Tips mot kvalme

Har vært hos legen nå, har visst hyperemesis... Gøy :( håper jeg slipper innleggelse!
Har fått Postafen på resept, så får vi se om det hjelper :)

En reisesyketablett, som opprinnelig var allergimedisin. Den hadde så kraftige bivirkninger at den ble omgjort til reisesyketablett senere. Bivirkninger var trøtthet, og det dempet også kvalme.
Kan selvfølgelig også være andre bivirkninger som jeg ikke har opplevd, men den er okey mot svangerskapskvalme :)
Står at de anbefaler å ikke bruke postafen under graviditet, bare høyst nødvendig, i felleskatalogen :rolleyes: Prøvde sist svangerskap men funket ikke.

Legen ville gi meg det denne gangen også :rolleyes:
Men fikk afipran også.

Blir litt provosert av dere som slår opp i felleskatalogen og finner ut at man hverken skal bruke afipran, phenergan eller postafen når man er gravide.. selvfølgelig skal man ikke ta disse preparatene om man er frisk og opplagt, eller bare litt kvalm/uvell.. men er man så dårlig som TS her, så gjør legen en vurdering og da er det den vurderingen man skal gå utifra.. sier legen man skal ta ett legemiddel for kvalmen så gjør man det :-) har selv hypermesis for 2. gang og det er ikke slik at seaband og ingefærte hjelper alle.. så.. pjuuuu.. dagens utblåsning ;-) mulig en smule hormonella...

Blir litt provosert av dere som slår opp i felleskatalogen og finner ut at man hverken skal bruke afipran, phenergan eller postafen når man er gravide.. selvfølgelig skal man ikke ta disse preparatene om man er frisk og opplagt, eller bare litt kvalm/uvell.. men er man så dårlig som TS her, så gjør legen en vurdering og da er det den vurderingen man skal gå utifra.. sier legen man skal ta ett legemiddel for kvalmen så gjør man det :-) har selv hypermesis for 2. gang og det er ikke slik at seaband og ingefærte hjelper alle.. så.. pjuuuu.. dagens utblåsning ;-) mulig en smule hormonella...
Enig med deg her!
Sist jeg var gravid med snuppa så lå jeg hele svangerskapet med kvalme og var skam dårlig. Hadde lett tatt imot noe for å lindre dette.
Er ikke bra for mor over lengre tid å ha det slik.
En ting er at en blir syk en aen ting er at man blir faktisk psykisk syk etterhvert også.!!
Lett for folk å si at felleskatalogen ditt og datt. Hadde det vært livsfarlig for barnet hadde ikke legen gitt det ut heller !!
Ta det med god samvittighet og jeg håper virkelig at de det gjelder får en lindrende hverdag. ❤

Nei, legen min anbefalte postafen nå og sist gang også, reagerte på det når man strengt tatt ikke skal ta hvis ikke strengt nødvendig, da vet man jo ikke hvordan det påvirker :)
Mitt innlegg var ikke ment som at det var farlig, men jeg er skeptisk, og det må man få være :)
Bra vi har ulike meninger :)

Bra at TS får noe som fungerer :) nå funket ikke afipran for henne og da må man prøve andre ting som fungerer :) ingefær prøvde jeg også sist, men ja, ikke imponert ;)

Jeg leser felleskatalogen ja, og forholder meg hva som står der, tar ikke hva som helst i ett svangerskap :)

Fikk postafen hos legen idag, da jeg reagerte ganske kraftig på afipran :)
Ja, skummelt å ta afipran da når du reagerte på det sist ;) men ikke ment som at du gjør feil med postafen, som andre tror jeg mente :rolleyes:
Farlig å ha sine egne meninger :p

Blir litt provosert av dere som slår opp i felleskatalogen og finner ut at man hverken skal bruke afipran, phenergan eller postafen når man er gravide.. selvfølgelig skal man ikke ta disse preparatene om man er frisk og opplagt, eller bare litt kvalm/uvell.. men er man så dårlig som TS her, så gjør legen en vurdering og da er det den vurderingen man skal gå utifra.. sier legen man skal ta ett legemiddel for kvalmen så gjør man det :) har selv hypermesis for 2. gang og det er ikke slik at seaband og ingefærte hjelper alle.. så.. pjuuuu.. dagens utblåsning ;-) mulig en smule hormonella...
Jeg har ikke snakket om afipran eller phenergan ;) men jeg blir skeptisk når det gjelder postafen, og det må jeg få være :) Leger er forskjellige ;) De har visst ett helt annet register enn det vi kan se. Får bare bli provosert ;) men jeg blir også det når man ikke får ha sine meninger om ting ;)
Ingefær eller SEA band funker ikke for meg, jeg bruker afipran for øyeblikket :)

Hun spurte om tips/råd og fikk det samt andre sine meninger med på kjøpet, sånn er det når man spør om råd i slike forumet. Det får man ta med en klype salt. ;)

Men nå tenker jeg det er opp til deg (TS) og legen din om veien videre. Jeg er bare "litt kvalm" og kjenner at det i seg selv er slitsomt, så jeg kan ikke forestille helt hvordan det må være for deg! Masse lykke til.

Alle vet at hvis man klarer å holde seg borte fra medikamenter under svangerskapet så er ingen ting bedre enn det :) men selvfølgelig, er man sykt kvalmen så er ikke det til å leve med og man tar det man kan få :)
Her har kvalmen såvidt startet så forløpig klarer jeg meg me sea band :) men om kvalmen blir værre kommer jeg også til å be om noe :)

Jeg setter pris på alle tips og råd jeg får :D viktig at alle har forskjellige meninger, tenk så kjedelig verden ellers hadde vært :D :p
Postafen funker veldig bra så langt, har fått i meg et lite måltid :D så så langt er jeg storfornøyd :D

Står at de anbefaler å ikke bruke postafen under graviditet, bare høyst nødvendig, i felleskatalogen :rolleyes: Prøvde sist svangerskap men funket ikke.

Legen ville gi meg det denne gangen også :rolleyes:
Men fikk afipran også.
I felleskatalogen står det på omtrent alle medisiner. Finnes steder å slå opp som er mer riktige/nøyaktige og ikke en helgardering for søksmål fra produsentene...

Jeg setter pris på alle tips og råd jeg får :D viktig at alle har forskjellige meninger, tenk så kjedelig verden ellers hadde vært :D :p
Postafen funker veldig bra så langt, har fått i meg et lite måltid :D så så langt er jeg storfornøyd :D

Så flott! Håper det fortsetter sånn så du klarer fungere.

Så bra :) det er supert :)

Back
Topp