IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Sprøytedag 4

Formen er fortsatt bra, heldigvis. Halveis (tror jeg) med gonal f sprøytene nå.
Rart å tenke på at om en ukes tid er jeg kanskje på vei til Haugesund og uttak [emoji44] Optimisten i meg er totalt fraværende, og jeg forbereder meg på det verste.
Tenk om jeg ikke har nok orgalutran og må avbryte? [emoji53]

Dagens gode nyheter er at jeg snart blir tante igjen [emoji4]
 
Sprøytedag 4

Formen er fortsatt bra, heldigvis. Halveis (tror jeg) med gonal f sprøytene nå.
Rart å tenke på at om en ukes tid er jeg kanskje på vei til Haugesund og uttak [emoji44] Optimisten i meg er totalt fraværende, og jeg forbereder meg på det verste.
Tenk om jeg ikke har nok orgalutran og må avbryte? [emoji53]

Dagens gode nyheter er at jeg snart blir tante igjen [emoji4][/QUOTE

Gratulerer som tante igjen :) Det fikk jeg beskjed om forrige uke også. Nå håper vi det klaffer for oss også ;)

Håper det går greit med medisiner, hvor mye har du? På klinikken min da de at det forhåpentligvis kom inn mere denne uka men...
 
Tusen takk, skal inn å se lille jenta senere i dag [emoji173]
Og gratulerer så mye til deg også, så krysser vi fingrene for at det blir vår tur snart [emoji4]

Jeg har 4 sprøyter med orgalutran, skulle egentlig hatt 5. Håper det vil være nok- skal til ultralyd på fredag så da får jeg dommen [emoji26]

Hvordan er det med deg, har du nok så du klarer deg?
 
Sprøytedag 5 - gonal f og orgalutran

Formen er fin, kjenner at det er mye produksjon på gang i eggstokkene [emoji28]
Fikk en del el slim nå tidligere i kveld, så da passer det fint med orgalutran oppstart om en times tid ca.
Gruer meg noe helt forferdelig til akkurat den sprøyten, den ser liksom mye mer ut som en faktisk sprøyte enn hva gonal f pennen gjør [emoji44]
Krysser fingrene for at det går greit.

Har vært inne på sykehuset idag og hilst på de nybakte foreldrene og babyen [emoji7][emoji173]
Så nydelig liten jente de har fått [emoji173]
 
Last edited:
Sprøytedag 6 - gonal f og orgalutran

Fortsatt fin i formen (bank i bordet!).
Nå er også orgalutran sprøyten overstått, heldigvis! Det var ikke vondt å ta sprøyten, men fy så ekkelt!
Det sved litt etterpå, jeg ble rød rundt stikk stedet og huden hovnet opp.
Var helt fin når jeg våknet i morges.
Stakkars sambo som forsøkte å støtte meg så godt han kunne i går kveld. Tilbød seg til og med å sette orgalutranen for meg. Fantastiske mannen min :Heartred

Har idag hatt enda mer el slim, så helt tydelig at gonal f sprøytene gjør jobben sin!
Ser frem til ultralyd i morgen, og planen videre.
 
Eggstokkene har ikke skvalpet :laughing021 så mye i dag. Føler meg mer oppblåst enn noe annet.
Det er jeg dog så vandt med pga. min irritable tarm, så det takler jeg fint.

Har fått bekreftet av apoteket i dag at de får inn orgalutran før helgen!! HURRA!
Blir utrolig glad på vegne av alle andre som har måttet utsette oppstart. Endelig ser det ut som om denne krisen skal sakte men sikkert bli bedre.
 
Eggstokkene har ikke skvalpet :laughing021 så mye i dag. Føler meg mer oppblåst enn noe annet.
Det er jeg dog så vandt med pga. min irritable tarm, så det takler jeg fint.

Har fått bekreftet av apoteket i dag at de får inn orgalutran før helgen!! HURRA!
Blir utrolig glad på vegne av alle andre som har måttet utsette oppstart. Endelig ser det ut som om denne krisen skal sakte men sikkert bli bedre.

Så bra med medisinen. Jeg lærte av en annen her inne at mange av klinikkene har avtaler med et apotek i nærheten på å ha alle medisiner inne. Men det gikk kanskje ikke denne gangen? Huff, det er jo helt krise når man trenger disse medisinene og ikke får tak i dem.
 
