Er dere fortsatt i jobb?

Jobber 100%, og tenker at jeg gjør det jeg kan for å fortsette slik. Ja, jeg kjenner at jeg er umåtelig trøtt innimellom, men det har jeg løst ved at jeg legger meg samtidig som minien, kl 19.00
Mulig jeg tråkker noen på tærne, men trøtthet er ikke noe jeg kunne sykemeldt meg for.
Det skal i utgangspunktet en god del til før jeg sykemelder meg, men jeg syns også at terskelen for sykemelding er latterlig lav.

Jeg ble sykmeldt fra den tidligere arbeidsplassen min grunnet at ikke viste, hvor langt jeg var kommet så kroppen måtte rett og slett få seg en pause. I morgen starter jeg på jobb igjen,på en ny plass.

Jobber 100%, og tenker at jeg gjør det jeg kan for å fortsette slik. Ja, jeg kjenner at jeg er umåtelig trøtt innimellom, men det har jeg løst ved at jeg legger meg samtidig som minien, kl 19.00
Mulig jeg tråkker noen på tærne, men trøtthet er ikke noe jeg kunne sykemeldt meg for.
Det skal i utgangspunktet en god del til før jeg sykemelder meg, men jeg syns også at terskelen for sykemelding er latterlig lav.

Nå har jeg masse kynnere.
Har gått på medisiner pga ekstrem sv.skapskvalme.
BF gikk fra meg nettopp, og jeg har to barn fra før som er hos sin pappa kun annenhver helg.
Føler jeg har 150% jobb bortsett fra den faktiske jobben min.
Nå nekter bf å signere på farskapet også, så jeg føler at jeg er heilt alene.

Er rett og slett så sykt sliten :-/

Vært sykemeldt siden uke 6 pga hyperemesis og kommer ikke tilbake i jobb før etter ferdig permisjon:-/

Har vært og er fortsatt sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme og generell dårlig form. Jobbet som vikar i bhg, i tillegg var jeg reg som arbeidssøker hos nav. Usikker på om jeg kommer meg ut i jobb igjen, for nå har bekkenet begynt å krangle i tillegg til den hersens kvalmen... Bah!

Nå har jeg masse kynnere.
Har gått på medisiner pga ekstrem sv.skapskvalme.
BF gikk fra meg nettopp, og jeg har to barn fra før som er hos sin pappa kun annenhver helg.
Føler jeg har 150% jobb bortsett fra den faktiske jobben min.
Nå nekter bf å signere på farskapet også, så jeg føler at jeg er heilt alene.

Er rett og slett så sykt sliten :-/

Nå var det ikke direkte rettet mot deg, men gravide og sykemeldinger generelt, og den generelle terskelen for sykemelding i arbeidslivet. I følge statistikken er også Norges gravide verdens sykeste, sett opp mot de landene som fører statistikk.
Så har det også vært flere her inne som har nærmest spurt om det er "greit" å be om sykemelding fordi man er trøtt.. Er man syk, så er man syk, er man trøtt, så må man legge seg tidligere, trene litt, legge om kosthold osv..

Så er det også veldig mange som brenner seg på å sykemelde seg for mye ila svangerskapet, så når de da kommer tilbake i arbeid og noe skjer så har man "brukt opp" rettighetene sine på å være trøtt i svangerskapet..

Jobber fortsatt. Snart ferdig med 3 uker ferie :)

Så er planen å hvertfall jobbe ut august, kanskje september også, om bekkenet tillater det! Jobber som selger i butikk, så står og går veldig mye. Hittil har det gått greit, så da håper jeg det gjør det litt lenger :) kjipt å bli sykmeldt for tidlig, når man fortsatt har energi til å jobbe.

Er på svangerskapspenger. Er ambulansearbeider og sjefen kan ikke tilrettelegge så da går man her da. Kjenner jeg savner jobb men ser også at yrket ikke er heeeelt idielt etterhvert og med veldig lange vakter er det ikke noe mer idielt. Men er vel godt å kjenne på at man har et yrke som man GLEDER seg til å komme tilbake til etterhvert:D

Jeg er en av de som kun har opplevd "å få lov" å jobbe i 1 av 4 svangerskap :-/ I det svangerskapet var jeg gravid med sønnen vår og jeg var ikke sykemeldt en eneste gang de mnd og det var helt fantastisk:-) De tre andre svangerskapene har jeg vært sykemeldt pga kvalme oppkast og denne gangen bekkenløsning:-( Det er utrolig frustrerende å ikke være den som fremdeles går i jobb når jeg er gravid :-( Men er enig i det du skriver i innlegget ditt :-)

Jeg begynner på jobb igjen på onsdag, etter 2 ukers ferie :-)
Gleder meg veldig!

