Glukosebelastningstest

Eg måtte ta test på fredag, då jordmor fann spor av sukker i urinen min på forrige sjekk!:) Venter på telefon frå legen med resultata, veldig spent!

Får dere ikke vite resultatet med en gang når blodprøven er tatt altså?
Det fikk jeg nemlig :-)

Får dere ikke vite resultatet med en gang når blodprøven er tatt altså?
Det fikk jeg nemlig :-)
Til meg sa de at jeg fikk svaret iløpet av uken, men jeg trodde også at svaret skulle komme med en gang. Men får bare ringe på fredagen å høre om de ikke har ringt til da. Var ingen spor av glukose i urinen min på mandag da, så jeg tror egentlig ikke det er noe der. Har ingen symptomer på svangerskapsdiabetes, så jeg tenker at så lenge jeg er forsiktig med sukker så går det nok fint. Men vi får vente å se :)

Målingene tatt i samsvar med testen gir en pekepinn, men endelig resultat må fåes fra Fürsth. (Der blodprøver blir analysert) Er ihvertfall det legekontoret mitt informerer om.

Tok den i dag og spurte om hun kunne sjekke blodsukkeret når den var ferdig, men hun ville ikke da det ikke hadde noen hensikt. Blodet måtte analyseres forsi det var flere faktorer enn kun blodsukkeret som viste om det var svangerskapsdiabetes eller ikke. Var iallefall det hun sa til meg. Så jeg måtte ringe i morgen eller over helgen .

Var å tok den i dag, første verdiane va på 4,3 og så på 6,4! Ho sa til meg at da måtte væra øve 7 elle nåke for at da sko vær på grenså men då eg va hos jordmor på mandag var da ikkke glukose i urin så eg var ikkje beskymra elle noke:) Men FY så ekkel den drikken var, veldig vanskelig å få ner altså! Ahahah

Back
Topp