Jentekatt eller guttekatt?

Vi har både guttepus og jentepus:-)
Alle våre jentepuser har vært ivrigere jaktere på mus enn guttekattene. Jentepusene er dyrere å sterilisere enn guttepusene, ivertfall er det det hos vår vetrinær.

Har vokst opp med katt, og min erfaring er at jentepusene ofte kan være litt særere enn guttepusene. Guttepusene våre har vært kjærlige familiepuser, jentepusene har vært mer ymse.

Velger alltid hannkatt. Billigere og enklere og kastrere.

Vi har kun hatt en jente pus. Men det skulle være en gutt når vi fikk den. Men syntes ikke det er noen forskjell egentlig

Har vokst opp med katt, og min erfaring er at jentepusene ofte kan være litt særere enn guttepusene. Guttepusene våre har vært kjærlige familiepuser, jentepusene har vært mer ymse.
Har samme erfaring - men synes det er veldig morsomt med sære katter jeg da ;)

Gratulerer med pus!

Selv om det er dyrere å kastrere jentepuser, så er de (ofte) mindre i størrelse og spiser dermed mindre. De er også (ofte) mindre til dyrlegen for slossing etc. Så kostnadene balanserer seg.

Har best erfaring med guttepus! Har en på 10 år. Tollmådig, rolig og uendelig god. De hokattene vi har hatt i min oppvekst opplevde jeg aldri som så rolig og kosete. Men det kan jo være individuelle forskjeller også :)

Vi kastrerte og vaksinerte + helsjekk på jentepusen vår for 1400kr. Meget overkommelig, syns jeg. :) Vår katt var utrolig kosete!
Katter kan kastreres etter de er seks måneder gamle. Fram til da bør de være inne. Eventuelt luften i bånd, men min erfaring er at katten da blir stressa. Hun hatet båndet.

Vi kastrerte og vaksinerte + helsjekk på jentepusen vår for 1400kr. Meget overkommelig, syns jeg. :) Vår katt var utrolig kosete!
Katter kan kastreres etter de er seks måneder gamle. Fram til da bør de være inne. Eventuelt luften i bånd, men min erfaring er at katten da blir stressa. Hun hatet båndet.
Var det på jentekatt?
Var å hørte med pris i går angående kastrering av hunnkatt, chip, vaksinering og helsesjekk. Bare kastrering kosta 2200kr å skulle du ha chip i tillegg så kosta det 900kr, vaksine og helsesjekk kosta 685kr. Å de sa at de kunne utføre kastrering etter katten var 3 mnd å det syns jeg høres helt sykt ut. Å i dag fikk jeg høre av ei at jeg aldri måtte finne på å gå der for de er virkelig ikke gode, og prisene de har er sinnsykt stive i forhold til andre dyrleger. Så nå avbestiller jeg timen vi har der for vaksinering også bestiller jeg time hos noen som er bedre og har litt bedre priser. :-) Så du var heldig som fikk det til den prisen altså :-)

Var det på jentekatt?
Var å hørte med pris i går angående kastrering av hunnkatt, chip, vaksinering og helsesjekk. Bare kastrering kosta 2200kr å skulle du ha chip i tillegg så kosta det 900kr, vaksine og helsesjekk kosta 685kr. Å de sa at de kunne utføre kastrering etter katten var 3 mnd å det syns jeg høres helt sykt ut. Å i dag fikk jeg høre av ei at jeg aldri måtte finne på å gå der for de er virkelig ikke gode, og prisene de har er sinnsykt stive i forhold til andre dyrleger. Så nå avbestiller jeg timen vi har der for vaksinering også bestiller jeg time hos noen som er bedre og har litt bedre priser. :-) Så du var heldig som fikk det til den prisen altså :-)
Det hørtes ikke ut som et veldig seriøst sted så ja avlys den timen og finn noen som er seriøse!

Også fryktelig dyrt! De fleste jeg har hvert borti gir en pakkepris på sterilisering og chip, som er under 3100! Finn alle smådyr veterinærer i område du bor og forhør deg litt rundt :)

Vi hentet hjem en liten skipskatt-gutt i går :joyful:
Har hatt 2 jenter og 1 gutt tidligere (jente 1 ble påkjørt, jente 2 og gutten forsvant bare. Mest sannsynlig tatt av rev :sorry:)
Men nå har vi flyttet, og da var det på tide med en ny katt ;)
Har vært kosekatter alle kattene våre, gutten var superrolig :)
Det virker det som at den nye er også, selv om han bare er kattunge. Ligger å sover mye, er veldig glad i kos, virker som han følte seg hjemme med én gang han kom hit :)
2016-08-03 14.48.53.jpg

Syns det er så vanskelig å finne ut hva vi vil ha. Jeg ville egentlig ha jentepus, men så hører jeg litt forskjellig om at jentepusene burde ha et kull før de kastreres å vi har ingen planer om å få noen kull. I tillegg er det dobbelt så dyrt å kastrere jentepusene enn guttepusene. Men kastreres skal de uansett siden det er anbefalt. :) Jeg har aldri hatt katt så vet ikke hva som er best :p

Har lest at dyrebeskyttelsen har gått ut med at det der er bare tull med at de bør få et kull. Og da sitter man jo der med ungene man må plassere ut. selv om man klarer å finne et hjem til alle vet man jo ikke om de blir tatt vare på, er mange som forlater kattene. Så kastrer og helst chip så snart de er store nok :)

Har lest at dyrebeskyttelsen har gått ut med at det der er bare tull med at de bør få et kull. Og da sitter man jo der med ungene man må plassere ut. selv om man klarer å finne et hjem til alle vet man jo ikke om de blir tatt vare på, er mange som forlater kattene. Så kastrer og helst chip så snart de er store nok :)
Skal kastreres og få chip så fort hun er stor nok ja :-)

Back
Topp