IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

LizRachel

Forumet er livet
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Oppdaterer infoen her litt, da det nå nærmer seg 3 år siden vi startet med IVF.

Kort oppsummert;
Prøvere siden 2013, vi er begge to 36 år nå.

IVF#1 Jan.2017: Gravid, men MA i uke 8.
IVF#2 Juni 2017: Gravid, fødte jente mars 2018

Søskenforsøk 2019
IVF#1 November 2019

Vi har ingen diagnose. Varierende hell med antall egg ut og kvalitet. Aldri fått noe på frys.
 
Last edited:
Velkommen hit og gratulerer med assistert dagbok :)
Blir spennende å følge deg nå! Masse lykke til med disse spennende ukene :)
 
Velkommen og gratulerer med dagbok! Håper veien ikke blir for lang, håper dere klarer det på første forsøk nå i januar. Lykke til!! [emoji173]
 
Velkommen! Håper det klaffer på første forsøk :)
 
Velkommen :)
 
Tusen takk snille dere, godt å ha ett sted å dele med seg [emoji173]

Jeg håper virkelig at det klaffer nå på første forsøk, men synes også det er veldig skummelt å håpe for mye [emoji85]

Har foreløpig kun satt 1 sprøyte, neste skal settes nå senere i kveld. Synes allerede jeg har begynt å få småstikninger i eggstokkene. Er det normalt?
 
Tusen takk snille dere, godt å ha ett sted å dele med seg [emoji173]

Jeg håper virkelig at det klaffer nå på første forsøk, men synes også det er veldig skummelt å håpe for mye [emoji85]

Har foreløpig kun satt 1 sprøyte, neste skal settes nå senere i kveld. Synes allerede jeg har begynt å få småstikninger i eggstokkene. Er det normalt?

Jeg tror det tok noen dager før jeg merket noen bivirkninger. Men alle er forskjellig. Jeg husker det føltes som eggstokkene skvalpet og var veldig ømme, nesten som de var utenpå kroppen. Hvilke sprøyter tar du? Jeg måtte ta nesespray for å nedregulere mine egne hormoner og deretter ta sprøyter Menopur, såkalt lang protokoll :)
 
Skvalpende eggstokker [emoji23][emoji23] det er akkurat slik det føles!!

Jeg tar gonal f nå, og skal starte med orgalutran neste onsdag. Jeg er på kort protokoll.
Så utrolig glad for at jeg fikk tak i medisinene tidlig, før de gikk helt tom [emoji87] håper bare jeg har nok orgalutran.
 
Har vært gjennom 2 runder med ivf, en i naturlig syklus som ikke festet seg og en med hormoner som nå har resultert i en graviditet. Kjente godt stikking i eggstokkene ved stimulering. Ellers ingen bivirkninger.
Hadde som du et kort forløp. Sprøyter i 8 dager og så uttak. Har igjen en sprøyte med orgalutran. Så si fra hvis du trenger. Måtte reise land og strand rundt for å samle slike sprøyter før jul da det var utsolgt fra leverandør og de fleste apotek.

Masse lykke til!
 
Har vært gjennom 2 runder med ivf, en i naturlig syklus som ikke festet seg og en med hormoner som nå har resultert i en graviditet. Kjente godt stikking i eggstokkene ved stimulering. Ellers ingen bivirkninger.
Hadde som du et kort forløp. Sprøyter i 8 dager og så uttak. Har igjen en sprøyte med orgalutran. Så si fra hvis du trenger. Måtte reise land og strand rundt for å samle slike sprøyter før jul da det var utsolgt fra leverandør og de fleste apotek.

Masse lykke til!
Så FANTASTISK at du har blitt gravid! [emoji7] så utrolig godt å høre at det er håp for oss alle [emoji4]

Og WhAOooo, du er jo bare helt super! Jeg er faktisk en stk orgalutran i manko i forhold til resepten min. Skulle ha 5, men fikk kun tak i 4. Som deg var jeg også innom flerfoldige apotek før jul, og fikk tak i den aller siste resten i hele fylket [emoji87] Sykepleieren trodde det skulle gå greit med kun 4, men jeg kjenner at jeg stresser litt. Hvor mange endte du opp med å ta på ditt forløp?
Kan jeg kanskje kjøpe den ene din? Føles nesten ut som svartebørsen dette her [emoji23][emoji23]
 
Sprøytedag nr. 3.

