Tips mot kvalme

Larin

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som har noen gode tips mot kvalme? Kaster opp ALT jeg får i meg, og er bare sengeliggende :(

Ingefær skal hjelpe.
Jeg er mye kvalm, men kaster ikke opp da. Men jeg drikker enten te med presset/finhakket ingefær opp i eller ingefær med vann. Ingefær skal være bra for mage og fordøyelse systemet.

Smoothie syns jeg er ellers godt når kvalmen er på sitt verste og matlyst ikke tilstede.

Jeg prøvde alt ved sist svangerskap uten at det forsvant noe særlig, så sier ellers hold ut!

Hvis det forverrer seg så tenker at du må kontakte legen.

Ingefær skal hjelpe.
Jeg er mye kvalm, men kaster ikke opp da. Men jeg drikker enten te med presset/finhakket ingefær opp i eller ingefær med vann. Ingefær skal være bra for mage og fordøyelse systemet.

Smoothie syns jeg er ellers godt når kvalmen er på sitt verste og matlyst ikke tilstede.

Jeg prøvde alt ved sist svangerskap uten at det forsvant noe særlig, så sier ellers hold ut!

Hvis det forverrer seg så tenker at du må kontakte legen.

Ingefæren kom opp igjen :( fy søren, holde ut dette blir helt grusomt!
Har heldigvis time hos legen i morgen, og mamma må være med fordi jeg sliter med å gå fordi jeg får i meg så lite :(
Tusen takk for tips <3

Uff stakkars deg! Høres fælt ut.. :( jeg har det ikke så ille som deg, men kvalmen har kommet her og. Hadde det ikke slik sist! jeg synes det hjelper litt av og til med en mariekjeks og iskaldt vann. Tåler ingen sterke lukter eller smaker, da blir det verre!

Uff stakkars deg! Høres fælt ut.. :( jeg har det ikke så ille som deg, men kvalmen har kommet her og. Hadde det ikke slik sist! jeg synes det hjelper litt av og til med en mariekjeks og iskaldt vann. Tåler ingen sterke lukter eller smaker, da blir det verre!

Vannet og kjeksene kommer opp igjen de også :(
Godt du ikke har det like ille, det ønsker jeg ikke for noen <3

En skje bringebærsyltetøy sies å hjelpe mot kvalme, har ikke prøvd selv vel og merke. Ingefær gjorde meg mer kvalm :p

Har du prøvd Postafen?

Edit: det selges btw på dagligvarebutikker, og legen min sa til meg at det var trygt for gravide

En skje bringebærsyltetøy sies å hjelpe mot kvalme, har ikke prøvd selv vel og merke. Ingefær gjorde meg mer kvalm :p

Har du prøvd Postafen?

Edit: det selges btw på dagligvarebutikker, og legen min sa til meg at det var trygt for gravide

Ka e postafen for noe?

Ka e postafen for noe?
En reisesyketablett, som opprinnelig var allergimedisin. Den hadde så kraftige bivirkninger at den ble omgjort til reisesyketablett senere. Bivirkninger var trøtthet, og det dempet også kvalme.
Kan selvfølgelig også være andre bivirkninger som jeg ikke har opplevd, men den er okey mot svangerskapskvalme :)

Ingefæren kom opp igjen :( fy søren, holde ut dette blir helt grusomt!
Har heldigvis time hos legen i morgen, og mamma må være med fordi jeg sliter med å gå fordi jeg får i meg så lite :(
Tusen takk for tips <3

Huff, så forferdelig!! Håper legen har noe fornuftig å komme med. God bedring!!

Huff ikke godt god bedring hvertfall

Jeg ble også dårligere av ingefær. Gruer meg til jobb fremover om kvalmen blir verre. Ikke sikker på om jeg klarer jobb da.

En reisesyketablett, som opprinnelig var allergimedisin. Den hadde så kraftige bivirkninger at den ble omgjort til reisesyketablett senere. Bivirkninger var trøtthet, og det dempet også kvalme.
Kan selvfølgelig også være andre bivirkninger som jeg ikke har opplevd, men den er okey mot svangerskapskvalme :)
Legemidler er vell ikke anbefalt i første trimester.
Jeg anbefaler virkelig Sea band! :)

Prøv samarin. Det roer magen litt. Er egentlig mot halsbrann men det tar toppen for meg hvertfall ☺ verdt å prøve, om en kan holde litt på maten i hvertfall. Får kjøpt det på dagligvare butikk

Legemidler er vell ikke anbefalt i første trimester.
Jeg anbefaler virkelig Sea band! :)
Okey, det var jeg ikke klar over. Spurte legen min, var der jeg fikk det fra.

Brukte også sea band, det tok toppen av kvalmen, anbefales

Lykke til hos legen.
Det er en nettside hvor man kan stille fagpersoner spørsmål ift medisiner når man er gravid eller ammer: https://www.tryggmammamedisin.no/
Man skal vel i utgangspunktet være forsiktig med medisiner under svangerskap, men det er en vurderingssak og avhenger av hvilken medisin det er snakk om. Snakk med legen din og evt en farmasøyt på apoteket, da får du riktig informasjon :)

Det må være forferdelig å ha det sånn. Kjenner flere som har måttet innom sykehuset for å få væske og ta blodprøver for å holde kontroll på elektrolyttene.
Salte kjeks, kanskje ikke en hel en engang, bare en minimal slurk med vann.... Marie-kjeks kan visst hjelpe noen. Cola (det sies vel lunken og halvdød, men for noen fungerer det med kald og kullsyre..)

Okey, det var jeg ikke klar over. Spurte legen min, var der jeg fikk det fra.

Brukte også sea band, det tok toppen av kvalmen, anbefales
Jeg snakket med en farmasøyt på apoteket tidligere idag og hun frarådet legemidler så lenge det er mulig. Jeg brukte selv sea-band aktivt i forrige svangerskap, og har funnet de frem igjen nå :)

Back
Topp