gang. Kjedelig med all ventingen før og etter...:rolleyes: Ellers er kroppen fremdeles slapp pga halsbetennelse så ikke helt ideelt å begynne å legge inn aksjer men satser på å bli frisk snart :)
Endte opp med å bestille meg termometer og g-tester på nett i går så nå må jeg lese meg litt opp på temping :bookworm:
Fungerer det greit å teste i munnen? Hadde vært greiest å kunne gjør det på den måten :smiley-ashamed005
Spennende :) Artig at du skal begynne med temping da :D Jeg temper i munnen på høyre siden under tungen, og dette går sånn høvelig greit egentlig. Varmer opp termometeret på venstre siden også legger jeg den bare over etter ca ett min. Tempen min har gått litt opp og ned denne syklusen min, men har funnet ut at jeg rett og slett er blitt for vandt med å våkne til den tiden nå at kroppen min er ganske urolig før jeg skal tempe. :) Jeg kjenner jeg ikke er så gira på å tempe andre plasser jeg heller :hilarious:
 
Spennende :) Artig at du skal begynne med temping da :D Jeg temper i munnen på høyre siden under tungen, og dette går sånn høvelig greit egentlig. Varmer opp termometeret på venstre siden også legger jeg den bare over etter ca ett min. Tempen min har gått litt opp og ned denne syklusen min, men har funnet ut at jeg rett og slett er blitt for vandt med å våkne til den tiden nå at kroppen min er ganske urolig før jeg skal tempe. :) Jeg kjenner jeg ikke er så gira på å tempe andre plasser jeg heller :hilarious:

Får se om jeg rekker å starte denne pp hvis ikke får det blir neste runde :)står opp til samme tid hver dag så satser på at det går greit å tempe da.Greit å ha noe å holde med på i all ventingen og ;) kan jeg spørre hvorfor man må varme opp termometret:wideyed:?
 
Får se om jeg rekker å starte denne pp hvis ikke får det blir neste runde :)står opp til samme tid hver dag så satser på at det går greit å tempe da.Greit å ha noe å holde med på i all ventingen og ;) kan jeg spørre hvorfor man må varme opp termometret:wideyed:?
Man kan få feil målinger fordi termometeret kjøler ned munnen [emoji56] jerntipp er varmetransporterende.
Hvis du har så kort syklus ville jeg faktisk lagt inn aksjer under tr når du ikke har startet med temping og slikt[emoji14]ta med et håndkle så blir det bra [emoji23]
 
Man kan få feil målinger fordi termometeret kjøler ned munnen [emoji56] jerntipp er varmetransporterende.
Hvis du har så kort syklus ville jeg faktisk lagt inn aksjer under tr når du ikke har startet med temping og slikt[emoji14]ta med et håndkle så blir det bra [emoji23]

Skjønner,skjønner ;)
Hehe går for å legge inn aksjer så raskt som mulig ja:hilarious: venter dessuten på termometer i posten så kommer vel i løpet av neste uke.i følge ovia har jeg min mest fertile periode fra i morgen til torsdag neste uke så her må vi bare stå på !:rolleyes:
 
Man kan få feil målinger fordi termometeret kjøler ned munnen [emoji56] jerntipp er varmetransporterende.
Hvis du har så kort syklus ville jeg faktisk lagt inn aksjer under tr når du ikke har startet med temping og slikt[emoji14]ta med et håndkle så blir det bra [emoji23]

Jeg må bare spørre. Om det kjøler ned munnen, kan det ikke kjøle ned andre områder også? ;)
 
Hm ..godt poeng, dette kan jeg ikke nok om :woot:kanskje noen andre vet?
Tror det, men munnen har mye mer varmetap og varmer ikke seg selv opp igjen så fort [emoji14]
 
Oppdatering CD6 - var en tur ute for å fikse noen ærend, skal i bursdag i morgen, og tror dere ikke jeg begynte å få murringer i magen igjen?! Og da jeg kom hjem nå har jeg begynt å blø igjen :oops: ikke rester men friskt blod (beklager tmi) skal tro hva kroppen prøver å si meg?:confused:
 
