Drikker dere...

  • Trådstarter mammaelskerdeg
  • Opprettet
Kaffe klarer jeg fint å holde meg unna.. Men ikke Pepsi max.. :p
 
Før kunne jeg drikke aaaalt for mange kopper iløpet av dagen, men nå har jeg ikke lyst på kaffe i det hele tatt :p
 
Pepsi max er cravings både hverdag og helg.. Men jeg prøver å kutte ned :smug:
 
En halv kopp kaffe (selv om det ikke smaker like godt). Drikker ikke brus :)
 
Drikker en kopp koffeinfri kaffe nå og da, ikke hver dag en gang. Men har tatt et glass cola og drukket en del solo nå i helgen. Ellers er det lite brus, te og kaffe her om dagen.
 
Jeg valgte sort te fordi det ikke er forskning bak urteteer, så det tør jeg ikke drikke. Fruktte er ikke noe godt, det klarer jeg bare ikke. Hvis jeg drikker 2 kopper kaffe om dager er jeg over grensen, 240 mg koffein. 2 kopper te gir 100 mg.
 
Blir et par-tre kopper med te i løpet av dagen. Og litt cola Zero i helga.
 
Drikker vanligvis 4 kopper kaffe i løpet av en arbeidsdag. Nå holder jeg meg til én kopp om dagen, og så et obligatorisk glass med cola zero på kvelden :) Nå har julebrusen kommet i butikk, så tror jeg kommer til å gå over til det ganske snart. Haha
 
Eg drikker 1-2 kopper kaffi når eg er på jobb, prøver å lage de små :happy: brus liker eg ikkje, så det klarer eg å holde meg unna :wtf:
 
Drikker vanligvis 4 kopper kaffe i løpet av en arbeidsdag. Nå holder jeg meg til én kopp om dagen, og så et obligatorisk glass med cola zero på kvelden :) Nå har julebrusen kommet i butikk, så tror jeg kommer til å gå over til det ganske snart. Haha

Og det finnes bare ÉN julebrus, ikke sant? Og det er - (spent på hva du svarer,for i følge "fasiten" er det kun et svar som er riktig! ;)
 
Har aldri vært en kaffe person, med mindre jeg går på kafé med ei venninne å kjøper kaffe latte , cappuccino osv. Eller om jeg er i nærheten av en starbucks - men har ikke rørt siden jeg fikk positiv test. Men jeg er veldig glad for at jeg slipper lysten på kaffe hverdag :) drikker derimot Pepsi Max, men har blitt kjempe flinke på å drikke 1,5l med vann til dagen når jeg er på jobb. Når jeg er hjemme er det litt vanskeligere å huske på...
 
Drikker ikke kaffe eller te enten jeg er gravid eller ikke-gravid, men drikker brus, da inkludert PepsiMax :)
 
Jeg er glad i cola, som jeg drikker typisk lørdagskveld, men i blant hver kveld i helga. Har også en ting for iskaffe. Men koffeinmengden holder jeg i utgangspunktet under det som anbefales for gravide, så vet ikke om jeg kommer til å redusere det ytterligere. Det er jo så godt :p
 
Vil ikke ha kaffe. Kanskje jeg tar en kopp te.
Men er så kvalm og vil så gjerne ha cola :nailbiting:
Drikker et glass eller to, men skulle gjerne drukket det hele dagen..
 
Jeg drikker et par kopper på en dag, og har ikke kuttet ned noe utover det jeg måtte da jeg begynte i ny jobb med forferdelig kaffe..

Det skal sies at rådene ift koffein er ekstremt konservative. Du skal over 9 kopper om dagen før det er noen beviselig effekt. Men dersom du drikker så mye kaffe så er du sannsynligvis ikke mye plaget med kvalme, og det i seg selv er et tegn på økt risiko for SA. Så det er veldig vanskelig å konkludere på om enorme mengder kaffe er skadelige. Moderate mengder er ihvertfall ikke det, så det er ikke så mye grunn til å ha dårlig samvittighet for kopp nr. 2.
 
Back
Topp