Magefølelse, tidspunkt for fødsel?

Har termin 17.april, og overtid får jeg ikke lov til pga stort barn (regner jeg med). Så om jeg ikke får ks sier magefølelsen 12.april :) men håper litt på 5. siden det er 90 års dagen til bestefar :)
 
Eldste jenta kom 3 dager over termin, lillebror ble jeg satt i gang 8 dager over termin med og jenta i magen tror jeg kommer til termin, rundt der en gang i alle fall. Jeg skal på vekstestimering ca.3 uker før termin for poden på 3år var 4820gr og 55cm, så vil helst slippe det igjen eller risikere at hun her er større,.. Så da får vi nok vite mer om når det blir fødsel (med mindre hun er lita, noe jeg har min tvil om). Eldste jenta var og over 4kg så jeg får nok aldri noe 3kgs baby uansett... ;)
 
Storesøster kom 5 uker for tidlig sist, spontan vannavgang. Har samme følelsen som sist, at denne jenta kommer før termin. Håper selvfølgelig at hun vil være der inne helst til 3 uker før termin som er satt til 2. april, men tror dette kan bli et mars barn.
 
Jeg har PCOS, insulinresistens og bmi er for høy, så de er redd for veksten til fosteret. Jeg går på metformin, og er på UL hver mnd. Føler meg godt passet på[emoji4] foretrekker at de sjekker en gang for mye enn for lite.

Svangerskapsdiabetes eller noe annet? Hvordan passer du på hva du får i deg? :)
Har selv pcos, høy bmi, men har fått svangerskapsdiabetrs (kostholdsregulert)... Sksl vel en gang på vekstkontroll i uke 32 eller deromkring..
 
Jeg tror hun kommer 3 dager før, altså 28 mars, på både min OG barnefars bursdag :p Ellers kommer hun kanskje 3-4 april..
Her kom storesøster på pappaens bursdag, 1 uke før termin. Hadde aldri trodd dét ;) Nå er termin 2. April og pappaen (ikke samme mann) har bursdag 1. April. Man vet jo aldri :)
 
Jeg har PCOS, insulinresistens og bmi er for høy, så de er redd for veksten til fosteret. Jeg går på metformin, og er på UL hver mnd. Føler meg godt passet på[emoji4] foretrekker at de sjekker en gang for mye enn for lite.

Oi, jeg har samme problematikk- men jeg får ingen ekstra oppfølging enn så lenge. Jordmor og gynekolog mener det ikke er nødvendig, og virker ikke spesielt bekymret med mindre jeg får svangerskapsdiabetes og/eller sv.forgiftning. Men nå ble jo jeg litt bekymret for om jeg bør ha mer oppfølging også. Når begynte den tette oppfølgingen? Jeg skal på OUL om tre uker, kanskje det er da de følger opp sånt? Kan jeg spørre hva din bmi ligger på? Min er på 36.
 
Her kom storesøster på pappaens bursdag, 1 uke før termin. Hadde aldri trodd dét ;) Nå er termin 2. April og pappaen (ikke samme mann) har bursdag 1. April. Man vet jo aldri :)
Hadde vært litt morsomt om mini kom 1 april da :)
Tenkter det er lettvint her om Lillemor kommer 28 mars, så kan hele familien feire samme dag :D
 
Har termin 5 april, men førstemann kom 12 dager over så jeg føler at det blir etter termin denne gangen også. Forhåpentligvis ikke like lenge etter da... En gang løpet av i påskeferien tipper jeg...:chicken:
 
Svangerskapsdiabetes eller noe annet? Hvordan passer du på hva du får i deg? :)
Har selv pcos, høy bmi, men har fått svangerskapsdiabetrs (kostholdsregulert)... Sksl vel en gang på vekstkontroll i uke 32 eller deromkring..


Ikke svangerskapsdiabetes nei( iallefall ikke enda). Jeg skal ta en glukosebelastningstest igjen denne uken, men tror nok metformin holder det bra i sjakk. Jeg forsøker å spise sunt, ved holde meg unna karbohydrater, spesielt melmat. Jeg gikk ned 18kg før jeg overraskende nok ble gravid! Vi har vært sammen i 15 år uten at vi har greid d før!
 
Ikke svangerskapsdiabetes nei( iallefall ikke enda). Jeg skal ta en glukosebelastningstest igjen denne uken, men tror nok metformin holder det bra i sjakk. Jeg forsøker å spise sunt, ved holde meg unna karbohydrater, spesielt melmat. Jeg gikk ned 18kg før jeg overraskende nok ble gravid! Vi har vært sammen i 15 år uten at vi har greid d før!