Så bra med medisinen. Jeg lærte av en annen her inne at mange av klinikkene har avtaler med et apotek i nærheten på å ha alle medisiner inne. Men det gikk kanskje ikke denne gangen? Huff, det er jo helt krise når man trenger disse medisinene og ikke får tak i dem.
Det var helt tomt i hele Europa for akkurat denne medisinen. Helt krise, også for klinikken. Jeg fikk heldigvis tak i det meste før jul, bortsett fra 1 sprøyte pakke. Men takket være en fantastisk person her inne så ordnet dette seg nå [emoji173] blir rørt langt inn i hjerterota [emoji173]
 
Det var helt tomt i hele Europa for akkurat denne medisinen. Helt krise, også for klinikken. Jeg fikk heldigvis tak i det meste før jul, bortsett fra 1 sprøyte pakke. Men takket være en fantastisk person her inne så ordnet dette seg nå [emoji173] blir rørt langt inn i hjerterota [emoji173]

Jøss, var det så ille :eek: Godt det ordnet seg :)
 
Sprøytedag 7 - gonal f og orgalutran. Ultralyd kontroll!

Så i dag var endelig en av de første viktige dagene - ultralyd kontroll for å se hvordan det står til der nede.
Det første gyn spurte meg om var om jeg hadde alle medisinene jeg behøvde :laughing021
De har vært ett salig kaos ja, iflg henne!
Og takk gud for min fantastiske hjelper som fikset orgalutran til meg i går. Jeg hadde ikke hatt nok hvis ikke! Siste oppdatering fra apotekene er at orgalutran IKKE kom inn nå før helgen som de hadde blitt lovet, men på mandag.
Jeg grøsser ved tanken om jeg ikke hadde fått en femte sprøyte med orgalutranen. :nailbiting:

Ultralyden viste x antall follikler. Jeg husker ikke hvor mange, men følgende tall ble nevnt;
Størrelser; 6, 8, 9, 10, 11, 13 og 14. Muligens en på 16, men litt usikker på denne.
Det var flest av de større folliklene.
Jeg spurte gyn hvordan det så ut for meg, og jeg hadde litt mindre ant. follikler enn gjennomsnittet :(
Den gode nyheten var at de var veldig bra fordelt størrelsesmessig, noe som var bra for uttaket. Det var litt vanskeligere dersom det var større spenn på størrelsen mellom alle folliklene.
Jeg aner ikke hva dette betyr for min egen del, men krysser fingrene for bra uttak.

Planen nå er å fortsette på gonal f og orgalutran frem til søndag.
På mandag skal ovitrelle settes, så blir det uttak i Haugesund på onsdag med påfølgende innsett på fredag!
Så om alt går etter planen er jeg offisielt en ruger om nøyaktig en uke! :joyful: Helt sprøtt å tenke på!
 
Ja såvidt jeg klarer å få med meg alt når sykesøstrene ringer :woot:
 
Sprøytedag 8 - gonal f og orgalutran

I dag er formen ok, kan ikke si det samme om kvelden i går.
Luftet hunden på ettermiddagen, og det var bare å kave seg hjem etterhvert og legge seg ned i senga. MYE magevondt!
Det kom seg ganske raskt, og jeg er godt vandt til magevondt. Ble bare litt paff, for det kom så fort!
Resten av kvelden var magen veldig oppblåst, og øm. Så da var det bare å legge seg ned i godtstolen og sette på Vikings, mens buksa var kneppet opp og magen bulte ut :laughing005

Tankene svirrer mye rundt det gynekologen sa om at jeg hadde litt mindre antall eggposer enn gjennomsnittet. Skulle nesten ønske hun ikke hadde nevnt noe, kjenner jeg blir stresset av tanken. Og googler meg ihjel.
Ikke klarer jeg å huske hvor mange tall hun ropte ut til assistenten heller, det kan være alt fra 10-15 eggposer som ble notert. Jeg aner ikke :crybaby2
Kan det komme flere eggposer til innen egguttaket neste onsdag? Eller ville hun ha sett alle allerede nå? bahhhh....:confused:
 
Sprøytedag 8 - gonal f og orgalutran

I dag er formen ok, kan ikke si det samme om kvelden i går.
Luftet hunden på ettermiddagen, og det var bare å kave seg hjem etterhvert og legge seg ned i senga. MYE magevondt!
Det kom seg ganske raskt, og jeg er godt vandt til magevondt. Ble bare litt paff, for det kom så fort!
Resten av kvelden var magen veldig oppblåst, og øm. Så da var det bare å legge seg ned i godtstolen og sette på Vikings, mens buksa var kneppet opp og magen bulte ut :laughing005

