En "urettferdig" julekalender?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg har kjøpt inn en haug med kalendergaver. Uansett hvor "billige" de er så blir det mye penger med tre julekalendere.
Så jeg vurderer å gjøre det slik at i hverdagen får de en gave annenhver dag (den ene får når den andre ikke får) og i helgen får de en gave hver dag. Da blir det ikke så voldsomt mange gaver og ikke minst så dyrt.
Er det feil at de ikke får gave hver dag synes dere? :)

Jeg har kjøpt inn en haug med kalendergaver. Uansett hvor "billige" de er så blir det mye penger med tre julekalendere.
Så jeg vurderer å gjøre det slik at i hverdagen får de en gave annenhver dag (den ene får når den andre ikke får) og i helgen får de en gave hver dag. Da blir det ikke så voldsomt mange gaver og ikke minst så dyrt.
Hvor gamle er barna?
Vi voksne har delt kalenderen mellom oss i år. Jeg kjøper 8 gaver til hver. Samme gjør pappaen og mormor. Genialt for lommeboken.

Jeg og min søster fikk annenhver dag gave også fikk vi julaften en fellesgave. Som regel ett par disneyfilmer vi kunne se på mens mamma laga middag. Syns det var koselig ♡ Hadde sjokoladekalender til en tier utenom hver :)

Jeg kan se for meg at det kanskje kan bli krangling pga en får en dag og den andre får ikke? Kanskje du kan legge inn noen opplevelser som de kan gjøre sammen annenhver dag istedenfor? Bake pepperkaker, lage julepynt osv? :)

Vi hadde det slik da vi var små. Vi var tre søsken som delte på en kalender hvert år. Ingen sure miner fra vår side ihvertfall :)

Syns det er helt greit, jeg, har vokst opp med noe liknende selv :) Hele oppveksten delte broren min og jeg julekalender og fikk dermed gave annenhver dag, hadde aldri noe problem med det :)

Jeg og min søster fikk annenhver dag gave også fikk vi julaften en fellesgave. Som regel ett par disneyfilmer vi kunne se på mens mamma laga middag. Syns det var koselig ♡ Hadde sjokoladekalender til en tier utenom hver :)

Regner med det blir en slik kalender utenom også, pleier alltid å dukke opp en slik kalender :p

Jeg kan se for meg at det kanskje kan bli krangling pga en får en dag og den andre får ikke? Kanskje du kan legge inn noen opplevelser som de kan gjøre sammen annenhver dag istedenfor? Bake pepperkaker, lage julepynt osv? :)

De er ikke så kranglete av seg når den ene får noe og ikke den andre. Men tenkte dette kunne være en fin ting for å lære å dele?
Vi skulle gjerne lagt inn opplevelser, jeg får dessverre ikke til å planlegge slikt for jeg må gå etter formen min. Aner aldri når den er fin eller dårlig. Redd jeg skuffer de om jeg har en dag på sofaen den dagen aktiviteten skal skje :)

Jeg gir mine kun gaver i helgene. I hverdagene får de en sjokoladebit. Jeg synes ideen din er flott, det er en fin måte ¨å lære å dele, og at livet ikke alltid er "rettferdig."

Nei, livet er jo ikke rettferdig det er sant. Men samtidig vil jeg jo at de ser på førjulstiden som noe spennende og magisk. Tenkte de kanskje lærte å glede seg på vegne av den andre da? :)

Om ungene er vant til det, syns jeg det er helt ok og en fin løsning. Vet om folk som hadde det slik.

Vi vokste opp med å ha hver vår tur på kalenderen på barnetv, bare.

Hva med å ha sjokoladekalendere til en tier utenom, så alle får åpne "noe" hver dag?

Men urettferdig syns jeg virkelig ikke det er! Tror det kan være lurt, til og med :)

Syntes du det var en fin løsning? :)
Syns det var helt topp. Kan ikke huske jeg savnet en egen ihvertfall, og det var jo like spennende å følge med på hva de andre fikk :)

Om ungene er vant til det, syns jeg det er helt ok og en fin løsning. Vet om folk som hadde det slik.

Vi vokste opp med å ha hver vår tur på kalenderen på barnetv, bare.

Hva med å ha sjokoladekalendere til en tier utenom, så alle får åpne "noe" hver dag?

Men urettferdig syns jeg virkelig ikke det er! Tror det kan være lurt, til og med :)

Vi har egentlig ikke en tradisjon om hvordan julekalender de har. Har ikke pakkekalender hvert år, men synes det er ekstra koselig enn sjokoladekalender. Men pakke hver dag synes jeg kanskje kan blir litt mye også. Uenig med meg selv :p
Det dukker alltid opp en sjokoladekalender til de og mannen hvert år ;)

Back
Topp