Er dere fortsatt i jobb?

Ble 50% sykemeldt i dag pga bekkenløsning. Sykemeldingen gjelder for fire uker. Dere andre som er delvis sykemeldt; har dere hele dager fri, eller jobber dere halve dager? Tror jeg skal prøve meg på en kombinasjon med noe fri og noen kortere dager, men er usikker...

Ble 50% sykemeldt i dag pga bekkenløsning. Sykemeldingen gjelder for fire uker. Dere andre som er delvis sykemeldt; har dere hele dager fri, eller jobber dere halve dager? Tror jeg skal prøve meg på en kombinasjon med noe fri og noen kortere dager, men er usikker...

Eg har heile daga på jobb og heile daga fri. prøve å jobba annakvar dag. Hadde eg hatt jobben min nermare hadde eg jobba halve daga. Men med 1,5 time kvar vei så blir det vekkasta å jobba halvedaga. så prøve så godt da lar seg gjera å jobba heile daga. Men da e viktig at du prøve deg fram å ser kva som er best for deg! høyres ikkje domt ut med ein kombinasjon! Godt å ha ein heil dag fri av og te :)

Har ikke 100% stilling i utgangspunktet og jobber mine vakter som normalt og tar en del ekstra nå i sommer. Men skal om to uker endelig ha sommerferien min og veldig spent på om eg kommer tilbake på jobb etter den. Har ett bekken som er helt ødelagt etter 8 timer på jobb i butikken. Har ikke stol til å sitte ett sekund på jobb.

Jeg ble sykemeldt 50% nå.
De må ha inn vikar for meg, så her ble løsningen hele dager, åsså har jeg fått valgt selv hvilke jeg vil ta. :)
Regner med jeg blir i 50% frem til permisjonen... Har veldig mye kynnere..

Har noen få prosenter svangerskapspenger for å slippe å ta igjen ekstra timer da jeg ikke lenger jobber nattevakter. Hadde blitt noen ekstra vakter i mnd da nattevaktene er lengere enn dag og kveldsvakter. Godt å slippe å ta igjen disse timene.

Hadde samtale med sjefen på jobb i går. Får tilrettelegging framover så jeg slipper å være så mye i stell, og gå i korridorene pga kynnerne. Så nå blir det opplæring inne på kuvøsen ❤️ Gleeeder meg! Så skal jeg hjelpe til med dagbehandlinger, ikke kjøre senger hit og dit, og får flere dagvakter isteden for natt og kveld. Hun ville absolutt gjøre det de kunne for at jeg kunne få jobbe for fullt fram til permisjonen starter. Er sååå glad! :)

Jeg har gått hjemme med toddleren siden november 14. Formen er faktisk bedre nå enn forrige svangerskap. Tror ikke jeg skulle hatt noe problem å stå i jobb. Jobbet hele veien med første, bortsett fra 2 mnd når jobben var byggeplass og jeg ikke fikk oppholde meg der pga fare for fosteret grunnet høye nivåer av eksos som sivet inn i ventilasjonen.

Men nå sa jeg opp jobben min et år før jeg ble gravid og var/er arbeidssøker. Dog er det nyttesløst nå. Ingen vil ansette noen som "straks" skal i permisjon.
aldri si aldri, jeg fikk nettopp ny jobb. begynner i den 17 august og skal ut i permsjon i oktober. De har ikke lov til å legge graviditeten din som grunn for at du ikke får jobben.

Er i ferie nå, begynner i ny 100% jobb den 17 aug. så skal jeg jobbe til jeg går ut i permisjon tenker jeg. Har litt flexi tid på nye jobben så jeg styrer meg litt selv.

Hva skal til for å bli sykemeldt egentlig? Har en jobb med mye tunge løft og ikke noe særlig sitte mulighet. Fungerer til en viss grad på jobb men ting går tregere, merker også i det siste flere små blødninger etter jobb (kk sier de er ufarlige men de stresser meg) og har en person utplassert sammen med meg som liksom skal lette min jobb, men hun er ubrukelig og gir meg så mye merarbeid og stress at eg ofte sniker meg på toalettet for å gråte eller spy. Men har jo ikke bekkenløsning eller ekstrem kvalme eller kynnere så er det nok til å bli sykemeldt?

aldri si aldri, jeg fikk nettopp ny jobb. begynner i den 17 august og skal ut i permsjon i oktober. De har ikke lov til å legge graviditeten din som grunn for at du ikke får jobben.

Men desverre skjer det. Jeg har blitt diskriminert pga det en gang før så nå må jeg innrømme at jeg ikke prøver spesielt hardt :(

Men desverre skjer det. Jeg har blitt diskriminert pga det en gang før så nå må jeg innrømme at jeg ikke prøver spesielt hardt :(
ja forstår godt hvordan du har det.husk alle er ikke like og jobb er det nok for de fleste av oss. Til meg sa dem bare at det ikke var mitt problem om jeg skulle ut i permisjon, jeg hadde samme rettighetene. Det var kompetanse og erfaring som var det som ble vurdert. Så jeg får vel regne meg som heldig som har fått jobb rett før jeg skal i permisjon

Hva skal til for å bli sykemeldt egentlig? Har en jobb med mye tunge løft og ikke noe særlig sitte mulighet. Fungerer til en viss grad på jobb men ting går tregere, merker også i det siste flere små blødninger etter jobb (kk sier de er ufarlige men de stresser meg) og har en person utplassert sammen med meg som liksom skal lette min jobb, men hun er ubrukelig og gir meg så mye merarbeid og stress at eg ofte sniker meg på toalettet for å gråte eller spy. Men har jo ikke bekkenløsning eller ekstrem kvalme eller kynnere så er det nok til å bli sykemeldt?

Er svangerskapspenger et alternativ for deg?

Jeg sliter forferdelig med bekkenet, eller symfysen, utrolig vondt. Blitt 40% sykemeldt nå, ikke lett å tilrettelegge for meg i min jobb :(

Glad jeg har fått 50% sm. Begynte i jobb igjen i dag, full dag 7,5 time, og bekkenet er forferdelig vondt. I morgen skal jeg heldigvis være hjemme. Håper det blir bedre når jeg kan stå/gå litt mer. Denne uka er kun planleggingsdager og mye sitting. (Er lærer).

Når jeg var 50% hadde jeg fri annenhver dag og kortere dager :)

Ta det opp med legen din. Si akkurat det du skriver her også tar h*n en vurdering av situasjonen og hva som er best for deg og baby :)

100% svangerskapspenger her, og har ikke jobbet siden september 2014 pga det og permisjon. Ellers er formen fin, så hadde nok vært i jobb hadde det ikke vært for forsteskadelig miljø

Må innrømme at gåingen mellom hjem-tog og tog-jobb sliter på meg :-o selve jobben går knirkefritt. Sliter med kynnere når jeg går. Enn så lenge sykler jeg mellom hjem og tog, men resten må jeg gå. Får se hvor lenge det holder.

Jeg er sykemeldt i 50% og det har jeg vært siden 18.05 og før det var jeg sykemeldt i 100% (ble det i midten av mars.) Jeg har vært mye kvalm og kastet opp. De siste månedene er det derimot migrenen og hodeverk som har vært værst. Trenger mye søvn og det er sjeldent at jeg har en "god" dag. Bekkenet er også kranglete:p Så blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å være i jobb.

Back
Topp