Hvordan fortelle?

Vi har bare sagt det som det er vi ;)
 
Jeg har planlagt en gave til kommende storesøster og storebror. Jeg har tenkt å pakke ned t-skjorter i gaveesken, og gi til storesøster, så skal jeg be henne åpne gaven, først t-skjorte til henne selv, så t-skjorte til bror og sist en t-skjorte til babyen.

Jeg er spent på om de vil forstå, og vi skal så klart filme.

Hvis filmen er vellykket, så skal vi vise filmen til resten av familien.
 

Vedlegg

  • IMG_5622.JPG
    IMG_5622.JPG
    760 KB · Visninger: 50
Hvis alt er bra på tul, om ca 3-4 uker, vil vi fortelle til jentene våre først. Regner da med at det ikke er en hemmelighet stort lenger
 
4e6807895449bc72208d42a08e75335d

Venter på å få dette settet i posten :)
 
Jeg har bursdag noen dager etter at vi har rundet 12 uker. Så blir vel i forbindelse med bursdagsfeiringen.
 
Jeg har kjøpt to kaffekopper hvor det står "Verdens beste mormor/morfar" :) Skal gi koppene som gave når meg og sambo skal i middagsbesøk i helgen. Veldig spent på resultatet!!
 
Så utrolig mye bra ideer! Kreative folk, altså. Likte virkelig ideen med å invitere mamma med på UL, det kunne jeg veldig tenke meg. Men vet ikke om mannen hadde likt det, det er jo et ganske privat øyeblikk. Vi må reise litt for å komme til privat UL, da, så det er desverre ikke aktuelt uansett.

Familien skal få vite det når vi har hatt UL 12+3, og jeg synes det er ulidelig lenge å vente. Mannen mistenker at mine foreldre allerede vet, etter at vi dro på hytta da jeg nettopp hadde fått positiv og forsøkte å gå rundt med et halvfullt "utømmelig" ølglass hele helga... ;) Subtilt! :angelic:
Jeg regner med beskjeden kommer til å involvere ul-bilde, men ellers har jeg ingen kreative ideer. Mange i familien som liker å strikke, så kanskje jeg stjeler ideen om å pakke inn oppskrift på hentesett. :D

Bestemor skal få en kopp med "verdens beste oldemor" eller noe, det har jeg egentlig tenkt lenge før vi begynte å planlegge baby. Vi er først ute av barnebarna hennes (og vi er alle godt innenfor rimelig baby-alder, for å si det slik! Verdens tregeste søskenbarn!), og vi begynner å få beskjed om at "det hadde vært fint med oldebarn mens jeg enda kan gå". :D Gleder meg egentlig mest til å dele det med henne. :love7
 
jeg har sagt det til muttern og søstra mi og bestevenninna mi allerede. kommer ikke til å si noe til resten av familien før det kanskje nærmer seg fødsel. det kommer absolutt ikke til å bli godt mottatt å jeg orker ikke å høre på den hersens leksjonen jeg kommer til å få. familien min er en gjeng med kontroll frikere så jeg kommer neppe til å si noe før de eventuellt finner ut av det på egen hånd.
 
Vi sa det til alle foreldrene vår i går, og vi sa det bare rett ut. Det er så utrolig befriende å ha sagt det, for nå slipper jeg å være redd for å bare røpe det eller liste meg rundt. Og de ble såå glad, det er første barnebarnet på begge sider. På min side er det første olderbarnet også til min mormor, morfar og farmor. De skal på vite rundt uke 12, og det blir veldig stas <3 til de kommer vi nok til å gi et ultralydbilde :)
 
Mange herlige ideer. Vi er i posisjon hvor vi har vært sammen i 6,5 år, så familien på begge sider har ventet lenge allerede! Så gleder meg masse til å fortelle. Må bare finne ut hvordan
 
Bare min mor og svigermor som veit det og mannen seffølgelig! :p
Resten av familien\slekta får finne det ut selv, det blir ikke tatt imot så godt (tenker jeg) :)
Mange flotte ideer her, som jeg gjerne skulle brukt. :)
 
Er 12 uker i begynnelsen av desember, men egentlig ønsker jeg å klare å holde på det til vi har vært til ultralyd. Dere over, hvordan gjør dere det? Bestiller dere privat ultralyd, og eventuelt i hvilken uke? Jeg har veldig lyst til å fortelle mamma det med en bok - strikk for babyer, med ultralydbilde limt inn på første side, da hun hele tiden maser om at hun ikke skal strikke noe til meg :happy4 Men kunne ha tenkt med å involvert stefar og lillebror litt mer også... må tenke på det. Gruver meg litt mer til å si det til svigermor, da samboeren er sønnen som alltid gjør ting til riktig tid, men nå blir det baby selv om jeg ikke har fast jobb laughing1
 
Vi klarte ikke å holde det hemmelig lenger, så nå veit hele familien det bortsett fra samboers søster og min søster og pappa, som får vite det neste helg. :p Spurte bare om de tror 2-åringen blir en flink storesøster. Ble veldig godt mottatt! ;)
 
Prøver å holde det hemmelig til vi har vært på ul men vi kommer oss ikke på privat ul da første ledige time er i februar og så lenge klarer jeg ikke holde tett. Vil bruke dette bildet eller noe ala. ImageUploadedByBV Forum1476596316.936081.jpg
 
Vi skal ha mamma, stefaren og stesøster på middag om noen uker etter jeg har hatt TUL. Jeg skal ha TUL når jeg er 8+3 og de kommer når jeg er i uke 10 en gang. Da skal jeg si at vi har et spill vi fikk inspirasjon av fra en TV show, der alle får en pakke kvær. Mamma får en lime, stefaren min får termindatoen på en lapp (som er også bryllupsdatoen deres så de tenker nok at det er noe med bryllupsdagen og ikke en baby) og stesøsteren min skal også få noe som jeg ikke har helt komt på enda....
Om de ikke har klart å koble hva en lime og 8.juni kan være skal vi fortelle dem at størrelsen på barnebarne deres er på størrelsen av en lime og terminen er 8.juni :) Det blir første barnebarn for mamma og stefaren min :)

Svigermor har bursdag i begynnelsen av desember. Da er jeg i uke 13 eller 14, og har mest sannsynligvis hatt en til TUL i uke 12 eller 13. Om alt ser bra ut skal vi gi henne en babybody foran alle i familien . Tenkte å skrive "Barnebarn #6 kommer juni 2017" :)
 
Vi har fortalt nærmeste familie (med søsken) og noen få venner. Alle ble veldig glade :)
 
vi tenkte invitere til julemiddag i desember og fortelle nærmeste familie da :)
 
Prøver å holde det hemmelig til vi har vært på ul men vi kommer oss ikke på privat ul da første ledige time er i februar og så lenge klarer jeg ikke holde tett. Vil bruke dette bildet eller noe ala. Vis vedlegget 202655
Legg merke til profilbildet mitt :-D ;-) Veldig koselig bilde med de bindersene ❤
 
Back
Topp