Jentekatt eller guttekatt?

Vi hentet hjem en liten skipskatt-gutt i går :joyful:
Har hatt 2 jenter og 1 gutt tidligere (jente 1 ble påkjørt, jente 2 og gutten forsvant bare. Mest sannsynlig tatt av rev :sorry:)
Men nå har vi flyttet, og da var det på tide med en ny katt ;)
Har vært kosekatter alle kattene våre, gutten var superrolig :)
Det virker det som at den nye er også, selv om han bare er kattunge. Ligger å sover mye, er veldig glad i kos, virker som han følte seg hjemme med én gang han kom hit :)
Vis vedlegget 189767
Så bra, og veldig fin katt :-) vi henta kattungen vår i dag, og det virker som hun har funnet roen med en gang. Hun fant mat- og vannskålen med gang å drakk og spiste. Kattedoen har hun funnet. Gikk rundt i stua og kjøkkenet og snuset og såg seg rundt og så fant hun puta si som hun nå ligger å sover på :-) til nå har det gått over all forventning!

Så lenge guttene er sterilisert så synes jeg ikke det er så stor forskjell.

Vi hentet hjem en liten skipskatt-gutt i går :joyful:
Har hatt 2 jenter og 1 gutt tidligere (jente 1 ble påkjørt, jente 2 og gutten forsvant bare. Mest sannsynlig tatt av rev :sorry:)
Men nå har vi flyttet, og da var det på tide med en ny katt ;)
Har vært kosekatter alle kattene våre, gutten var superrolig :)
Det virker det som at den nye er også, selv om han bare er kattunge. Ligger å sover mye, er veldig glad i kos, virker som han følte seg hjemme med én gang han kom hit :)
Vis vedlegget 189767
Gratulerer:p Den var kjempe pen:p

Tror ingen veterinærer steriliserer katter lengere. De fleste kastrerer. Det er til det beste for katten og eier :)

Har lest at dyrebeskyttelsen har gått ut med at det der er bare tull med at de bør få et kull. Og da sitter man jo der med ungene man må plassere ut. selv om man klarer å finne et hjem til alle vet man jo ikke om de blir tatt vare på, er mange som forlater kattene. Så kastrer og helst chip så snart de er store nok :)

Skjønner ikke hvor folk har det ifra. Om en katt får fire kattunger som alle er jenter, og så får kanskje alle de fire masse jenter osv osv... Hvem i all verden skal ha alle de kattene?? Alle i Norge bør ha minst én katt, da. :P

Var det på jentekatt?
Var å hørte med pris i går angående kastrering av hunnkatt, chip, vaksinering og helsesjekk. Bare kastrering kosta 2200kr å skulle du ha chip i tillegg så kosta det 900kr, vaksine og helsesjekk kosta 685kr. Å de sa at de kunne utføre kastrering etter katten var 3 mnd å det syns jeg høres helt sykt ut. Å i dag fikk jeg høre av ei at jeg aldri måtte finne på å gå der for de er virkelig ikke gode, og prisene de har er sinnsykt stive i forhold til andre dyrleger. Så nå avbestiller jeg timen vi har der for vaksinering også bestiller jeg time hos noen som er bedre og har litt bedre priser. :-) Så du var heldig som fikk det til den prisen altså :-)

Oi! Godt valg å bestille time hos noen andre, ja.

Ja, det var på jentekatt. Kan jo hende vi var heldige med prisen på grunn av plassen vi bor på? Ikke vet jeg. Vet bare at har man ikke råd til det så burde man ikke skaffe seg katt. ;)

Tror ingen veterinærer steriliserer katter lengere. De fleste kastrerer. Det er til det beste for katten og eier :)

Heter det ikke kastrering bare på hankatter da? Trodde man steriliserte jentene?

Oi! Godt valg å bestille time hos noen andre, ja.

Ja, det var på jentekatt. Kan jo hende vi var heldige med prisen på grunn av plassen vi bor på? Ikke vet jeg. Vet bare at har man ikke råd til det så burde man ikke skaffe seg katt. ;)
Ja, ringte å avbestilte timen hennes i dag så nå må jeg ta en ringerunde til de jeg har fått anbefalt å bestille ny time til vaksinering på mandag :-) Kan få kastrering og chip til samme prisen hvis de har kampanje :-)

Heter det ikke kastrering bare på hankatter da? Trodde man steriliserte jentene?

En kan si kastrere på begge for på hunnkatter opererer de som regel vekk egglederne istedenfor å bare kutte over (som blir å sterilisere). På den måten kommer heller ikke katten i løpetid, noe som er like greit. ;)

En kan si kastrere på begge for på hunnkatter opererer de som regel vekk egglederne istedenfor å bare kutte over (som blir å sterilisere). På den måten kommer heller ikke katten i løpetid, noe som er like greit. ;)
Men de kalte det å sterilisere katta mi og der tok de vekk egglederne så på sine 9 år har hun aldri hatt løpetid, helt fantastisk!

Men de kalte det å sterilisere katta mi og der tok de vekk egglederne så på sine 9 år har hun aldri hatt løpetid, helt fantastisk!

Jeg fikk beskjed av dyrlege at katten vår var kastrert. ;) Er det jeg leser rundt om også at når de tar vekk egglederne så kalles det kastrering.
Vår fikk aldri oppleve løpetid da hun ble kastrert først :P

Mange som tror det ja. Men å kastrere og sterilisere er to forskjellige ting uavhengig av kjønn. Ved sterilisereing fjernes ingenting, det bare klippes for å kutte tilgangen for å reprodusere. Men alle kjønsdriftene er der og faren for kreft minker ikke hos hunkattene. Ved kastrering fjernes hele reproduskjonssynstemet og katten spares for mye unødvendig stress i forbindelse med parring, innbilt sv.skap, sykdommer og mer. Legger ved en link med litt mer utfyllende svar :)
http://www.dbkristiansand.com/kastrering-vs-sterilisering.html

Dyrlegen min sa at katten burde få ormkur hver 3.måned ettersom han er ute. Han fanger både fugler og mus så da er det en risiko.
Også blir han vaksinert hvert år.

Vi har også en slik matskål hvor han må hente ut maten med poten for å spise. Da han nærmet seg året begynte han å overspise og kaste opp. Med denne matskålen spiser han ikke likefort :)
Fikk matskålen hos dyrlegen.

Vi har jente og guttepus. Gutten har vært x-antall ganger hos dyrlegen og flere titusen kroner har gått på han i forhold til jentepusen :p han var veldig kosete før kastrering, nå er han bare kosete når det passer han. Pusefrøken er enda mer kosete etter kastrering. Det er vår erfaring :)

Generelt føler jeg at guttepusene jeg har hatt har vært litt mer kosete og stabile i humøret. :p Viktig å kastrere eller sterilisere uansett kjønn. :)

Back
Topp