Rotavirus - hvilke bivirkninger og hvor lenge

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Lille fikk rotavirusvaksine på onsdag, og hun har vært utrøstelig helt siden! Litt rolig igår på dagen, men da gikk vi med hun i vogn i sånn 6-7 timer! Vrir seg i smerte, er ikke kjekt å se på! Hun har kolikk i tillegg, så vet ikke om det er kolikken eller vaksinen som gjør det! Men hun har aldri vært så urolig så lenge med kolikken før, da er det som regel annenhver dag eller bare om kvelden! Hvor lenge kan bivirkningene vare? Leser at noen sier en uke??
 
Blei ingen bivirkninger her heller! Hadde håpa på laus mage så hu fekk renska opp i systemet, men neida...
 
Lille her fikk lite bivirkninger, men vi ble forberedt på magesjau og mye luft. Hun fikk dog lufta ut, så hun prompet mye. Lufta ga seg omtrent etter 3 dager her. Blir det for ille så kanskje kontakt helsestasjonen?
 
Lille her fikk lite med bivirkninger. Kanskje litt mer urolig, men ikke så mye at vi merket veldig til det.
 
Tror ikke det var noen bivirkninger her. Lillegutt var litt slapp (sov masse) den dagen og påfølgende natt, men det kan like godt ha vært den trønderske varmebølgen som var nettopp den dagen.
Passa veldig godt, siden jeg var alene med fire barn den kvelden (sambo på Springsteen-konsert).
 
Ingen reaksjon annet enn at han muligens fjerta litt mer den dagen :p
 
Er en stund til den skal tas her, men kjenner jeg blir skeptisk :-/
Var hos hs i går og hun snakket litt om den, sa at om babyen fikk veldig vondt var det nødvendig med legesjekk pga problemer i tarmene.....
 
Er en stund til den skal tas her, men kjenner jeg blir skeptisk :-/
Var hos hs i går og hun snakket litt om den, sa at om babyen fikk veldig vondt var det nødvendig med legesjekk pga problemer i tarmene.....
Merker jeg blir skeptisk selv! Synes jeg leser om så mange som har fått fryktelig mye bivirkninger og blitt veldig dårlige :/
 
Vår hadde kolikksmerter, og etter første vaksine merket vi ingen forskjell. Etter runde to hadde vi et par døgn med en del magesmerter, men han hadde melkeallergi som vi ikke var klar over på det tidspunktet, så jeg er usikker på om det var vaksinen eller noe fra maten. Tror det bedret seg etter ca to døgn, om jeg husker riktig. Lykke til!
 
Her merka vi ingenting, og ville uansett heller hatt noen dager med magevondt, enn at han skal bli plaget med omgangssyke mer enn nødvendig.
 
Magevondten gav seg litt igår kveld! Fikk en eksplosjon i buksa med mørkegrønn avføring, så etter det roet hun seg!
 
Lett feber første kveld, litt mer grinete 3-4 kvelder, løs mage og grønn avføring som varer enda etter snart fire uker.
 
Ingen annen reaksjon her eller enn litt bløtere avføring og mye søvn det første døgnet :)
 
Vår første hadde kolikk, uke 6 og 7 topper det seg også avflater den gjerne litt fremover! Håper det bedrer seg snart, vaksinen er vel i uke 6 så kan jo være den havnet samtidig som toppen...Barnelege har sagt til oss at uke 6-8 er de tøffeste for tarmsystemet!
 
Er i utgangspunktet for vaksiner, men tror vi skipper denne.. Lille sliter såpass med magen at jeg vil ikke gjøre vondt verre..
 
Tenker kanskje at denne vaksinen hadde vært viktigere om han hadde hatt storesøsken i bhg/skole som kan ta med seg viruset hjem.. eller? Ser for meg at sannsynligheten for å få viruset npr han ikke har noen søsken er liten/mindre..
 
Er i utgangspunktet for vaksiner, men tror vi skipper denne.. Lille sliter såpass med magen at jeg vil ikke gjøre vondt verre..
Vår lille har også hatt en del luft og vondt i magen. Vekslet mellom ekstremt hard i magen og hel løs mage. Tok likevel vaksinen og ikke hatt noen bivirkninger her :)
 
Vår lille har også hatt en del luft og vondt i magen. Vekslet mellom ekstremt hard i magen og hel løs mage. Tok likevel vaksinen og ikke hatt noen bivirkninger her :)

Vi får se hva vi gjør... Storebror har ikke tatt denne, da den ble en del av vaksineprogrammet etter han ble født.. Har hørt det er flere som reagerer og :/ Vil ikke utsetter han for mer magevondt enn nødvendig.. Resten av vaksinene tar vi :)
 
Back
Topp