Tankene svirrer mye rundt det gynekologen sa om at jeg hadde litt mindre antall eggposer enn gjennomsnittet. Skulle nesten ønske hun ikke hadde nevnt noe, kjenner jeg blir stresset av tanken. Og googler meg ihjel.
Ikke klarer jeg å huske hvor mange tall hun ropte ut til assistenten heller, det kan være alt fra 10-15 eggposer som ble notert. Jeg aner ikke :crybaby2
Kan det komme flere eggposer til innen egguttaket neste onsdag? Eller ville hun ha sett alle allerede nå? bahhhh....:confused:

Syns ikke 10-15 høres lite ut, det er da rikelig, og mulighet for å få opp i 15 egg! Ikke bruk negativ energi på å dvele på det :)

Husker hvor øm og rar jeg var i magen selv dagene før uttak. Siste dagen beveget jeg meg som en stiv cowboy :p
Jeg fikk mange egg, og med de symptomene du har tror jeg det blir sånn for deg også :)
 
Sprøytedag 8 - gonal f og orgalutran

I dag er formen ok, kan ikke si det samme om kvelden i går.
Luftet hunden på ettermiddagen, og det var bare å kave seg hjem etterhvert og legge seg ned i senga. MYE magevondt!
Det kom seg ganske raskt, og jeg er godt vandt til magevondt. Ble bare litt paff, for det kom så fort!
Resten av kvelden var magen veldig oppblåst, og øm. Så da var det bare å legge seg ned i godtstolen og sette på Vikings, mens buksa var kneppet opp og magen bulte ut :laughing005

Tankene svirrer mye rundt det gynekologen sa om at jeg hadde litt mindre antall eggposer enn gjennomsnittet. Skulle nesten ønske hun ikke hadde nevnt noe, kjenner jeg blir stresset av tanken. Og googler meg ihjel.
Ikke klarer jeg å huske hvor mange tall hun ropte ut til assistenten heller, det kan være alt fra 10-15 eggposer som ble notert. Jeg aner ikke :crybaby2
Kan det komme flere eggposer til innen egguttaket neste onsdag? Eller ville hun ha sett alle allerede nå? bahhhh....:confused:

Det kommer nok ikke flere før uttak men det de ser på kontroll trenger ikke være akkurat slik det ser ut på uttak dagen. Det høres ut som resultatet ditt kan bli veldig bra.

Bare husk det er kvalitet over kvantitet :)
 
Syns ikke 10-15 høres lite ut, det er da rikelig, og mulighet for å få opp i 15 egg! Ikke bruk negativ energi på å dvele på det :)

Husker hvor øm og rar jeg var i magen selv dagene før uttak. Siste dagen beveget jeg meg som en stiv cowboy :p
Jeg fikk mange egg, og med de symptomene du har tror jeg det blir sånn for deg også :)

Stiv cowboy!! :laughing002
Akkurat slik føltes det ut i går, og tipper det kommer til å bli enda mer cowboy walk etterhvert som dagene nærmer seg uttak!

Jeg skal forsøke å ikke dvele på dette med antall egg, og heller tenke mer positivt fremover. Vi er tross alt i gang om ikke annet!
Det er 1000 ganger bedre enn tidligere år når det ikke skjedde noe som helst!

Det kommer nok ikke flere før uttak men det de ser på kontroll trenger ikke være akkurat slik det ser ut på uttak dagen. Det høres ut som resultatet ditt kan bli veldig bra.

Bare husk det er kvalitet over kvantitet :)

Jeg håper inderlig det blir noen supre egg. Og du har helt rett, bedre med noen færre gode egg, enn mange dårlige!

Hvordan går det med deg, har du kanskje allerede hatt uttak?
 
Stiv cowboy!! :laughing002
Akkurat slik føltes det ut i går, og tipper det kommer til å bli enda mer cowboy walk etterhvert som dagene nærmer seg uttak!

Jeg skal forsøke å ikke dvele på dette med antall egg, og heller tenke mer positivt fremover. Vi er tross alt i gang om ikke annet!
Det er 1000 ganger bedre enn tidligere år når det ikke skjedde noe som helst!



Jeg håper inderlig det blir noen supre egg. Og du har helt rett, bedre med noen færre gode egg, enn mange dårlige!

Hvordan går det med deg, har du kanskje allerede hatt uttak?

Jeg hadde uttak i går. 8 egg ut, 6 modne og 2 befruktet i dag så veldig usikker på om det blir innsett på mandag. Ikke spesielt overrasket da det virker som om det er befruktningen som er utfordringen vår. Men krysser fingrene selvsagt!
 
Back
Topp