Så flink du er! :) Jeg har også gått på metformin tidligere, men det hjalp fint lite med tanke på hjelp til vektreduksjon. Det eneste som hjalp var skikkelig livsstilsendring.. men den klartr jeg å rote vekk...

Det er jo ingen hemmelighet at vektreduksjon hjelper oss med pcos. Plutselig slipper eggene :) Du har vært superflink!
 
Oi, jeg har samme problematikk- men jeg får ingen ekstra oppfølging enn så lenge. Jordmor og gynekolog mener det ikke er nødvendig, og virker ikke spesielt bekymret med mindre jeg får svangerskapsdiabetes og/eller sv.forgiftning. Men nå ble jo jeg litt bekymret for om jeg bør ha mer oppfølging også. Når begynte den tette oppfølgingen? Jeg skal på OUL om tre uker, kanskje det er da de følger opp sånt? Kan jeg spørre hva din bmi ligger på? Min er på 36.


Den tette oppfølgingen med UL hver mnd startet i ca uke 17. Dette var noe jordmødrene på sykehuset bestemte. Men jeg var forespeilet det av min fastlege også, fordi de er så redd for veksten til babyen(både for stort eller for lite foster). De er også bekymret for svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Jeg er så heldig å ha samme fastlege på 19.året nå, han kjenner meg godt, og jeg føler meg ivaretatt.

Min bmi er ca 34 nå. Jeg har gått opp noen kg i svangerskapet.

Kanskje det er forskjellig praksis på sykehusene? Selv om det også virker rart..

Jeg skal føde på Levanger.
 
Så flink du er! :) Jeg har også gått på metformin tidligere, men det hjalp fint lite med tanke på hjelp til vektreduksjon. Det eneste som hjalp var skikkelig livsstilsendring.. men den klartr jeg å rote vekk...

Det er jo ingen hemmelighet at vektreduksjon hjelper oss med pcos. Plutselig slipper eggene :) Du har vært superflink!

Takk! Jeg/Vi er rimelig stolte over det vi har greid!

Det var livsstilsendring som måtte til for meg også, jeg gikk på en slags lavkarbo men også lavfett. Det typiske er jo at man spiser mere fett når man går på lavkarbo, men det hjalp ikke meg. Samtidig så trente jeg styrke 3 dager i uken, og kardio minst to dager i uken. Jeg holdt på i 3 måneder, før jeg plutselig ble dårlig!(da var jeg blitt gravid!)
siden da har d blitt dårlig med trening, jeg fikk tidlig bekkenløsning, og det ble nok for meg å bare jobbe. Nå er jeg blitt 50% sykmeldt.

Jeg håper jeg greier å starte med trening igjen når babyen er født, det vil være bra for både meg og han[emoji4]
 
Håper han ikke kommer så mye før. Har eksamen 7.april og termin 15. Hadde vært fint å fått tatt eksamen først:p
 
Den tette oppfølgingen med UL hver mnd startet i ca uke 17. Dette var noe jordmødrene på sykehuset bestemte. Men jeg var forespeilet det av min fastlege også, fordi de er så redd for veksten til babyen(både for stort eller for lite foster). De er også bekymret for svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Jeg er så heldig å ha samme fastlege på 19.året nå, han kjenner meg godt, og jeg føler meg ivaretatt.

Min bmi er ca 34 nå. Jeg har gått opp noen kg i svangerskapet.

Kanskje det er forskjellig praksis på sykehusene? Selv om det også virker rart..

Jeg skal føde på Levanger.

Jeg skal føde på Ahus, og må jo regne med at de har peiling. OUL om få uker nå, da får jeg vel svar på om jeg skal ha noe hyppigere oppfølging :) Takk for svar!
 
Jeg tipper 1-2 uke før termin. Første kom 3 dager før, andre kom 8 dager før - krysser fingrene jeg at den reglen holder seg ;)
 
Har termin langfredag. Håpar ho blir der inne til nett over påske. Storesøster kom 3 dagar før termin.
 
Har planer om 4-5 dager før termin. Sånn som med Nr 1. Var så lei, og prøvde ALLE råd.. For oss var det sex 3 dager etter hverandre som utløste riene. Tips fra meg :)
 
Back
Topp