Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har planlagt permisjonen sin?Hvilken variant går dere for, og har dere en plan hvis dere ikke får barnehageplass før august 2018?
Jeg begynte å tenke veldig på permisjon nå, har ikke tenkt på det tidligere. Jeg har termin 25.03-17. Jeg ønsker å gå for 100% betalt lønn under permisjon. Hvor mange uker permisjon får jeg da? Og hvor mange uker får far? Kan ikke barnet begynne i barnehage før august 2018? Da har vel begge foreldre begynt i jobb? Ble så bekymret nå..Spørsmålet er vel om man får plass på slutten av barnehageåret...Heei!Jeg begynte å tenke veldig på permisjon nå, har ikke tenkt på det tidligere. Jeg har termin 25.03-17. Jeg ønsker å gå for 100% betalt lønn under permisjon. Hvor mange uker permisjon får jeg da? Og hvor mange uker får far? Kan ikke barnet begynne i barnehage før august 2018? Da har vel begge foreldre begynt i jobb? Ble så bekymret nå..
Vi går for 100% lønn i 49 uker (sjekk foreldrepengerveilederen til nav). Da får vi totalt utbetalt mer enn hvis vi går for 80% i 59 uker, en differanse på ca 18000 for oss.
De resterende månedene må vi evt ta ulønnet permisjon, men den bekymringen tar jeg ikke før i 2018![]()
Men med all ferien til gode for 2017 og 2018 så har jeg vel nesten 10 ferieuker.....? Jeg hadde i alle fall 2,5mnd ferie til overs etter permisjonen til førstemann.
Ja ferien fra 2017 kan plusses på. Jeg har termin i februar. Jeg skal ta 100% lønn, midt inni her(altså sommeren 2017 bli permisjonen satt på pause, og jeg tar ferieukene mine)Spørsmålet er vel om man får plass på slutten av barnehageåret...
100% lønn = 49 uker permisjon.
80% lønn = 59 uker permisjon.
Også kan man plusse på ferien sin, men er litt usikker på reglene rundt dette.
100% lønnet permisjon vil dere til sammen få 49 uker. Jeg skal ta 39 av dem, og far 10Heei!Jeg begynte å tenke veldig på permisjon nå, har ikke tenkt på det tidligere. Jeg har termin 25.03-17. Jeg ønsker å gå for 100% betalt lønn under permisjon. Hvor mange uker permisjon får jeg da? Og hvor mange uker får far? Kan ikke barnet begynne i barnehage før august 2018? Da har vel begge foreldre begynt i jobb? Ble så bekymret nå..
Sånn jeg har forstått det så har man ikke rett/krav på barnehageplass før august 2018, men kan selvfølgelig søke førHeei!Jeg begynte å tenke veldig på permisjon nå, har ikke tenkt på det tidligere. Jeg har termin 25.03-17. Jeg ønsker å gå for 100% betalt lønn under permisjon. Hvor mange uker permisjon får jeg da? Og hvor mange uker får far? Kan ikke barnet begynne i barnehage før august 2018? Da har vel begge foreldre begynt i jobb? Ble så bekymret nå..
Jepp, her har vi planene klareNoen som har planlagt permisjonen sin?Hvilken variant går dere for, og har dere en plan hvis dere ikke får barnehageplass før august 2018?