FruBerg's Dagbok

FruBerg

Forelsket i forumet
Så var det visst på tide å prøve seg på en dagbok her inne. Det blir kanskje godt å ha en plass å få ut tankene som jeg ikke vil belemre min kjære med.
Jeg er i midten av 20-årene og gift med min kjære Herr B.
Vi har nå bestemt oss for at vi ikke lenger vil vente på at "alt skal være på plass" før vi starter prøvingen. Barnet vil uansett ikke komme til å mangle noe :happy:

Vi hadde en relativt kort seanse med prøving på nyåret, hvor vi ikke kom lenger enn til midten av pp2 før mannen fikk litt kalde føtter..
Nå er vi atter i gang, med nytt driv begge to!

Veeldig spent på hvordan syklus vil vise seg å være! En gynokologisk undersøkelse for 2 år siden viste at jeg hadde mange cyster på eggstokkene og gyn snakket om pcos. Men fikk aldri noe klart svar på om jeg faktisk kunne bli diagnostisert eller om jeg bare var i "grenseland".

Januar 2016 hadde jeg en ganske så fin syklus, med påvist eggløsning via temping. Februar/mars og pp2 derimot dukket aldri el opp, og p-piller ble uansett påbegynt når den glimret med sitt fravær.
Nå gikk jeg ut hele siste pillebrettet i juli og fikk vanlig pillemens 1.august.
Er nå forhåpentligvis veldig nært eggløsning og en veldig spennende tid fremover :woot:
 
Hmm, var så sikker (og håpefull) på at el fant sted i går, men temp har vel ikke økt nok til at det faktisk var tilfellet. Kjenner at jeg ALLEREDE er litt småbekymra over om kroppen fungerer som den skal.

Tror jeg blir litt vel rusk i hodet av å henge så mye her inne :p Leser så mange historier som både er positive og negativt ladd, og jeg blir like påvirket av begge deler!

Prøøve å smøre seg litt med tålmodighet og se hvordan tempen blir de nærmeste dagene.
Og så må jeg selvsagt sette meg til å lese litt på gamle tempe-tråder om disse temperaturendringene :rolleyes:
 
Last edited:
Hmm, krysser fingrene for at el finner sted i dag. Den fine syklusen jeg hadde i januar viste nemlig en temp på 36.29 el-dagen. I dag viste den 36.28 :D

Da er det bare å vente på at mannen kommer hjem fra jobb så man kan få lagt inn litt aksjer :rolleyes:
 
Last edited:
Hei! Vi er ganske like i alder, og er førstegangsprøver på min 2 PP og er i det evige DPOland.

Jeg fikk EL på syklusdag 28 etter ppilleslutt, så ikke fortvil om den er noe forsinket :D
 
Hei! Vi er ganske like i alder, og er førstegangsprøver på min 2 PP og er i det evige DPOland.

Jeg fikk EL på syklusdag 28 etter ppilleslutt, så ikke fortvil om den er noe forsinket :D

Om du er 91-modell så er vi faktisk like gamle :joyful:
Så spennende! Hvor mange dpo er du? Testet noe ennå?

Ja, jeg vet jo så godt at det fort kan være litt kluss i systemet sånn til å begynne med. Men er veeldig vanskelig med denne tålmodigheten! Skulle jo helst blitt gravid samme dag som pilleslutt :p
 
Om du er 91-modell så er vi faktisk like gamle :joyful:
Så spennende! Hvor mange dpo er du? Testet noe ennå?

Ja, jeg vet jo så godt at det fort kan være litt kluss i systemet sånn til å begynne med. Men er veeldig vanskelig med denne tålmodigheten! Skulle jo helst blitt gravid samme dag som pilleslutt :p

Aah, kult! Har dagbok her inne jeg og. 2 DPO, ble satt tilbake (var først 3 DPO, men fikk plutselig enda mer ELslim, så satt meg selv tilbake til 0 DPO).

Ja, kjenner til det. Kan bli gal av mindre :banghead: Bruker appen Ovia Fertility (anbefales!!) Og der står det testdag på 12 DPO. Så jeg tenker å ta en test om ei uke (ordinære testdagen før jeg satt meg selv på 0 DPO), og så en om 10 dager. Så tester jeg sikkert DPO 13-mens eventuelt dukker opp.

Enn deg da? :happy:
 
Da må jeg ta enn titt ;)
Åh, det var jo litt kjedelig, da :/ Temper du eller bruker el-tester?

Spennende! Blir morsomt å følge med på hvordan det utarter seg :cool:

12 dpo er det som jeg tar utgangspunkt i, men det spørs om jeg kanskje sprekker før den tid!
Men aller først må jeg jo forsikre meg om at jeg faktisk havner i dpo-land :p
 
Da må jeg ta enn titt ;)
Åh, det var jo litt kjedelig, da :/ Temper du eller bruker el-tester?

