Magefølelse, tidspunkt for fødsel?

Satser på at babyen kommer 4.4 :) Har termin 6.4, men ble satt en uke tilbake på OUL og tror mer på opprinnelig termin som var 31.3.
 
Jeg er skikkelig redd for for tidlig fødsel, jeg. Ikke det at det er veldig farlig lenger om han kommer nå (29+4), men vil jo selvfølgelig helst at han blir der inne så lenge som mulig! Har ingen grunn til å tro det da, det er nok bare hodet som fortsatt synes dette er for godt til å være sant og som hele tiden minner meg på hva som kan gå galt [emoji14]
 
Håper på å komme over uke 34 denne gangen. Det er først da lungene er ferdig utviklet.
Men drømmer om etter uke 37 og baby på over 3 kg <3
 
Er sykemeldt 40% pga forkortet livmorhals så hun kan komme før, men jeg blir uansett satt i gang to uker før termin så det blir juks uansett :D
 
Svangerskapsdiabetes eller noe annet? Hvordan passer du på hva du får i deg? :)
Har selv pcos, høy bmi, men har fått svangerskapsdiabetrs (kostholdsregulert)... Sksl vel en gang på vekstkontroll i uke 32 eller deromkring..
Ved svangerskapsdiabetes får man ikke gå over tiden, og blir satt igang dersom barnet ikke er kommet til termin...
Har selv hatt påvist sv.dia med mine to minste, og blitt igangsatt på termindag med begge....
Denne gangen ikke påvist noe enda, men ny belastning skal tas på mandag, så er fryktelig spent!!
 
Er sykemeldt 40% pga forkortet livmorhals så hun kan komme før, men jeg blir uansett satt i gang to uker før termin så det blir juks uansett :D
Jeg er og sykemeldt 50 % pga det. Lever du som normalt, eller slapper du mye av utenom jobb? Jeg er kjemperedd for å føde for tidlig..
 
Ved svangerskapsdiabetes får man ikke gå over tiden, og blir satt igang dersom barnet ikke er kommet til termin...
Har selv hatt påvist sv.dia med mine to minste, og blitt igangsatt på termindag med begge....
Denne gangen ikke påvist noe enda, men ny belastning skal tas på mandag, så er fryktelig spent!!

Jepp fikk vite at jeg ville bli igangsatt på termin, men jeg har hatt avtale om å bli satt igang da uansett.. Jeg må ta ny belastning på onsdag.. Skjønner ikke hvorfor, men ok.. lykke til på mandag! Var du langt på vei med de andre når du fant ut?
 
Jeg er og sykemeldt 50 % pga det. Lever du som normalt, eller slapper du mye av utenom jobb? Jeg er kjemperedd for å føde for tidlig..

Jeg lever som normalt, men har hatt en gutt på 15mnd hjemme i tre dager nå pga sykdom så det var ikke avslappende. Hadde vært bedre på jobb!

Jeg gjør husarb., leverer i bhg og jobber, men mannen handler mat, bærer tunge ting og gjør mest mulig med guttungen når vi er hjemme fra jobb/bhg.

Hvor lang livmorhals har du? Jeg ble målt til 26mm for en uke siden (28+5)!
 
Jeg lever som normalt, men har hatt en gutt på 15mnd hjemme i tre dager nå pga sykdom så det var ikke avslappende. Hadde vært bedre på jobb!

Jeg gjør husarb., leverer i bhg og jobber, men mannen handler mat, bærer tunge ting og gjør mest mulig med guttungen når vi er hjemme fra jobb/bhg.

Hvor lang livmorhals har du? Jeg ble målt til 26mm for en uke siden (28+5)!
Min ble målt til både 30 og 22 mm på tirsdag (28+0) i forskjellige vinkler. Jeg har også hatt v-nebbing innvendig de 4 siste ukene. Har hatt ganske mye kynnere siden uke 20, så her går alt i veldig rolig tempo, og slapper av når jeg kan. Blir målt annenhver uke. Hadde du forkortet livmorhals i forrige svangerskap?
 
Min ble målt til både 30 og 22 mm på tirsdag (28+0) i forskjellige vinkler. Jeg har også hatt v-nebbing innvendig de 4 siste ukene. Har hatt ganske mye kynnere siden uke 20, så her går alt i veldig rolig tempo, og slapper av når jeg kan. Blir målt annenhver uke. Hadde du forkortet livmorhals i forrige svangerskap?

Ånei, har du nebbing også! Min er heldigvis lukket enda. Å ta det med ro høres veldig smart ut. Jeg fikk nettopp påvist kort livmorhals så har ikke rukket å roe ned!! Jeg skal også måles annenhver uke nå.

Ja, fikk det påvist i uke 28 sist, så derfor fikk jeg måling nå i uke 28.

Tvi tvi til at de holder seg inne :)
 
Ånei, har du nebbing også! Min er heldigvis lukket enda. Å ta det med ro høres veldig smart ut. Jeg fikk nettopp påvist kort livmorhals så har ikke rukket å roe ned!! Jeg skal også måles annenhver uke nå.

Ja, fikk det påvist i uke 28 sist, så derfor fikk jeg måling nå i uke 28.

Tvi tvi til at de holder seg inne :)
Ja vi får absolutt satse på det :)
Det er ihvertfall veldig betryggende at man blir fulgt godt opp!
 
Nr. kom 3 dager før termin og var 3,1 kg og nr. 2 kom tre dager etter og var 4,1 kg. Håper at lillejenta kommer noen dager før, men mamma gikk bare lenger og lenger for hvert svangerskap. Og hennes nr. 3 var en luring på 5,1 kg! :eek: Med to timer reise til sykehus, raske fødsler og 1 kg vektøkning mellom nr 1 og 2 på tross av sunt kosthold og aktivt svangerskap skal ingen sjanser taes. Magefølelsen sier overtid, men håpet sier 3 dager før termin :)
 
Har en magefølelse på 02.05.17. Termin er 25 april. :) Begge guttene gikk jeg ei uke over med. :)
 
Jeg tror hun kommer enten noen dager før eller noen få dager etter termin :) Krysser fingrene for at det ikke blir så mye overtid!
De siste ukene har jeg hatt en sterk følelse på at hun kommer i mars. Spesifikt 23 mars. Veldig liten sjans for det da, men hadde vært moro å ha rett :)
 
Nå i det siste har jeg begynt å føle at hun her kommer til å melde sin ankomst før tiden, kanskje i månedsskiftet..
Vet ikke om det er ønsketenking :p Prøver å forberede meg på å gå over tiden da, men det blir sikkert skuffende uansett!
 
Jeg føler liksom jeg bør forberede meg på at han kommer tidligere vel så mye som at jeg blir gående på overtid. Det blir det bare rot av i hodet mitt [emoji23]
 
Har også en følelse av at han kommer i månedsskiftet. Datoen 27. Mars har brent seg inn i hjernen min[emoji85] Skal bli veldig spennende å se når han velger å dukke opp[emoji16]
 
Jeg har i grunn ikke noen følelse på når den lille måtte komme, men det er ønskelig med heller litt før termin enn på overtid. Dette da jeg har termin 18.04 og eksamen 22.05 :p . Gikk 9 dager på overtid sist, så vi får se om det ikke blir det denne gangen og.. :)
 
Back
Topp