Min graviditet

IMG_0272.JPG IMG_0269.JPG IMG_0274.JPG IMG_0067.JPG IMG_0091.JPG IMG_0192.JPG Nå er lillesøster 6 uker. Hun er fremdeles rolig ogsover mer enn broren noen sinne gjorde. Hun er sterk i nakken og bakker seg frem eller bak. Hun kommer seg tilbake til rygg når hun er lei av å ligge på mage. Har kommet seg godt over på begge sider og veltet en gang. Men hun er sterk! Dessverre er hun en del plaget med magen. Fiser mye og skriker til. Vært ekstra ille siste dagene. Nå gikk hun 10 dager uten bæsj. Siste 2 dagene var det bremsespor. Bremsespor og 2 bleier i går og en i dag. Tenker hun ikke har tømt seg helt enda. Spørsmålet er om det vil fortsette med jevnlig avføring nå eller gå lang tid mellom fremdeles.
Heldigvis tar hun smokk, men den er ikke god nok hvis hun har vondt eller er sulten. Begynt å tenke på dåp. Kaker, ønsker, faddere. Vi kan bli ganske mange! Planen er å lage all maten selv denne gangen også :) det blir billigere :) her er noen av tingene jeg har sett på..
 
Dagene flyr av gårde. lillesøster er straks 2 mnd. Hun har slitt med lav vektoppgang, men satser på det ordner seg nå. storebror er veldig glad i henne, men liker ikke å dele mamma og pappa med henne. Litt surmuling og trass om dagen. håper det går seg til
Beste er blide barn. received_10154295827465079.jpeg
 
For en nydelig godklump! :D
 
Så lenge siden jeg har oppdatert nå! Lille er 4,5 mnd blitt!! Hun roterer rundt på gulvet og ruller fra rygg til mage. Begynnere å bli veldig sterk. Vi er endelig ferdig hos manuellterapeut etter flere timer der.

Nå venter vi på at hun skal få til å åle. Dro seg litt bakover i går men uvisst og kun noen cm.
 
Plutselig var ungene 2,5 og 4..og om det går veien blir det virkelig en til
 
38+ 6 så når som helst nå kan baby komme. Formen går opp og ned, begynner å bli lei av å vente.
 
ble litt dramatisk i morningen 20.3.20. Jeg våknet 5:11 og kjente fort noe som jeg lurte på var rier. Mannen var syk så han kunne ikke være med på fødsel. Min mor hadde sagt at hun kunne være med. Kl 6 ringer jeg henne og sykehus. Min mor kler på seg og kommer og henter meg. Jeg hadde hatt rier ca hvert 7 min som varte over et minutt. Trodde derfor at fødselen ville ta litt lengre tid. Kjenner allerede hode presse på rumpen når jeg går på do før turen. Deretter kom riene ganske ofte. Gikk 2 minutter mellom dem.
Min mor parkerer. Jeg kjenner noe som presser på som en stor ballong som sprakk. Haltet meg i smerter bort til inngangen. Vi hadde fått beskjed om å ringe på og så bli hentet inn. Det tok jo en evighet og jordmødre kom pga vaktskiftet. De kunne slippe oss inn. Vi skulle vente pga jeg er forkjølet og måtte isoleres. Vi kommer innenfor og jeg skriker. Baby var på vei ut. Jeg blir hjulpet over på en seng som stod rett innenfor inngangen.

Det går fort bortover mens jordmor holder igjen hodet. Jeg mister brillene mine og plutselig klarte de ikke å ha kontroll på sengen. Sengen veltet så hode mitt traff gulvet. De fikk meg opp igjen og inn på et rom og over i sengen der. De river av meg buksen og ber meg vente litt før de ber meg om å presse. Plutselig er baby ute.

Jeg ser 1 jordmor og en barnepleier full i plastikk frakk, munnbinn, briller og hansker.

Så kommer det en lege inn som stikker en lang bomullspinn inn i hals og nese før legen forsvinner ut igjen. (korona test) vi har ikke lov å gå inn eller ut av rommet før svaret kommer. Hvis den er positiv så må vi reise hjem, er den negativ så kan vi komme på barsel. Testen ble tatt ca samtidig som baby ble født. Hun kom 06:52 og svaret skulle komme mellom 14-15.
I mellomtiden kan min mor være sammen med meg. Jordmor helt tildekket når hun kommer tilbake til rommet etter pause utenfor. Vi hører alt styret med klærne før hun kommer inn.

Det ble en del ubehag etter at baby var kommet ut. Måtte sy, men bedøvelse var ikke godt nok. Hun måtte presse kjempe hardt på magen min mange ganger. Først for å løsne morkaken, så for å hjelpe livmoren å trekke seg sammen. Det var kjempe vondt. Fikk sprøyte i låret for å hjelpe livmoren å trekke seg sammen sa hun. Hadde så stor Donald kul i bakhodet at jeg ikke kunne hvile hode på noe pute.

Frøkna fikk tilslutt varmen i seg og jordmor forsvant noen timer.
Når klokken var 14:25 så banket det på døren. Inn kommer jordmor. Hun har ikke på seg beskyttelse. Testen var negativ.

Min mor blir sendt hjem og jeg blir kjørt i rullestol opp på barsel. Et rom med 2 andre mødre. Jeg får Middag og prøver å slappe av.
En ny jordmor kommer innom og spør om jeg har lyst til å bytte rom. De ønsket å spre alle på barsel. Jeg sier ja. Etter en stund så blir jeg kjørt opp til en ny avdeling til et familierom. Det rommet skulle jeg få lov til å ha alene.
 
Back
Topp