Matpenger i barnehagen

Ja, altså, vi har jo også varm mat hver dag. Levert fra cateringbyrå :p men ikke frokost da, det må de ha med selv.
Her har de kokk på huset. De som kommer 7:15 får tilbud om frokost.
Så varmmat halv ti. Brødmåltid med melk og frukt halv to. Og om det er noen som hentes sent, får de mellommåltid.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jepp... De har varmmat hver dag. To ordinære måltid. Men barna som leveres vd åpningstid får tilbud om frokost. Men er den dyreste bhg på kostpenger her

Her stiller vi med frokosten selv (ikke drikke), ellers er alle måltider inkl i 290kr. varmmat 2 dager i uken, frukt daglig, og ellers serveres det ting fra skolekjøkkenet (samme bygget) osv.
 
Her stiller vi med frokosten selv (ikke drikke), ellers er alle måltider inkl i 290kr. varmmat 2 dager i uken, frukt daglig, og ellers serveres det ting fra skolekjøkkenet (samme bygget) osv.
Synes det er veldig kjekt at de får alt i bhg. Var med henne hver dag en hel uke, så jeg fikk jo se hva de hadde av mat. Godt å se de serverte salat til mye av varmmaten og hadde frukt etter hvert måltid. Melk fikk de og. I tillegg til vanlig brødmat. Men synes jo kanskje vi har en veldig høy kostpris :p kontra mange andre jeg ser
 
Det ble nedjustert fra 500 til 350 i sommer.
Onsdag er matpakkefri dag.
De øvrige dagene må vi sende med frokost og ettermiddagsmat.
Drikke og frukt er inkludert til alle måltider.
Bhg har en egen kjøkkenassistent ansatt i 50% stilling, som gjør dette relativt dyrt i forhold til hva vi får.
 
260kr i mnd for 100% plass.
De får 1 brødmåltid/varmmåltid og et fruktmåltid.
 
Synes det er veldig kjekt at de får alt i bhg. Var med henne hver dag en hel uke, så jeg fikk jo se hva de hadde av mat. Godt å se de serverte salat til mye av varmmaten og hadde frukt etter hvert måltid. Melk fikk de og. I tillegg til vanlig brødmat. Men synes jo kanskje vi har en veldig høy kostpris :p kontra mange andre jeg ser

Hadde det samme en liten periode da poden gikk i privat familiebarnehage. Neste 600kr kost, men alt hjemmelaget og økologisk. Tror helt ærlig ikke en 2-3 åring spiser mat for 600kr på 5 dager. Ikke jeg gjør det engang.
 
Mener det er ca 250. Hadde gledelig betalt mer for ett bedre mat-tilbud for det er helt forferdelig.
 
Hadde det samme en liten periode da poden gikk i privat familiebarnehage. Neste 600kr kost, men alt hjemmelaget og økologisk. Tror helt ærlig ikke en 2-3 åring spiser mat for 600kr på 5 dager. Ikke jeg gjør det engang.

Du mener vel 600 kroner for 20dager? En måned? Betalte da vel ikke 600kroner uka?:p

Tror nok ikke alt er hjemmelaga her. Så toro boksen med blomkålsuppe stående der på kjøkkenet da jeg gikk forbi til personalrommet da jeg var der på tilvenning. Den dagen de hadde hatt blomkålsuppe til lunsj :p så ikke alt fra scratch. Men var god suppe da!
 
Du mener vel 600 kroner for 20dager? En måned? Betalte da vel ikke 600kroner uka?:p

Tror nok ikke alt er hjemmelaga her. Så toro boksen med blomkålsuppe stående der på kjøkkenet da jeg gikk forbi til personalrommet da jeg var der på tilvenning. Den dagen de hadde hatt blomkålsuppe til lunsj :p så ikke alt fra scratch. Men var god suppe da!

Hahaha, skylder på graviditeten. Du har helt rett. I mnd jeg mente ja, men uansett, 600kr hver på 5 barn som skulle ha mat. 3000kr for mat til 5 2 åringer i 20 dager.
 
Hahaha, skylder på graviditeten. Du har helt rett. I mnd jeg mente ja, men uansett, 600kr hver på 5 barn som skulle ha mat. 3000kr for mat til 5 2 åringer i 20 dager.
Hahaha :p
Ah, så de var bare fem i hele barnehagen?
 
150 kr pr mnd. Det dekker melk (havre) ), frukt hver dag og smøremåltid en dag i uken. En dag i måneden får de varm mat.
 
Betalte ca 350 kr i mnd. Da fikk de varmmat 1 gang i uken, brødmåltid x2 (lunsj og etter frukt), frukten måtte vi sende med. 3 frukt pr unge, pr uke. Det ble skjært i biter og servert felles. Melk og vann som drikke.
De serverte av og til grove vafler, grønnsaker etter årstiden (egen grønnsakshage med poteter, gulrøtter og noe annet) og diverse andre sunne ting.
 
380 kr. Da er all mat inkl og det er varm lunch hver dag som de får fra en lokal catering :)
 
Fikk første regning her om dagen og der sto det 450kr. Får 3 varme måltid i uken, 2 brød. Og 3 måltid til dagen;-)
 
280 tror eg. Frukost og frukt hver dag. varm mat 1 gang i uken.
 
Back
Topp