Skravletråd blått lag

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Da er det bare å skravle i vei damer - skravletråden er erklært åpnet.


Oppfordrer til en liten presentasjonsrunde i begynnelsen, for å bli litt bedre kjent.


Deltakere på blått lag:
  1. lillerypa
  2. Sara

Ute av konkurransen:
  1. BMC
  2. Trollemamma
  3. xtina87
  4. Cosacita
  5. Camilla82
  6. her er jeg
  7. Rubia
 
Last edited:
Hei folkens

Noen kjente nick og noen ukjente.

Jeg er altså Sara, trebarnsmor og ikke reelt slankende men stadig på jakt etter bedre vaner med et ønske om litt lavere vekt på kjøpet, jeg veier nå like mye som da jeg var høygravid med eldstemann. Tilbake til vekten før ham ønsker jeg meg ikke. Men en mellomting

Jeg har vært med på krigen noen runder innimellom. Og ender stadig med at jeg ikke går så mye ned men får litt mindre snop og litt mere tur i det minste :)
 
Hei Sara:)
Jeg må slanke meg! Tid, mangel på søvn og viljestyrke er mine største hindringer. Sjokolade er min store svakhet:(
Jeg satser friskt på å gå ned noen kg. Håpet er å gå ned rundt 20 kg dette året..
 
Artig å være tilbake i krigen etter å ha vært borte noen runder. :)

Jeg er en mamma på 25 år til to trollunger og da første var ett år (i 2013) veide jeg 78 kg. Etter noen slankekurer og kriger ligger jeg nå på rundt 58-59 kg. Jeg har ikke lyst til å se det pokkers 60-tallet igjen. :p Spesielt ikke 70.
Etter sist krig gikk jeg ned mange kilo, så dette er et supert tiltak! Nå er jeg dessverre på vei opp igjen(etter sist krig jeg var med veide jeg ca 52), så før det blir skikkelig gale så hiver jeg meg på igjen for å innarbeide gode vaner og få motivasjon til å trene.
Dessverre er jeg blitt hekta på iskaffe og cola, og etter et år med depresjon er det ca det jeg har levd på. :( Pluss pommes frites.

Snopepoeng motiverer meg enormt til å avstå fra snop for det er utrolig surt å miste de!
 
Last edited:
Jeg vil også under det pukkers sekstitallet!

Jeg var 51-52 før barn. Og også før barn nr to. Men da var jeg på grensen til undervektig, 55 er mer ideelt og 56-57 mer reelt
 
Jeg har mye å ta av, veier 88-89 nå.. veide 68 på mine yngre dager, selv om jeg ikke akkurat var supertynn da heller! Håper å gå ned 15-20 kg dette året.. la på meg mye når jeg fikk lavt stoffskifte, tok sin tid før de fant ut hva det var
 
Jeg har også vært med noen runder nå. Jeg er 35 år, blir 36 i år, og er gift. Vi har ikke barn, men har prøvd siden 2013. Nå er mannen min i utlandet, så jeg bor alene. Jeg har fått beskjed av gynekologen om å gå ned i vekt for å øke sjansen for å bli gravid.

Jeg veide rundt 70 kg før jeg begynte på antidepressiva og raste opp i vekt. Det er vel 4-5 år siden nå. Jeg håper jeg kan komme meg ned til et sted i nærheten av det. Jeg har vært oppe i 110 kg, men har i løpet av høsten gått ned 15 kg.

Min metode er kosthold. Jeg spiser grovkarbo, og har ikke spist sukker siden september med unntak av to dager i jula. Jeg trener ikke av mangel på motivasjon. Går fortsatt på antidepressiva, har PCO, fibro og litt for lavt stoffskifte (i grenseland i følge legen min).

Jeg håper vektnedgangen skal gjøre det mulig å blir gravid naturlig, men det er mulig det må bli prøverør på oss etterhvert.
 
Hei :)

Jeg har også vært med noen runder før, uten de helt store resultatene! Håper det skal løsne litt denne runden :p veier nå 68,5 kg. Har veldig lyst å gå ned ca 10 kg. Men det viktigste er at jeg klarer å snu de dårlige vanene mine.
 
Hei jenter :) prøver meg enda en gang i slankekrigen. Håper jeg er motivert nok til å klare det. Har mange (MANGE) kilo jeg skal ned. Helst 40-50, men starter med et mål om å komme under 100 først. Problemet mitt er motivasjon. Er litt mørketidsdeppa og da er det lett for å bli sittende inne å spise sjokolade (er i permisjon). Nå går det mot lysere tider og jeg håper dermed jeg finner motivasjonen igjen. Ammingen går også mot slutten, så da kan jeg mer gå inn for å slanke meg.

Ellers er jeg tobarnsmor, 35 år og holder til i nordland. Vært aktivt medlem av babyverden siden juni 2013.
 
Jeg ammer fortsatt ettåringen min, og regner med å gjøre det sikkert frem mot eller gjennom jula, vi får se. Selvsagt ammes hun ikke så mye som en liten baby enda da ;-)

Veldig aktiv slanking driver jeg uansett ikke med, men kan jo med fordel spise sunt.

Jeg er forresten også hjemme (ulønnet permisjon, jobber noen timer hjemmefra på kvelden) med lillejenta til bhg etter ferien.
 
Hei!
Jeg er 28 år og har en jente på 1 år.

