IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Rugedag 11 / 13 DPO

Rett før jeg blir gal.
Det har gått veldig greit med Lutinus igjennom hele perioden, har ikke hatt noen særlige bivirkninger. Frem til i går.
Ekstremt forstørret buk, til det punktet hvor til og med samboer sperret opp øynene.
Den er fortsatt stor i dag, men ikke like ille som i går.

Hadde en god del heftige mensmurringer i går ettermiddag/ kveld, måtte holde meg fast i stolen under noen av dem.
Kjentes nesten ut som når en cyste sprekker (hatt noen av dem), men litt mildere og ikke like lang/ vedvarende smerte.

Det aller verste var dog i natt. Aldri vært med på lignende. Det var forferdelige menssmerter, en smerte jeg ikke har kjent før.
Våknet opp i 1-2 tiden, og kavet meg ut til badet for å ikke vekke samboer. Pustet meg igjennom smertene, og fikk endelig sovnet igjen i senga etter en liten time tror jeg.
Idag kjennes jeg helt fin igjen.

Nå vil jeg bare ha mensen slik at jeg kan slutte på lutinusen og få kroppen tilbake til normalen :arghh:

Noen som har vært borti lignende? Blir helt matt jeg.

Det blir garantert test i morgen tidlig. Har en viktig dag på jobben torsdag, da passer det dårlig å ta en test om morgenen den dagen.
Synes det fortsatt høres mer og mer ut som OHSS ... kanskje du burde ta en sjekk?

Synes det fortsatt høres mer og mer ut som OHSS ... kanskje du burde ta en sjekk?
Jeg tenker å vente til i morgen, etter graviditets testen er tatt. Føler meg helt fin nå.
Men klart, blir tilstanden forverret utover dagen ringer jeg [emoji4]

Har også alltid tenkt og trodd at OHSS ville gi mer kontinuerlige smerter og pustevansker? Men dette er gjerne individuelt?

Jeg tenker å vente til i morgen, etter graviditets testen er tatt. Føler meg helt fin nå.
Men klart, blir tilstanden forverret utover dagen ringer jeg [emoji4]

Har også alltid tenkt og trodd at OHSS ville gi mer kontinuerlige smerter og pustevansker? Men dette er gjerne individuelt?
Pustevansker er kun hvis det er væske i lungehinnen, men noen får bare væske i buken. Det er også mange som får ekstreme smerter kun på natten. Så alt du sier høres jo mer og mer ut som OHSS...

Pustevansker er kun hvis det er væske i lungehinnen, men noen får bare væske i buken. Det er også mange som får ekstreme smerter kun på natten. Så alt du sier høres jo mer og mer ut som OHSS...
Huff, jeg tar en telefon og hører med dem. Heller en oppringning for mye enn for lite.

Du er en fantastisk inspirasjonskilde, alltid poitiv og ser fremover :Heartred
En ekte heltinne! :D

Forstår godt at du synes det er kjipt med medisiner...føler mye av det samme selv.

Når får du evt. starte opp på nytt igjen?

:Heartred Du er god, men jeg er nok ingen heltinne, har bare valgt å ikke la meg selv gå til grunne hver gang det ikke går, for da hadde ikke livet vært noe særlig ;)

Fikk lov å slutte på medisinene nå, så det var da alltids noe.
Før det blir nytt forsøk skal jeg ha en hysteroskopi (innvendig sjekk i livmor), så ikke godt å si når neste mulighet kommer...
Hadde det ikke vært for den kunne jeg begynt allerede på denne syklusen, men det er nok litt ventetid, som på alt annet i dette gamet ;)

Rugedag 11 / 13 DPO
Rett før jeg blir gal.
Det har gått veldig greit med Lutinus igjennom hele perioden, har ikke hatt noen særlige bivirkninger. Frem til i går.
Ekstremt forstørret buk, til det punktet hvor til og med samboer sperret opp øynene.

Hadde en god del heftige mensmurringer i går ettermiddag/ kveld, måtte holde meg fast i stolen under noen av dem.
Kjentes nesten ut som når en cyste sprekker (hatt noen av dem), men litt mildere og ikke like lang/ vedvarende smerte.

Det aller verste var dog i natt. Aldri vært med på lignende. Det var forferdelige menssmerter, en smerte jeg ikke har kjent før.
Våknet opp i 1-2 tiden, og kavet meg ut til badet for å ikke vekke samboer. Pustet meg igjennom smertene, og fikk endelig sovnet igjen i senga etter en liten time tror jeg.

Nå vil jeg bare ha mensen slik at jeg kan slutte på lutinusen og få kroppen tilbake til normalen :arghh:

Det blir garantert test i morgen tidlig. Har en viktig dag på jobben torsdag, da passer det dårlig å ta en test om morgenen den dagen.

Jeg syns du høres gravid ut jeg da!
Produksjon av hcg kan få OHSS til å blusse opp i kroppen, som igjen gir svulmen buk og smerter.

