Charmiss blir mamma

Var hos gynekolog idag og fikk se et lite bankende hjerte. Utrolig koselig å se den lille, men helt rart at noen bor inni meg. 1,3 cm ca og 150 hjerteslag. Ble satt litt frem, fra 7+4 til 7+6/8+0.

ImageUploadedByBV Forum1472136053.182744.jpg

8+1.

Nå syns jeg tiden går veldig fort. Fått time til første legesjekk i uke 12, det er bare 3 uker til, hvor blir tiden av?

Fortsatt veldig dårlig form og matinntaket er ikke stort å skryte av.. Dyrt er det også, for jeg må rett og slett kjøpe meg det jeg har lyst på akkurat den dagen, så middagsplanlegginga er lagt på hylla midlertidlig. :p Fett og salt er en favoritt, så kanskje det er en liten guttebass inni her?

På tirsdag reiser vi på ferie, det blir kjempegodt! Håper kvalmen kan roe seg bittelitt i de dagene bare :p

Last edited:
8+3.

Idag våknet jeg uten kvalme. Vet man ikke skal bekymre seg, siden symptomer kan komme og gå, men gjør det nå likevel.
Har også fått en stygg hoste, og det gjorde vondt i magen inatt når det sto på som verst. Hold fast spira.:Heartpink

Er sikker på at du senere i dag forbanner at du bekymret deg når du ligger og er uggen igjen! :D Men jeg forstår deg sååå godt. Det er vanvittig slitsomt med symptomene som kommer og går i et jævla kjør :confused: :P Skal du på noen flere UL'er før OUL? :)

Er sikker på at du senere i dag forbanner at du bekymret deg når du ligger og er uggen igjen! :D Men jeg forstår deg sååå godt. Det er vanvittig slitsomt med symptomene som kommer og går i et jævla kjør :confused: :p Skal du på noen flere UL'er før OUL? :)

Ja, du har nok helt rett! Har vært så god form at jeg har invitert på besøk og jada, nå kommer kvalmen sakte men sikkert sigende... :confused: Hurra.

Hvordan går det her? :) er formen den samme eller er den bedre?
Nysgjerrig jeg da vet du :D

Hvordan går det her? :) er formen den samme eller er den bedre?
Nysgjerrig jeg da vet du :D

Formen er faktisk litt bedre! Kvalmen har roet seg bittelitt, eller kanskje jeg har lært meg å hanskes med den. Det vites ei :p Er på ferie for tiden, så glemmer litt av forum må jeg innrømme :D

Formen er faktisk litt bedre! Kvalmen har roet seg bittelitt, eller kanskje jeg har lært meg å hanskes med den. Det vites ei :p Er på ferie for tiden, så glemmer litt av forum må jeg innrømme :D

Så bra at du føler deg bedre! Og sikkert godt å glemme forumet et øyeblikk så tiden går fortere :) kos deg videre på ferie :D

10+1.

Formen er bedre, men er fortsatt kvalm om morran. Har ikke kastet opp på en stund, vet ikke om jeg er blitt bedre eller bare flinkere til å takle kvalmen. Har nå begynt å kjenne stikkinger i livmora og områdene rundt, er vel det som kalles ligamentsmerter.

Vi har vært på ferie i nesten 2 uker og det har gått fint. Sambo har vært tålmodig og latt meg slappe av midt på dagen, samt at kveldene har vært rolige og jeg har sovna i armkroken hans ganske tidlig :p

Tenker mye på at vi skal bli en familie, ser selvsagt for meg bare roserøde kosestunder med flire-bebis. :p Er vel sånn for at man skal holde motet oppe mens man går gravid.

Under to uker til første kontroll nå, samt at vi vil ta en ny UL for å se at alt fortsatt er bra, før vi forteller den store nyhetene til familien. Gleder meg masse til å endelig slippe å skjule ting. <3

Dette ble langt! Masse tanker gitt.

Gratulerer med å runde 10 uker for deg også :D Godt å høre at du hanskes litt bedre med kvalmen. Kanskje den er på vei vekk :)

Gratulerer med å runde 10 uker for deg også :D Godt å høre at du hanskes litt bedre med kvalmen. Kanskje den er på vei vekk :)

I lige måde! Nå er det jaggu ikke lenge igjen til de hellige 12. :D
Jeg har jo vært på ferie i utlandet, merkelig nok så var det første jeg gjorde når jeg kom inn døra hjemme å kaste opp.. Noe med den norske luften kanskje? :p

I lige måde! Nå er det jaggu ikke lenge igjen til de hellige 12. :D
Jeg har jo vært på ferie i utlandet, merkelig nok så var det første jeg gjorde når jeg kom inn døra hjemme å kaste opp.. Noe med den norske luften kanskje? :p
Æsj, så drit! Skulle nesten tro kjølig, frisk luft er bedre for kvalmen, men den gang ei :P Hold ut! Det blir nok bedre etter 12 uker uansett, og der er vi veldig snart, ja :D

10+3.

Trodde jeg hadde vært dårlig før, men så kom denne dagen. Har seriøst ikke klart å gjøre noe annet enn å ligge rett ut og håpe på at det går over. 2.trimester kan bare ikke komme fort nok. Føler meg som et spøkelse av meg selv, som bruker alle kreftene jeg har på å lage middag til sambo kommer hjem, han fortjener det etter å ha vært verdens mest tålmodige i mange uker nå <3

Men mest av alt gleder jeg meg til å krype under dyna.

10+4.

Idag har jeg klart å få i meg hele.. To brødskiver. Kjenner humøret er på bunn og han jeg bor med går meg på nervene. Skal bli godt å være litt alene hjemme i helgen :p Ingen som stjeler dyna eller kaster skitne sokker under sofaen. Innser selv at jeg er litt grinete for tiden :p Måtte 2.trimester komme snart! :D
Vet det er en gave å få barn, bare litt vanskelig å huske premien når forsøk nr 3 på frokost kommer i retur.. :)

Føler så inderlig med deg!! Jeg er nesten litt flau som har det såpass enkelt med bare enkelte kvalme dager. Heldigvis er det bare noen få dager igjen til andre trimester og mest sannsynlig bedring :D

Føler så inderlig med deg!! Jeg er nesten litt flau som har det såpass enkelt med bare enkelte kvalme dager. Heldigvis er det bare noen få dager igjen til andre trimester og mest sannsynlig bedring :D

Det er fullt fortjent! Unner ingen å være så dårlige, virkelig. Ja, jeg forventer at kvalmen forsvinner på dagen uke 12 altså :D Støtter meg på den at det skal være et godt tegn da, får finne trøst i det :)

Du er jo komment langt ;) jeg er 4+1 idag :D kvalm og trøtt :p

Du er jo komment langt ;) jeg er 4+1 idag :D kvalm og trøtt :p

Jada, det går da sakte men sikkert fremover her..
Leste at du var gravid igjen ja, gratulerer så mye også jeg krysser virkelig alt jeg har for at den klamrer seg fast. Lykke til:love7

Back
Topp