Har veldig lite murringer i eggstokkene. Dette har nok sammenheng med at jeg er på jobb, og i bevegelse og rett og slett ikke har tid til å kjenne etter :p Krysser fingrene for at resten av dagen og kvelden blir like fin.

Jeg har vært veldig frem og tilbake om jeg skulle fortelle sjefen min om denne prosessen eller ei.
Etter hva jeg har lest, så kan enkelte bli dårlige etter uttak og måtte ha behov for en sykedag eller flere. Skulle så tilfelle skje med meg, så synes jeg personlig det er bedre at min overordnede vet hvorfor. Så jeg fortalte vedkommende i dag at jeg vil måtte ta en fridag neste uke (uttak), samt at jeg muligens kan bli sykemeldt etterpå.
Det var godt å få fortalt dette, og det var godt at min sjef var støttende og positiv til begrunnelsen. 10kg lettere nå ja!! :cool05
 
Sprøytedag nr. 3.

Har veldig lite murringer i eggstokkene. Dette har nok sammenheng med at jeg er på jobb, og i bevegelse og rett og slett ikke har tid til å kjenne etter :p Krysser fingrene for at resten av dagen og kvelden blir like fin.

Jeg har vært veldig frem og tilbake om jeg skulle fortelle sjefen min om denne prosessen eller ei.
Etter hva jeg har lest, så kan enkelte bli dårlige etter uttak og måtte ha behov for en sykedag eller flere. Skulle så tilfelle skje med meg, så synes jeg personlig det er bedre at min overordnede vet hvorfor. Så jeg fortalte vedkommende i dag at jeg vil måtte ta en fridag neste uke (uttak), samt at jeg muligens kan bli sykemeldt etterpå.
Det var godt å få fortalt dette, og det var godt at min sjef var støttende og positiv til begrunnelsen. 10kg lettere nå ja!! :cool05

Så bra du har en støttende sjef!
Du får forresten som regel tre dagers sykemelding ifm uttak og innsett, så du behøver ikke ta deg fri for egen regning ;)
 
Så bra du har en støttende sjef!
Du får forresten som regel tre dagers sykemelding ifm uttak og innsett, så du behøver ikke ta deg fri for egen regning ;)
Åh, takk for info, det var jeg ikke klar over! Hadde sett for meg å måte kave meg tilbake på jobb første dagen etterpå [emoji12] da kan jeg spare de feriedagene [emoji1]
 
Gleder meg til å følge deg :) krysser det jeg har for at dere lykkes i første forsøk. Vi gjorde det :)
Tusen takk! [emoji1]
Så utrolig godt å høre at det lykkes på første forsøk for dere [emoji173]
Gir meg håp om at denne dagboken forhåpentligvis ikke blir altfor lang [emoji16]
 
Veldig spennende lesning! Selv vært aktive prøvere siden april 2015, men vet at det er mannen som gjør det vanskelig. Starter også med ivf nå i januar, første sprøyte på onsdag :)
 
Veldig spennende lesning! Selv vært aktive prøvere siden april 2015, men vet at det er mannen som gjør det vanskelig. Starter også med ivf nå i januar, første sprøyte på onsdag :)
Å så spennende! Blir det lang eller kort protokoll på dere?
Håper og ber om at det går veien for oss alle sammen her inne [emoji173]
 
Å så spennende! Blir det lang eller kort protokoll på dere?
Håper og ber om at det går veien for oss alle sammen her inne [emoji173]
Lang, så satser på uttak enten 20 eller 23 januar :)
 
Så bra ut du fikk starte på lang protokoll, så slipper du stresset med å få tak i medisiner [emoji4]
Hadde jeg fått valget hadde nok jeg også gått lang
 
Back
Topp