Soving på dagid

CarinaKay

Forelsket i forumet
Hvor ofte og lenge sover barna deres på dagtid? :)

Prinsessa her i hus sover som regel 1-1,5 timer på formiddagen.

På ettermiddagen er det litt vanskeligere... Noen ganger kan hun sove 15-45 minutter, andre ganger sover hun ikke i der hele tatt på ettermiddagen.

Her sover ho rundt 45 min to ganger om dagen. Men som regel ligger vi i sengen og slumrer frem til 08:30. Og da har ho ikke så stort behov for soving før etter middag.

Sover som regel to ganger om dagen. 1-2t. Men lur nr.2 er ofte litt vrien her også...

Her soves det vanligvis omtrent en halvtime på formiddagen og halvannen til to timer på ettermiddagen. Sørger for at siste lur er avsluttet minst to timer før leggetid :)

Her er soving litt vanskelig.. Eller hun sover bra, men blir alltid stuptrøtt i 17-tiden. Sover første dupp ca 9 og dupp nummer to halv 12. Den siste varer 1-2 timer.

Her er soving litt vanskelig.. Eller hun sover bra, men blir alltid stuptrøtt i 17-tiden. Sover første dupp ca 9 og dupp nummer to halv 12. Den siste varer 1-2 timer.
Mi er også trøtt på den tida. Er liksom litt tidlig å legge ho da syns jeg. Har tenkt det kommer av at ho sovet dårlig på natt. Sover di godt om natten også?

Sover tre timer på dagtid. Best når det er fordelt på to lurer, men av og til blir det tre.

Mi er også trøtt på den tida. Er liksom litt tidlig å legge ho da syns jeg. Har tenkt det kommer av at ho sovet dårlig på natt. Sover di godt om natten også?
Hun har kanskje ikke så sammenhengende søvn som hun burde har jeg tenkt på. Våkner fremdeles en time etter hun har sovnet, så kan hun våkne etter to, og våkner og ammes i søvn opptil to-tre gang på natt også. Og klokken halv seks kan hun gjerne tenke seg å stå opp.. Så blir ikke helt klok på det her nei :P

Hun har kanskje ikke så sammenhengende søvn som hun burde har jeg tenkt på. Våkner fremdeles en time etter hun har sovnet, så kan hun våkne etter to, og våkner og ammes i søvn opptil to-tre gang på natt også. Og klokken halv seks kan hun gjerne tenke seg å stå opp.. Så blir ikke helt klok på det her nei :P
Det er ikke til å bli klok på. Men det endrer seg vel etter hvert. Prøver å legge til rette for god søvn på dagtid, slik at nattesøvn skal bli bedre. Men, fungerer ikke slik jeg har tenkt.

For lite

Hun startet dagen rundt seks og er trøtt før ni... Jeg går en times tur som hun pleier sove da, i dag sov hun ikke en halvtime engang...

Så skal vi egentlig gå tur igjen i 14-15 tiden (som ender med å ta med storebror hjem fra skolen), men nå ligger vi på senga og prøver å hvile litt.

Back
Topp