Skravletråd

Huff det hørtes ikke så lett ut :( og jeg forstår dårlig samvittighet ovenfor jobben, men du må ikke glemme din egen helse. Du lager en baby, det er den viktigste jobben du har nå. Det høres ikke veldig trygt ut for deg som gravid å gå alene med tunge brukere :s hør med legen du :) hadde vært mye lettere om du fortalte sjefen din da, mtp tilrettelegging :)
Ja, helsa mi kommer helt klart først nå! Så er villig til å prøve meg på fredag. Og i neste uke har jeg kun to vakter, men da litt lettere brukere, også har jeg en uke med ferie og da har jeg time hos legen :) Ja, det hadde helt klart vært lettere om jeg hadde snakket med sjefen. Huff, vanskelig dette altså :p Sist så sa han at han kunne finne en løsning på tilrettelegging, men ikke på vår bolig. Så da må jeg bli flyttet til en annen plass.. lite lyst til det altså :(
 
Ja, helsa mi kommer helt klart først nå! Så er villig til å prøve meg på fredag. Og i neste uke har jeg kun to vakter, men da litt lettere brukere, også har jeg en uke med ferie og da har jeg time hos legen :) Ja, det hadde helt klart vært lettere om jeg hadde snakket med sjefen. Huff, vanskelig dette altså :p Sist så sa han at han kunne finne en løsning på tilrettelegging, men ikke på vår bolig. Så da må jeg bli flyttet til en annen plass.. lite lyst til det altså :(
Hmm jeg skjønner det.. Men kan jo hende det blir bra da, det mye stedet? Du må nesten bare føle på om det føles rett :) <3
 
Ja.. kanskje jeg bare må tygge i det sure eple og fortelle det til han :meh:
Jeg er bare 4+4 og fortalte sjefen i dag.. Eller jeg ble konfrontert siden det tydeligvis får rykter (jobber med bare damer) hun tok det kjempe fint. Og det er veldig greit å kunne få litt tilrettelegging så man slipper å sykemelde seg eller gå over på permisjon :) men du må jo selvfølgelig kjenne etter om det er rett for deg. For meg var det det. Egentlig greit at sjefen vet i tilfelle det skulle skje noe på jobb..
 
Jeg er bare 4+4 og fortalte sjefen i dag.. Eller jeg ble konfrontert siden det tydeligvis får rykter (jobber med bare damer) hun tok det kjempe fint. Og det er veldig greit å kunne få litt tilrettelegging så man slipper å sykemelde seg eller gå over på permisjon :) men du må jo selvfølgelig kjenne etter om det er rett for deg. For meg var det det. Egentlig greit at sjefen vet i tilfelle det skulle skje noe på jobb..
Ja, det har du helt rett i :) Blir evt, å gå over på dag/kveld stilling. Men kan bli litt komplisert det også, da mannen jobber turnus :( Så har vi ei på to år.. Men finner vell ut av det på et vis håper jeg. Funker hvertfall ikke og jobbe natt når man ikke føler seg uthvilt, og enkelte dager har jeg dattra alene pga at mannen er på jobb, så får ikke sovet på ettermiddagen heller :meh:
 
Ja, det har du helt rett i :) Blir evt, å gå over på dag/kveld stilling. Men kan bli litt komplisert det også, da mannen jobber turnus :( Så har vi ei på to år.. Men finner vell ut av det på et vis håper jeg. Funker hvertfall ikke og jobbe natt når man ikke føler seg uthvilt, og enkelte dager har jeg dattra alene pga at mannen er på jobb, så får ikke sovet på ettermiddagen heller :meh:
Huff vanskelig... Er i litt samme situasjon jeg og, samboer med turnus og jeg. Og en gutt på 6 år. Nettopp begynt med nattevakter og skal ha en neste uke, blir spennende å se hvordan det går! Hehe
 
Huff vanskelig... Er i litt samme situasjon jeg og, samboer med turnus og jeg. Og en gutt på 6 år. Nettopp begynt med nattevakter og skal ha en neste uke, blir spennende å se hvordan det går! Hehe
Skal ikke være lett altså.. Hadde jeg bare sovet godt etter nattevaktene og vært uthvilt hadde det vært litt bedre :p Men det hjelper jo ikke akkurat på mange tunge løft..
 