Første gang jeg deltar på slankekrigen.
Jeg har slitt mye med vakten går opp og ned. Fikk diagnosen lavt stoffskifte som jeg medisinere for nå i over 10 år.
I svangerskapet fikk jeg svangerskapsdiabetes. jeg gikk ned mange kg da jeg tok meg virkelig i sammen ifht kosthold. Men i permisjonen har kg steget betraktelig da jeg har gått tilbake til gamle uvaner og spist alt jeg savnet som jeg ikke fikk lov å spise da... motivasjonen var enkel når jeg gikk gravid for da viste jeg at det gikk ut over babyen hvis blodsukkeret ble for høyt. Men jeg tar ikke like godt vare på kroppen min når det bare er meg.. men nå må jeg ta meg sammen. Jeg har Bmi som overvektig og jeg er i stor risikosonen for utvikling av diabetes pga familieforhold og svangerskapsdiabetes.

Målet er å endre livsstil ikke slanking. Jeg vil være et sunt forbilde og holde sykdom på avstand og i sjakk.
 
Jeg ammer fortsatt ettåringen min, og regner med å gjøre det sikkert frem mot eller gjennom jula, vi får se. Selvsagt ammes hun ikke så mye som en liten baby enda da ;-)

Veldig aktiv slanking driver jeg uansett ikke med, men kan jo med fordel spise sunt.

Jeg er forresten også hjemme (ulønnet permisjon, jobber noen timer hjemmefra på kvelden) med lillejenta til bhg etter ferien.
Jeg sleit forrige runde med at jeg måtte ned på veldig lavt kaloriinntak for at det skulle gi utslag på vekten (rundt 1000 kalorier dagen), noe som ikke var forenelig med fullamming. Jeg har en mistanke om at det hadde med ammingen å gjøre at kroppen "holdt" på kiloene, for når jeg la meg på 1500-1800 kalorier gikk jeg ikke ned. Så jeg håper det blir lettere nå. Kiloene har flydd opp etter at jeg sluttet å fullamme :eek:
 
Jeg vil også under det pukkers sekstitallet!

Jeg var 51-52 før barn. Og også før barn nr to. Men da var jeg på grensen til undervektig, 55 er mer ideelt og 56-57 mer reelt

55 er nok bra for meg også. 51-52 er litt lite selv om jeg ikke følte meg så tynn til tross for at alle rundt meg sa at nå måtte jeg begynne å spise. :p
 
Vi må ha en lagleder. Noen frivillige?
 
Hva er oppgavene til lagleder?

Står i reglene :)

Lagleder skal sende resultatet for sitt lag til Krigleder innen fredag kl. 21. Resultatet skal inneholde:


-Lagets samlede vekt uken før

-Samlet vekt denne uken

-Prosentvis nedgang for laget totalt

-Hvem som har gått ned mest i %

-Hvem på laget som har gått minst ned i %

- Og evt. hvem som ikke har levert vekt på laget før fristen kl. 19.00
 
Står i reglene :)

Lagleder skal sende resultatet for sitt lag til Krigleder innen fredag kl. 21. Resultatet skal inneholde:


-Lagets samlede vekt uken før

-Samlet vekt denne uken

-Prosentvis nedgang for laget totalt

-Hvem som har gått ned mest i %

-Hvem på laget som har gått minst ned i %

- Og evt. hvem som ikke har levert vekt på laget før fristen kl. 19.00
Jeg kan være lagleder jeg da :)
 
Jeg har mye å ta av, veier 88-89 nå.. veide 68 på mine yngre dager, selv om jeg ikke akkurat var supertynn da heller! Håper å gå ned 15-20 kg dette året.. la på meg mye når jeg fikk lavt stoffskifte, tok sin tid før de fant ut hva det var
Jeg og har lavt stoffskifte. Sliter veldig med å gå ned i vekt.
 
Jeg har også vært med noen runder nå. Jeg er 35 år, blir 36 i år, og er gift. Vi har ikke barn, men har prøvd siden 2013. Nå er mannen min i utlandet, så jeg bor alene. Jeg har fått beskjed av gynekologen om å gå ned i vekt for å øke sjansen for å bli gravid.

Jeg veide rundt 70 kg før jeg begynte på antidepressiva og raste opp i vekt. Det er vel 4-5 år siden nå. Jeg håper jeg kan komme meg ned til et sted i nærheten av det. Jeg har vært oppe i 110 kg, men har i løpet av høsten gått ned 15 kg.

Min metode er kosthold. Jeg spiser grovkarbo, og har ikke spist sukker siden september med unntak av to dager i jula. Jeg trener ikke av mangel på motivasjon. Går fortsatt på antidepressiva, har PCO, fibro og litt for lavt stoffskifte (i grenseland i følge legen min).

Jeg håper vektnedgangen skal gjøre det mulig å blir gravid naturlig, men det er mulig det må bli prøverør på oss etterhvert.
Lavt stoffskifte kan gjøre det vanskeligere å bli gravid:(
Jeg heier på deg <3
 
Hei!
Jeg er 28 år og har en jente på 1 år.

Første gang jeg deltar på slankekrigen.
Jeg har slitt mye med vakten går opp og ned. Fikk diagnosen lavt stoffskifte som jeg medisinere for nå i over 10 år.
I svangerskapet fikk jeg svangerskapsdiabetes. jeg gikk ned mange kg da jeg tok meg virkelig i sammen ifht kosthold. Men i permisjonen har kg steget betraktelig da jeg har gått tilbake til gamle uvaner og spist alt jeg savnet som jeg ikke fikk lov å spise da... motivasjonen var enkel når jeg gikk gravid for da viste jeg at det gikk ut over babyen hvis blodsukkeret ble for høyt. Men jeg tar ikke like godt vare på kroppen min når det bare er meg.. men nå må jeg ta meg sammen. Jeg har Bmi som overvektig og jeg er i stor risikosonen for utvikling av diabetes pga familieforhold og svangerskapsdiabetes.

Målet er å endre livsstil ikke slanking. Jeg vil være et sunt forbilde og holde sykdom på avstand og i sjakk.
Dette er jo rene lavt stoffskifte gruppen...
 
Back
Topp