Blødninger

Krysser alt jeg har for deg <3 den må holde seg fast

Håper det går bedre med deg, krysser fingrene! ❤️

Når jeg var 9uker på vei og blødde jeg en god del. Var mørkebrunt.
Blødde i nesten to uker, ble mindre etter hvert. Men alt var bra.
Man pleier å miste symptomer og slik hvis det skulle vært SA.
Krysser fingrene for at det er en helt ufarlig blødning!

Har ikke hatt blødninger så jeg kan ikke bidra så mye med det du spør om :( men vil at du skal vite at jeg krysser alt jeg har for deg og den lille spiren din ❤️ Sende varme tanker å en stor klem ❤️

Vi er visst på en måte i samme båt dessverre nå. Jeg hadde en blødning i går. Men i løpet av natten ble det brunt. I dag har det ikke vært noenting.
Jeg fikk en kontroll på sykehuset i dag. Ikke det at det var så mye trøst i det. Kunne ikke se noe på ul. Fosteranlegget var der sa hun og livmorhalsen var lukket.
Tok hcg blodprøve og skal ta ny hcg på tirsdag for å sjekke stigning..
Sukk..
Skikkelig kjipt dette her.
Vi får krysse fingrene for at det går rett vei likevel :)

Leste senest i stad at ved tidligere blødninger som allikevel ender bra, så kan det også være fordi man har vært gravid med tvillinger, og aborterte den ene..og hvis man ser på sjansen for abort og snur den rundt, er det jo veldig store sjanser for at det skal gå bra :)

Da er jeg kommet til 5+4.
Blødningene har enda ikke gitt seg, men det er ikke så mye nå.
Men det som kommer er mørkebrunt og det kom noe koagulert.

Når jeg våknet i dag så var jeg kjempe kvalm, og er det forsåvidt enda, så det er jo lov å håpe det er en bra ting.

Noen som har opplevd mørkebrun blødning uten at det har gått gale? :-(

Tok digital igjen i dag, og den viser enda 3+.
Jeg hadde en del brun utflod (blødning) en periode på kanskje 3 uker i fjor sommer, var litt bekymret,
men har nå en liten gutt på 7 mnd :D

Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen drar på legevakta? Legevakta kan ikke gjøre noe. De gjør ikke noe etter uke 12 en gang. Om man blør så blør man liksom. Legevakta har nok å gjøre om man ikke skal insistere på å komme inn til sjekk. Sa er veldig vanlig såpass tidlig i svangerskapet. Så med mindre man får vanvittig mye smerter og blør noe hinsides, så synes jeg det er spesielt å kontakte legevakt.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen drar på legevakta? Legevakta kan ikke gjøre noe. De gjør ikke noe etter uke 12 en gang. Om man blør så blør man liksom. Legevakta har nok å gjøre om man ikke skal insistere på å komme inn til sjekk. Sa er veldig vanlig såpass tidlig i svangerskapet. Så med mindre man får vanvittig mye smerter og blør noe hinsides, så synes jeg det er spesielt å kontakte legevakt.

Forstår ikke helt formålet med å legge ut slike kommentarer til en som er nylig gravid etter å ha mistet, og er redd for å miste igjen.

Du må gjerne ha din mening rundt det at noen vil gå til legevakten, og det skal jeg selvsagt respektere.
Og ja, jeg vet at det ikke er så mye de kan gjøre med det.
Men du må ha forståelse for at man kan være redd og derfor velger å søke hjelp.

I den situasjonen jeg er i nå, så er slike kommentarer absolutt ikke noe jeg er interessert i å verken høre eller forholde meg til. Og det synes jeg er spesielt at du ikke forstår.

Sympati og empati er en viktig del av det å være del i en gruppe som dette, og da føler jeg du kan tenke deg om to ganger før du skriver slike ting.

Jeg mener absolutt ikke å være ufin eller å starte en diskusjon, men jeg setter ikke pris på denne type kommentarer og sier derfor fra.

Forstår ikke helt formålet med å legge ut slike kommentarer til en som er nylig gravid etter å ha mistet, og er redd for å miste igjen.

Du må gjerne ha din mening rundt det at noen vil gå til legevakten, og det skal jeg selvsagt respektere.
Og ja, jeg vet at det ikke er så mye de kan gjøre med det.
Men du må ha forståelse for at man kan være redd og derfor velger å søke hjelp.

I den situasjonen jeg er i nå, så er slike kommentarer absolutt ikke noe jeg er interessert i å verken høre eller forholde meg til. Og det synes jeg er spesielt at du ikke forstår.

Sympati og empati er en viktig del av det å være del i en gruppe som dette, og da føler jeg du kan tenke deg om to ganger før du skriver slike ting.

Jeg mener absolutt ikke å være ufin eller å starte en diskusjon, men jeg setter ikke pris på denne type kommentarer og sier derfor fra.
Jeg er helt enig med deg!

Bare så tydelig at ikke alle er like forståelsesfulle desverre..

Vet uansett mange som har fått hjelp på legevakta både før og etter uke 12,så det skader ikke å ta en telefon for å høre hvis man er usikker..

Enig... tenker at man ikke har no positivt eller støttende å si, så kan man holde kjeft rett og slett. Man trenger ikke være ufyselige pga forskjellige meningee

Alle skjønner vel det at legevakten kan prioritere etter eget hode. Noen tar inn gravide viss de har noe utstyr å sjekke med viss det ikke er andre mer akutte saker de må ta seg av.
Jeg ringte selv legevakten i går kveld da jeg plutselig begynte å blø. Jeg spørte da om de hadde det travelt og om de hadde ultralydapprat. Damen jeg snakket med var veldig forståelsesfull og stilte meg en del spørsmål. Ba meg slappe av og ikke gjøre mer den kvelden. Jeg kunne gjerne ringe føden da de hadde mer utstyr og helt sikkert kunne hjelpe sa hun.
Jeg ringte føden i dag og fikk komme inn der. Jeg føler meg mye roligere nå. Og jada, jeg vet de ikke kunne gjort noe fra eller til. Det handler om å slippe å gå å la det gnage på deg lenger enn det strengt tatt må!

Jeg har fått roet meg ned i alle fall og slapper mye mer av nå :)

Alle skjønner vel det at legevakten kan prioritere etter eget hode. Noen tar inn gravide viss de har noe utstyr å sjekke med viss det ikke er andre mer akutte saker de må ta seg av.
Jeg ringte selv legevakten i går kveld da jeg plutselig begynte å blø. Jeg spørte da om de hadde det travelt og om de hadde ultralydapprat. Damen jeg snakket med var veldig forståelsesfull og stilte meg en del spørsmål. Ba meg slappe av og ikke gjøre mer den kvelden. Jeg kunne gjerne ringe føden da de hadde mer utstyr og helt sikkert kunne hjelpe sa hun.
Jeg ringte føden i dag og fikk komme inn der. Jeg føler meg mye roligere nå. Og jada, jeg vet de ikke kunne gjort noe fra eller til. Det handler om å slippe å gå å la det gnage på deg lenger enn det strengt tatt må!

Jeg har fått roet meg ned i alle fall og slapper mye mer av nå :)
Hva sa de når du var inne da?

Begynt å blø selv idag, så mister nok :(

Jeg er optimistisk for min egen del. Akkurat snakket med klinikken nå, og de mener også det nok var en uskjulldig blødning jeg hadde.
Men hvor langt på vei er du da? Og hvor gale er det? :/
Jeg er 5+5 i dag.
Få tatt det en hcg blodprøve allerede i dag og en ny på onsdag. Da får du klart svar på hvordan det går :)

Back
Topp