Skal ikke være lett altså.. Hadde jeg bare sovet godt etter nattevaktene og vært uthvilt hadde det vært litt bedre :p Men det hjelper jo ikke akkurat på mange tunge løft..
Nei det høres ikke godt ut altså :( Håper det ordner seg <3
 
Huff, hva ville dere gjort? Jeg har arbeidshelg neste helg, jobber på en bolig som nattevakt der det er 4-5 brukere inn samtidig. Til helga skal det være kun tunge brukere, og jeg jobber alene på natta. Det er tungt nok i seg selv og jobbe natt, og enda værre nå som jeg er gravid, da jeg blir sinnsykt trøtt på natta og sliter litt med og sove etter jobb. Ønsker ikke og fortelle det til sjefen enda, fortalte han det sist da jeg var gravid i uke 5, men det endte i sa. Så vil helst vente til uke 12. Jeg har også fått beskjed om og være forsiktig med tunge løft, da jeg tidligere har vært inn og operert bort en bit av livmorhalsen pga. celleforandringer. Skal til legen om to uker, skulle egentlig ta ny celleprøve, men utsetter det til etter graviditeten, men skal dra på legetimen alikevell for å snakke med henne ang. situasjonen. Jeg skal dra på jobb på fredag for og se hvordan det går.. men om det ikke funker vurderer jeg og ringe meg inn syk resten av helga, men får så dårlig samvittighet for det også, da det er endel sykdom på jobb fortiden :( Beklager for litt rotete innlegg..
Jeg tenker at hvis du ikke er klar til å fortelle det kan du vente og si at du er syk. Det viktigste er at du er uthvilt, både for hun på to år og den lille i magen :) for jobben sin del tenker jeg at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet, men at du kanskje kan si fra så tidlig som mulig (selv om du sier at du er syk). Da får sjefen din tid til å finne noen andre, også hjelper det kanskje på hvordan du føler deg? Uansett er søvn viktig, og du har mange å ta hensyn til som teller mer enn jobben :)
 
Jeg tenker at hvis du ikke er klar til å fortelle det kan du vente og si at du er syk. Det viktigste er at du er uthvilt, både for hun på to år og den lille i magen :) for jobben sin del tenker jeg at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet, men at du kanskje kan si fra så tidlig som mulig (selv om du sier at du er syk). Da får sjefen din tid til å finne noen andre, også hjelper det kanskje på hvordan du føler deg? Uansett er søvn viktig, og du har mange å ta hensyn til som teller mer enn jobben :)
Ja, jeg tenker litt på akkurat det du sier nå :) Så tror det blir løsningen akkurat nå! Så skal jeg jo snart til legen, så får jeg høre hva hun sier :)
 
Andre som er sultne konstant? Jeg spiser middag 2 ganger til dagen. Er dritsulten annenhver time :p haha
 
I går på jobb trodde jeg at jeg ble avslørt! Makan til blikk og spørsmål. Skulle tro det syns :p hehe eneste er at jeg er og ser innmari trøtt ut :s noen av dere andre som sliter med å skjule eller? :)
Sliter veldig med å skjule det! Er såååå dårlig allerede og faktisk hjemme fra jobb...heldigvis er det tid for sykdom nå, så kan skylde på det!
Tror ei på jobben mistenker det sterkt. Tenker å fortelle det etter ul om to uker!
 
Last edited:
Hei! Ny skravletråd. Her kan vi vel diskutere alt av småtteri og tanker...

Først ute med dagens gangene tanke... Åå, trodde jeg liksom skulle slå meg litt mer til ro så fort fikk positiv test... Men nei, nå er jeg dritstressa for at jeg skal aborterte. Tenker at det er jo så vanlig, og ingen ting er sikkert før uke 12, da kan jeg begynne å senke skuldrene... Men kan jo ikke ha det sånn i 8 uker til...

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge ting litt fra meg...

Hadde selv en BO med utskrapning i september så skjønner deg veldig godt. Kjenner også andre som har gått til over uke 20 og så har det ikke gått rette veien.

Men de fleste føder friske, vakre babyer og jeg tror om det er "ment to be" så går alt kjempefint!!

Selv gleder jeg meg veldig til å få masse "plager". Foreløpig bare stuptrøtt og sur som en potte (hormoner i spinn) men tar gjerne imot kvalme og andre vondter om det betyr at en sunn, liten skapning vokser inni meg :)
 
Back
Topp