Veldig spent på testen din i morgen! :rolleyes:

Krysser fingrene for at du snart får time til hysteroskopi Avocado! Har selv hatt lapraskopi, og det tok noen måneder i kø. Men som alt annet tror jeg nok det er mulig å få time tidligere, hvis en er heldig og kanskje noen detter av i køen? :)

Jeg ringte til Hausken nå, og snakket med sykepleier (veldig hyggelig dame).
Hun trodde mer på en mulig graviditet ( :wideyed: ) enn noe annet, ut ifra de symptomer jeg beskrev. Så lenge det kun var menssmerter og forstørret buk, og ikke noe annet, trengte jeg ikke å bekymre meg.

Vet ikke helt hva jeg skal tro, tørr liksom ikke helt å tenke tanken. Har vært altfor mange måneder og år uten noe som helst...så ja...hadde nesten vært for godt til å være sant. Er på fjerde året uten prevensjon...
Får se i morgen, når testen er tatt.

Jeg håper det er en liten tass som gjør seg bemerket inni der!!!

At du har klart å la være å teste sååå lenge :o

Rugedag 11 / 13 DPO

Rett før jeg blir gal.

Hei,

Jeg opplevd sånne smerter når jeg ble gravid (ikke ivf da). Jeg lå på baderomsgulvet i fosterstilling, kastet opp og hadde vanvittige kramper. Mannen min ville ringe ambulansen for jeg hadde så vondt.. Det var verst om natta, men også tidvis på dagtid (ikke like ille da). Jeg tok en test 13 dpo og d en var positiv! Trodde jeg kom til å miste, for legen hadde aldri hørt om noen med sånne smerter uten at det var en sa. Men her sitter jeg med en gutt på 11 måneder :) Krampene gikk over ila noen dager etter positiv test.
Om jeg kunne gjette så ville jeg trodd du var gravid altså ;) Krysser fingrene for deg! :)

Jeg håper det er en liten tass som gjør seg bemerket inni der!!!

At du har klart å la være å teste sååå lenge :o
Håper veldig på en liten tass, men tørr ikke tenke tanken helt ut.

Jeg har ikke hatt noen tester liggende, og valgte ganske konsekvent å ikke kjøpe inn noen heller. Ellers hadde jeg garantert testet tidligere [emoji12]

Hei,

Jeg opplevd sånne smerter når jeg ble gravid (ikke ivf da). Jeg lå på baderomsgulvet i fosterstilling, kastet opp og hadde vanvittige kramper. Mannen min ville ringe ambulansen for jeg hadde så vondt.. Det var verst om natta, men også tidvis på dagtid (ikke like ille da). Jeg tok en test 13 dpo og d en var positiv! Trodde jeg kom til å miste, for legen hadde aldri hørt om noen med sånne smerter uten at det var en sa. Men her sitter jeg med en gutt på 11 måneder :) Krampene gikk over ila noen dager etter positiv test.
Om jeg kunne gjette så ville jeg trodd du var gravid altså ;) Krysser fingrene for deg! :)

Takk for at du delte historien din [emoji4]
Jeg vil jo veldig gjerne være gravid, men kroppen min har lurt meg før.
Så jeg tenker at testen blir negativ frem til det motsatte er bevist [emoji4]

Så fantastisk at du fikk en liten gutt [emoji7]

Har du kjøpt inn test til i morgen tidlig? :rolleyes:

Heia heia!

Takk for at du delte historien din [emoji4]
Jeg vil jo veldig gjerne være gravid, men kroppen min har lurt meg før.
Så jeg tenker at testen blir negativ frem til det motsatte er bevist [emoji4]

Så fantastisk at du fikk en liten gutt [emoji7]
Ja, forstår veldig godt at man trenger å beskytte seg litt. Jeg krysser allikevel fingrene for deg og håper på to streker i morgen tidlig!

Dette virker lovende! Lykke til i morgen:-)

Ja, forstår veldig godt at man trenger å beskytte seg litt. Jeg krysser allikevel fingrene for deg og håper på to streker i morgen tidlig!
Tusen takk - godt å ha denne plassen å lufte bekymringene sine [emoji4]

Vet ikke hva jeg skal si, er fortsatt helt i sjokk. Som samboer sa etter jeg viste ham testen: er det mulig at den kan vise feil? Føler litt det samme. Er det mulig at dette kan resultere i en kjemisk? Eller er jeg faktisk gravid? [emoji44][emoji50]

d8fc4864b79fd571868712b6c9e7e036.jpg

Wow!! Gratulerer, så gøy :D kjemisk har jeg lite greie på.... men der var jo en sterk og fin strek :) Veldig lovende spør du meg :D

Last edited:
Gratulerer så mye, du er gravid!!! [emoji173] [emoji173] så gøy :) jeg kjente meg veldig igjen i det du skrev med få symptomer og mensmurringer og slikt, så tenkte at det hørtes ut som når jeg var gravid [emoji14] håper spira klorer seg fast nå [emoji173]

Å gratulerer [emoji173][emoji173][emoji173]

Back
Topp