Spennende! Blir morsomt å følge med på hvordan det utarter seg :cool:

12 dpo er det som jeg tar utgangspunkt i, men det spørs om jeg kanskje sprekker før den tid!
Men aller først må jeg jo forsikre meg om at jeg faktisk havner i dpo-land :p

Brukte ELT første PP, oppdaget den med en tilfeldighet. Trodde jeg skulle få mensen den dagen, tester med Graviditetstrimel og ELstrimmel. Den var kjempepositiv. Denne ganga trodde jeg at jeg fikk den 12 da jeg var på vei hjem fra ferie. Stakk og var veldig ømt i det området, fant også litt ELslim. Så testet jeg og så de var negativ (men fortsatt sterke), trodde jeg hadde misset peakens å sluttet å teste. Så fikk jeg enda mer ELslim på tirsdagenkveld og testene var fortsatt negativ og tror de var svakere enn de jeg tok rett etter ferie.

Så blir nok å teste EL for å kartlegge syklus og symptomer på EL. Neste PP, hvis jeg ikke blir gravid, skal jeg prøve conceive plus :) glidemiddel som skaper optimale forhold til sæden. Mulig jeg prøver meg på grapefruktjuice, men hører det ikke smaker så godt :angelic:

Håper det ikke er så langt unna!
 
Brukte ELT første PP, oppdaget den med en tilfeldighet. Trodde jeg skulle få mensen den dagen, tester med Graviditetstrimel og ELstrimmel. Den var kjempepositiv. Denne ganga trodde jeg at jeg fikk den 12 da jeg var på vei hjem fra ferie. Stakk og var veldig ømt i det området, fant også litt ELslim. Så testet jeg og så de var negativ (men fortsatt sterke), trodde jeg hadde misset peakens å sluttet å teste. Så fikk jeg enda mer ELslim på tirsdagenkveld og testene var fortsatt negativ og tror de var svakere enn de jeg tok rett etter ferie.

Så blir nok å teste EL for å kartlegge syklus og symptomer på EL. Neste PP, hvis jeg ikke blir gravid, skal jeg prøve conceive plus :) glidemiddel som skaper optimale forhold til sæden. Mulig jeg prøver meg på grapefruktjuice, men hører det ikke smaker så godt :angelic:

Håper det ikke er så langt unna!

Hmm, kroppen prøvde kanskje å slippe et egg, men fikk det ikke til? Det er vel ganske vanlig at det skjer, og at det er derfor el-slim dukket opp igjen noen dager etter?
Men nå er du i hvertfall godt i gang med dpo :D Plutselig så er dagen for testing her! ;)

Leste i dagboken din, forresten! Så koselig å lese at mannen er så veldig klar!

Krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig med noen el-tester, conceive plus eller grapefruktjuice. Eller noen ny pp i det hele tatt. Vi satser jo på to streker, gjør vi ikke? :woot:

Jeg har ikke smakt den juicen, men synes ikke at frukten i seg selv er noe særlig, så jeg tror nok nøden må bli stor før jeg hiver meg på den :p
Jeg har derimot prøvd med Solvipect hostesaft og jeg har hatt veeldig mye mer el-slim enn tidligere! Så NOE må det jo være i det :eek:
 
Hmm, kroppen prøvde kanskje å slippe et egg, men fikk det ikke til? Det er vel ganske vanlig at det skjer, og at det er derfor el-slim dukket opp igjen noen dager etter?
Men nå er du i hvertfall godt i gang med dpo :D Plutselig så er dagen for testing her! ;)

Leste i dagboken din, forresten! Så koselig å lese at mannen er så veldig klar!

Krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig m:android:ed noen el-tester, conceive plus eller grapefruktjuice. Eller noen ny pp i det hele tatt. Vi satser jo på to streker, gjør vi ikke? :woot:

Jeg har ikke smakt den juicen, men synes ikke at frukten i seg selv er noe særlig, så jeg tror nok nøden må bli stor før jeg hiver meg på den :p
Jeg har derimot prøvd med Solvipect hostesaft og jeg har hatt veeldig mye mer el-slim enn tidligere! Så NOE må det jo være i det :eek:

Ja, tror det må være det! Nå er jeg tilbake hvor jeg var, 3 DPO :)

Ja, ble veldig overrasket. Han er interessert og, noe som er veldig koselig. Spør om når EL er og hvor mange dager etter EL man kan teste. Kjempegøy!

