IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Jeg hadde uttak i går. 8 egg ut, 6 modne og 2 befruktet i dag så veldig usikker på om det blir innsett på mandag. Ikke spesielt overrasket da det virker som om det er befruktningen som er utfordringen vår. Men krysser fingrene selvsagt!
Krysser fingrene for dere og innsett på mandag! [emoji4] jeg har trua [emoji1]
 
Sprøytedag 9 - gonal f og orgalutran

Heldigvis siste dag med disse 2 sprøytene!! Hurra! [emoji1]
Formen er fin i dag, føler meg hverken oppblåst eller særlig øm i magen, foreløpig. Kjenner det skal bli veldig greit å ta siste sprøyte med orgalutran, den er ikke noe særlig. Gjorde noe feil når jeg skulle stikke igår kveld, traff sikkert ett blodkar eller noe i den duren, fy f så vondt det var!
Veldig klar for ovitrelle i morgen! [emoji4]
 
Last edited:
Sprøytedag 10 - Ovitrelle

Ny milepæl nådd, i dag settes den siste sprøyten før uttak! :dance011
Ovitrelle skal settes nøyaktig klokken 21.30 i kveld. Jeg tror det skal gå helt fint, samme type sprøyte som gonal f som jeg har blitt veldig så fortolig med :) Orgalutranen derimot...:yuck: Klarte igjen å stikke helt feil med den i går, 2-3 ganger før den gikk inn som den skulle :dead:

Magen har også blitt svææææær!! Går med blazer og vid bluse på jobb i dag, for å skjule mest mulig :p
Samboer synes også at puppene har blitt større. Jeg er usikker, men ømme er de!

Vi har "venninekveld" i dag, og jeg har allerede advart mine 3 venniner om at jeg må sette sprøyte i løpet av kvelden.
De vet alt om prosessen vår, og har vært fantastisk støttende. De har alle barn, 2 av dem er ferdige og sistemann er høygravid med sitt andre (og sannsynligvis siste) barn.
Jeg har alltid vært, og er, glad på deres vegne. Det har ikke plaget meg (for mye) at de har blitt gravide og født de årene vi har prøvd. Det som nok er mest slitsom, er å ikke kunne være inkludert i "babypratet".
Sikkert flere her som kjenner seg igjenn i dette.
Jeg har ingen erfaringer å komme med, så det blir helt automatisk at jeg ikke er noe særlig delaktig i ammediskusjoner, bleieslutt etc etc.
Forhåpentligvis kan jeg være en del av denne diskusjonene en dag med mine svigerinner, som heldigvis ikke er i mål med barn enda.
 
Kos deg med sprøytefri dag i morgen! Nå er det ikke lenge igjen [emoji173]
Tusen takk [emoji4]
Heldigvis ikke lenge igjen nå nei [emoji4]
 
Lykke til i dag! :)
 
Tusen hjertelig [emoji173]
Er på vei til Haugesund nå, sommerfugler i magen [emoji4]
 
De e så fantastiske der oppe så de kommer til å ta godt vare på deg :)
Foreløpig går det veldig bra. Sitter her på senga og venter på å komme inn til legen. Veldig spennende! [emoji16]
 
Stakkars samboer er jo mer nervøs enn meg [emoji23]
 
Da var uttak overstått! På vei hjem med 7 egg som jobber hardt for å bli befruktet. Dommen kommer i morgen.

Veldig blanda drops av følelser nå. Fryktelig skuffet over at det ikke var flere egg. Samtidig var både legen og sykesøster positive, da de mente eggene så ut til å være av god kvalitet. Mye mulig de sier dette kun for å berolige oss- aner ikke om det er mulig for dem å se slikt så tidlig??

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem til Sandnes. Ubehaget i magen er overkommelig, men klarer ikke å få kneppet igjen buksa [emoji23]
Selve uttaket gikk veldig fint, litt ubehagelig bare, men ikke vondt.
 
Da var uttak overstått! På vei hjem med 7 egg som jobber hardt for å bli befruktet. Dommen kommer i morgen.

Veldig blanda drops av følelser nå. Fryktelig skuffet over at det ikke var flere egg. Samtidig var både legen og sykesøster positive, da de mente eggene så ut til å være av god kvalitet. Mye mulig de sier dette kun for å berolige oss- aner ikke om det er mulig for dem å se slikt så tidlig??

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem til Sandnes. Ubehaget i magen er overkommelig, men klarer ikke å få kneppet igjen buksa [emoji23]
Selve uttaket gikk veldig fint, litt ubehagelig bare, men ikke vondt.

Gratulerer med vel overstått :D
7 egg er veldig bra det! Er jo over et halvt år med vanlige eggløsninger som skal til for å lag så mange egg ;)
Krysser fingrene for topp befruktning nå!
 
Da var uttak overstått! På vei hjem med 7 egg som jobber hardt for å bli befruktet. Dommen kommer i morgen.

Veldig blanda drops av følelser nå. Fryktelig skuffet over at det ikke var flere egg. Samtidig var både legen og sykesøster positive, da de mente eggene så ut til å være av god kvalitet. Mye mulig de sier dette kun for å berolige oss- aner ikke om det er mulig for dem å se slikt så tidlig??

Nå sitter jeg i bilen på vei hjem til Sandnes. Ubehaget i magen er overkommelig, men klarer ikke å få kneppet igjen buksa [emoji23]
Selve uttaket gikk veldig fint, litt ubehagelig bare, men ikke vondt.

7 egg er jo kjempe bra! Jeg fikk ut kun 4 hvorav 3 var modne... gikk først rett i kjelleren av skuffelse, men vi fikk satt tilbake ett og puttet 1 på frys så jeg var fornøyd :)
 
Tusen takk alle [emoji173]

@Poppi: så fantastisk å høre at du ble gravid med 6 egg ut [emoji7]
Da er det jo håp! Kjenner jeg er litt lettere til sinns nå, og senker skuldrene. Kan uansett ikke gjøre noe mer fra eller til nå.
 
Back
Topp