Siste uka før ferie jobbet jeg 70% og det er noe jeg håper jeg får til å gjøre fram til permisjon. Da har jeg 2 timer kortere arbeidstid og slutter kl 14 hver dag - det hjelper utrolig mye på, da kroppen streiker en del pga. bekkenløsning. Flott med arbeidsplasser som kan tilrettelegge slik :-) (jeg har kontorjobb vel og merke så er nok noe enklere)

Jobber 100%. Men har hatt ferie i 4 uker og første dag etter ferien i dag. Har nå sovet på sofan i ett siden kl 18.30. Helt apatisk og klarer nesten ikke snakke! håper virkelig det bare er "ferien er over sjokk" og at det går lettere fremover :-)

Jeg venter svar på søknad om svangerskapspenger :)

Arbeider ennå og er super fornøyd med det :) satser på at jeg arbeider frem til permisjon, jeg ser ingen grunn til noe annet. Stor trives i jobben min som sykepleier :)

Ja, men så har jeg termin sent i november, så jeg er i god form enda. Håper jeg skal greie å jobbe helt til jeg går ut i permisjon. Det eneste er at jeg er så utrolig trøtt hele tiden! Dupper av på jobb innimellom...

Ja, men så har jeg termin sent i november, så jeg er i god form enda. Håper jeg skal greie å jobbe helt til jeg går ut i permisjon. Det eneste er at jeg er så utrolig trøtt hele tiden! Dupper av på jobb innimellom...

Då e me i samme båt! Får du muligheten te å ta deg ein kvil på jobb?

Då e me i samme båt! Får du muligheten te å ta deg ein kvil på jobb?

Det er ikke så veldig tilrettelagt for det, men jeg greier å duppe av sittende. Sa ifra til sjefen at jeg er umåtelig trøtt, så håper det blir godtatt om det blir oppdaget. Må også stoppe litt og sove i bilen på vei hjem. Jeg har prøvd å legge meg tidligere som en i tråden her skriver, men det hjelper ikke, da våkner jeg bare og er lys våken på natten siden jeg ikke greier å sove så mange timer i strekk. Det er en power nap som trengs! ;)

Fortsatt i jobb ja :) Skal tilbake torsdag etter 3 ukers ferie, skal ha to uker til i september :) Spent på hvordan det vil gå ifht til kynnerne. Kjenner allerede tendensen til de når jeg går er lite stykke, og det vil nok merkes når jeg må gå opp og ned de korridorene. Men de har gode muligheter for tilrettelegging. Så de får hjelpe meg med det, ønsker ikke å fremprovosere noe prematur fødsel denne gangen også. Håper jeg kan få jobbe fram til jeg skal ut i permisjon da :)

Ble sykemeldt 50% to uker i juli pga. utmattelse. Hadde ikke sjans til å klare å fokusere på jobb, sov på sofaen når jeg kom hjem frem til jeg la meg (mellom kl. 21-22) og orket ikke gjøre noe. Sykemeldingen skapte mye stress på jobb som jeg måtte ordne opp i etter arbeidstid eller dagen etter, så det hjalp ikke veldig. Etter to ukers ferie er jeg sykemeldt 50% ut august, men igjen skaper det bare masse stress for min del :( Ønsker å være 100% i jobb, men når sjefen min selv antar at jeg kommer til å være sykemeldt frem til permisjon mister jeg litt motivasjon for å gi ekstra på jobb. Han har til og med ansatt en ny som skal dekke opp for sykemeldingen og permisjonen min. Det skulle bare mangle at han "degraderer" meg til en 50% stilling hvor jeg ikke lenger har de arbeidstidene jeg har i dag. Dette har han selvfølgelig ikke lov til, men jeg er så sliten og orker ikke å diskutere med arbeidsgiver.

Back
Topp