Jo, det hadde jo vært det beste :) Gleder meg sinnssykt til å gå gravid jeg :hilarious:

Kommer til å blande den ut med appelsin juice i så fall. Jeg er så dårlig på å drikke og spise ting som ikke smaker godt. Har og lest om hostesafta, men det og smaker jo så ekkelt :hungover:
 
Ja, tror det må være det! Nå er jeg tilbake hvor jeg var, 3 DPO :)

Ja, ble veldig overrasket. Han er interessert og, noe som er veldig koselig. Spør om når EL er og hvor mange dager etter EL man kan teste. Kjempegøy!

Jo, det hadde jo vært det beste :) Gleder meg sinnssykt til å gå gravid jeg :hilarious:

Kommer til å blande den ut med appelsin juice i så fall. Jeg er så dårlig på å drikke og spise ting som ikke smaker godt. Har og lest om hostesafta, men det og smaker jo så ekkelt :hungover:

Det er jo veldig stas med mann som faktisk interesserer seg! Mannen min er litt mer tilbakeholden på nysgjerrigheten angående eggløsning og slikt. Men han sier stadig vekk at han gleder seg stort til å bli pappa og at han gjerne vil ha baby NÅH :p

Ja, det er virkelig noe å se frem til :Heartred

Jeg synes faktisk at hostesaft smaker godt, jeg :rolleyes:
Men å blande grapefrukt med appelsinjuice er kanskje ikke så dumt!
 
Det er jo veldig stas med mann som faktisk interesserer seg! Mannen min er litt mer tilbakeholden på nysgjerrigheten angående eggløsning og slikt. Men han sier stadig vekk at han gleder seg stort til å bli pappa og at han gjerne vil ha baby NÅH :p

Ja, det er virkelig noe å se frem til :Heartred

Jeg synes faktisk at hostesaft smaker godt, jeg :rolleyes:
Men å blande grapefrukt med appelsinjuice er kanskje ikke så dumt!

Det er så godt å høre! Sambo har og sagt flere ganger han gleder seg til å få barn med meg. :HeartredHaha, det er kanskje ikke så ille
 
Ved bedre mot angående eggløsning i dag!
Etter sex i går kveld kjente jeg noen rare stikk i livmor/mot venstre eggstokk. Syntes det var rart, men tenkte ikke værre over det. Halvannen time senere, når jeg skulle til sengs, kom det en liten stripe med rødt i utflod på papiret! Dette har jeg jo lest om at skal indikere at man er ekstra fruktbar! :woot:

Trodde at eggløsning skjedde i går, så vet ikke om det var sent med denne røde lykkestripen? Uansett- jeg velger å ta det som et godt tegn, og jubler over den eventuelt gode klaffen med aksjelegging :smug:
 
Det er så godt å høre! Sambo har og sagt flere ganger han gleder seg til å få barn med meg. :HeartredHaha, det er kanskje ikke så ille

Sålenge DET er på plass, så tenker jeg at det er helt innafor at de ikke får hodene helt rundt hvordan denne kvinnekroppen fungerer :p

Smaker som Jägermeister! En shot hver morgen :hilarious:
 
Nå er jeg veldig sikker på at el fant sted den 18. :woot:
De to siste dagene har jeg ikke fått tempet til helt samme tid, har våknet tidligere.
Men det er uansett en såpass markant økning, at jeg føler meg sikker. Særlig hvis man legger til at niplene ble helt vanvittig såre i går, og fortsetter i dag. Og konstant stive! :p

And now, we play the waiting game.. ;) 10 dager til test!
 
Nå er jeg veldig sikker på at el fant sted den 18. :woot:
De to siste dagene har jeg ikke fått tempet til helt samme tid, har våknet tidligere.
Men det er uansett en såpass markant økning, at jeg føler meg sikker. Særlig hvis man legger til at niplene ble helt vanvittig såre i går, og fortsetter i dag. Og konstant stive! :p

And now, we play the waiting game.. ;) 10 dager til test!
Hurra for EL :)
 
Ved bedre mot angående eggløsning i dag!
Etter sex i går kveld kjente jeg noen rare stikk i livmor/mot venstre eggstokk. Syntes det var rart, men tenkte ikke værre over det. Halvannen time senere, når jeg skulle til sengs, kom det en liten stripe med rødt i utflod på papiret! Dette har jeg jo lest om at skal indikere at man er ekstra fruktbar! :woot:

Trodde at eggløsning skjedde i går, så vet ikke om det var sent med denne røde lykkestripen? Uansett- jeg velger å ta det som et godt tegn, og jubler over den eventuelt gode klaffen med aksjelegging :smug:
Spennende! Det høres ut som at de beste forutsetninger i alle fall er til stede for at det skal gå bra! :)
 
Back
Topp