PP3 - CD7 Ny dag nye muligheter
Litt demotiverende at jeg begynte å blø igjen i går kveld. Siden syklusen er så kort er jeg redd for å gå glipp av EL når kroppen tuller sånn som nå. Pleier å ha regelmessig blødning i max fem dager men sånn ble det ikke denne gangen, så kan vel gå ut ifra at kroppen ikke har stabilisert seg helt enda etter p-pille slutt. Litt spotting på morgenen i dag men har gitt seg nå - Jippi:smiley-bounce022 Så da kan jeg omsider si at tr er over og at vi nå er i aksjefasen:D I følge Ovia starter min fertile periode i dag, så stakkars mannen min som ble overfalt her på morgenen da jeg bestemte meg for at vi var good to go :hilarious:

God helg til alle :happy:
 
PP3 - CD7 Ny dag nye muligheter
Litt demotiverende at jeg begynte å blø igjen i går kveld. Siden syklusen er så kort er jeg redd for å gå glipp av EL når kroppen tuller sånn som nå. Pleier å ha regelmessig blødning i max fem dager men sånn ble det ikke denne gangen, så kan vel gå ut ifra at kroppen ikke har stabilisert seg helt enda etter p-pille slutt. Litt spotting på morgenen i dag men har gitt seg nå - Jippi:smiley-bounce022 Så da kan jeg omsider si at tr er over og at vi nå er i aksjefasen:D I følge Ovia starter min fertile periode i dag, så stakkars mannen min som ble overfalt her på morgenen da jeg bestemte meg for at vi var good to go :hilarious:

God helg til alle :happy:

Jeg får nesten alltid et lite "tilbakefall" av TR etter at det egentlig er over, som regel på CD6. Kanskje det bare var det? :) Håper tanta holder seg unna nå, kos dere med aksjer! :D Kroppen min har tullet mye de siste 4 månedene så tålmodighet må til ved pilleslutt, tydeligvis :rolleyes:

God helg! :)
 
PP3 - CD 8
Tanta har heldigvis holdt seg unna så da ble det aksjer i dag og. Ingen synlige tegn på EL enda, men her skal ingenting overlates til tilfeldighetene denne gangen:hilarious: Siden jeg ikke tester etter EL denne perioden, og fremdeles venter på termometer i posten blir det helgardering med aksjer hvertfall annenhver dag så langt det går.
Skikkelig familiehelg med bursdag i går og morsdag i dag, og har vært veldig godt å bare ha litt avkobling fra prøving også å tenke på litt andre ting innimellom:) Selv om man ikke blir noe særlig mindre verpesyk av og være i familieselskap med en liten en på bare 4 mnd! :woot:
 
PP3 - CD 9
Ny uke og stadig nærmere dpo- land! Forventer EL i løpet av de neste dagene så får følge med på kroppen og legge inn jevnt med aksjer, da jeg fremdels ikke temper eller tester enda. Sjekker postkassa og håper det snart kommer frem :) En skikkelig pangstart på uka med jobbintervju og tre møter på jobb, så får prøve å stresse ned resten av uka. Venter også på prøvesvar fra legen,men håper selvfølgelig at de ikke skal ringe!:nailbiting:
 
PP3 - CD 9
Ny uke og stadig nærmere dpo- land! Forventer EL i løpet av de neste dagene så får følge med på kroppen og legge inn jevnt med aksjer, da jeg fremdels ikke temper eller tester enda. Sjekker postkassa og håper det snart kommer frem :) En skikkelig pangstart på uka med jobbintervju og tre møter på jobb, så får prøve å stresse ned resten av uka. Venter også på prøvesvar fra legen,men håper selvfølgelig at de ikke skal ringe!:nailbiting:

Morro at EL nærmer seg :) Jeg er ikke så langt foran :) Morro når man kan følge hverandre så tett!

Håper resten av uken blir mindre stressende :)

Hva slags prøver venter du svar på?
 
Back
Topp