Er dere fortsatt i jobb?

Jeg har hatt ferie nå og begynner igjen i morgen, veldig spent på hvordan det blir! Føler på mange måter at formen er dårligere nå enn den var før ferien.
 
Nei, er sykemeldt :(
 
Ja, men er 50% sykemeldt og tilrettelegging slik at jeg ikke blir 100% sykemeldt. :)
 
Jeg har gått hjemme med toddleren siden november 14. Formen er faktisk bedre nå enn forrige svangerskap. Tror ikke jeg skulle hatt noe problem å stå i jobb. Jobbet hele veien med første, bortsett fra 2 mnd når jobben var byggeplass og jeg ikke fikk oppholde meg der pga fare for fosteret grunnet høye nivåer av eksos som sivet inn i ventilasjonen.

Men nå sa jeg opp jobben min et år før jeg ble gravid og var/er arbeidssøker. Dog er det nyttesløst nå. Ingen vil ansette noen som "straks" skal i permisjon.
 
Er ikke mulighet for tilrettelegging i min jobb.
Jobber med ungdommer, så det er full fart.
Har jeg "krav på" svangerskapspenger?
 
Ja, jobber 100%. Nå har jeg ferie da, men håper å jobbe fullt helt til permisjon. Får gå på gruppetreninger til fysio 2 X i uka i arbeidstida, så er jo ikke der helt 100%, mendet er jo med å gjøre det mulig for meg å stå i jobb hele veien.
 
Jobber men ikke like mye og like hardt som før. Er ikke sykemeldt, men sjefen tørr ikke spør meg like mye lengre fordi jeg blir så sliten av det.

Jobber i matbutikk.
 
Er ikke mulighet for tilrettelegging i min jobb.
Jobber med ungdommer, så det er full fart.
Har jeg "krav på" svangerskapspenger?

Ikke nødvendigvis. Svangerskapspenger blir utbetalt om arbeidet du utfører er direkte skadelig for babyen. Dvs at hvis du jobber med farlige stoffer kvalifiserer du til svangerskapspenger. En annen måte man kan gjøre det på er at jobben skriver at de ikke kan tilrettelegge. Det kan ofte være vanskelig da de mener de tilrettelegger så godt de kan. Men noen gjør det.

Trenger man å være borte fra jobb pga trøtthet, kvalme eller annen sykdom hos mor er dette svangerskaps relatert sykdom. Da får du sykemelding.

Dette er grunnprinsippene så kan det helt sikkert gjøre unntak :)

Jobber selv 50 %. Bekkenløsning gjør det ikke mulig å jobbe mer. Er da 50 % sykmeldt:p
 
Eg blei Sm 50% forrige veka. Har vore trøtt siå Eg blei gravid, men har hatt mulighet å sova i lunsjen(stresseless på stillerom) men no e kontoret flytta te ein ny by 1 time unna uten mulighet for å sova i lunsjen. Itillegg til det kjente eg meg tyngre i kroppen itte ferien og kom fram til 50% Sm i samråd med lege. Kjenne eg slappa meir av no, og at eg får tid til å kvila og gå Tura/svømma. Viktig å lytta og ta vare på kroppen og den lille.
 
Ferie nå, skal tilbake i jobb på tirsdag, så litt spent. Regner med det går greit inntil videre.
 
Eg blei Sm 50% forrige veka. Har vore trøtt siå Eg blei gravid, men har hatt mulighet å sova i lunsjen(stresseless på stillerom) men no e kontoret flytta te ein ny by 1 time unna uten mulighet for å sova i lunsjen. Itillegg til det kjente eg meg tyngre i kroppen itte ferien og kom fram til 50% Sm i samråd med lege. Kjenne eg slappa meir av no, og at eg får tid til å kvila og gå Tura/svømma. Viktig å lytta og ta vare på kroppen og den lille.
 
Jeg var 50% sykemeldt i et par uker i starten av mai pga. Bekkenlåsning og falsk isjas, ble så sykemeldt 100% i mens vi utredet babyen i magen og ventet på svarene, det varte i litt over 1 mnd. Hadde så 2 uker ferier og tilbake i jobb, var veldig spent på det men her har det gått veldig bra, vondtene er borte og energien er faktisk ikke så lav lengre heller :)
 
Jeg jobber ikke mer enn ca. 50%, har 2 deltidsjobber bare, så det går fint å jobbe de vaktene jeg har :)
 
Har ferie t.o.m 3.august. Spent på hvordan det skal gå på jobb ja. :) Men det er IA bedrift og de har gode muligheter til tilrettelegging. Nattevaktene slipper jeg hvertfall (hurra!) :)
 
Ble nettopp sykemeldt..

Edit: ikke svangerskapsrelatert
 
Last edited:
Ikke vært sykemeldt hele svangerskapet!! Begynner å bli veldig tungt(jobber natt), men står på :D
 
Ikke sykemeldt ennå iallefall. Har kontorjobb og formen tillater det iallefall. Er litt slapp, men klarer meg nokså greit syns jeg
 
Ikke vært sykemeldt eller noe jeg heller. Ferie fram til åttende aug, ser ikke noen grunn til å ikke jobbe 100% inntil videre. :)
 
Back
Topp