Er det greit at barn under skolealeder bare går i bikinitruse

Jeg tenker litt motsatt.
Å ta på et lite barn en bikinioverdel de ikke trenger på veldig mange år blir på en måte å seksualisere dem og tenker litt at det vil være mer tiltrekkende for en med slike hensikter.....
Min jente på 4,5 år bruker også badedrakt, men hadde hun ønsket det hadde hun fått lov til å gå i bare badebukse.
Bikiniover del vil jeg ikke ta på henne.
Jeg liker ikke bikini heller. Min datter får ikke det og hu er stor fornøyd med å ha Elsa over hele magen på badedrakten sin. Ser ikke helt poenget med bikini på så små barn, ser ofte små barn som drar ned overdelen fordi den sklir i alle kanter osv. Det må da være irriterende for dem også

Barn fortjener å være kjønnsnøytrale? Kledte du barnet ditt på en måte slik at noen ikke skulle vite hvilket kjønn det hadde? Jenter er jenter og gutter er gutter. Og de er biologisk ulike. Noen har ting å slite med, men det er da ingen grunn til å ville ha alle barn kjønnsløse til de er i stand til å definere seg selv. Dessuten er det mange plagg vi bruker som ikke nødvendigvis har en funksjon å dekke til, det er å pynte seg.
Jeg mener at alle mennesker har rett til å definere seg selv, slik jeg skriver lenger opp. Mine jenter går som oftest i bukser, men jeg gjør på ingen måte noe for å skjule hvilket kjønn de har. Og ja, mange har desverre noe å slite med og nettopp derfor er det viktig at barnet får definere seg selv uavhengig av kjønn. Det er ikke det samme som at alle barn er kjønnsløse.

Og man pynter seg ikke med bh eller bikinitopp som var emnet her.

Jeg mener at alle mennesker har rett til å definere seg selv, slik jeg skriver lenger opp. Mine jenter går som oftest i bukser, men jeg gjør på ingen måte noe for å skjule hvilket kjønn de har. Og ja, mange har desverre noe å slite med og nettopp derfor er det viktig at barnet får definere seg selv uavhengig av kjønn. Det er ikke det samme som at alle barn er kjønnsløse.

Og man pynter seg ikke med bh eller bikinitopp som var emnet her.
Jeg velger å kalle en jente en jente inntil det motsatte er bevist. Noen standarder må vi ha. Det er heldigvis ikke ofte at noen er født i feil kropp, og da får man takle det problemet når det oppstår. For meg er kjønn en måte å definere på, jeg er nok gammeldags. Og for mine to jenter er bikini noe de pynter seg med enten du tror det eller ikke. Det er Minni og rysjer og stjerner og hjerter. Noen ganger har de toppen på, andre ganger ikke.

Dette handler da virkelig ikke om å tvinge på noen noe. mitt barn vil ha bikini... Gjør jeg henne til kvinne da? Eller pålegger henne en identitet? Og tror du jeg hadde nektet min sønn (om jeg hadde hatt) å gå med kjole? Syns du blander om temaene her nå... For dette har da virkelig ikke jeg sakt noe om... Og kjønnsnøytralt er det jo... Er da ikke slik at jeg pålegger barna noe bare fordi de vil ha bikinitopp, det jeg sa var at jeg syns det er drøyt å tenke seksualisering med en gang, noe MANGE foreldre faktisk gjør.

La barna være barn, bikinitopp eller ikke.

Ja når du lar ditt barn velge bikinioverdel så gir du henne jo en identitet som hunkjønn og jeg sier ikke at det er galt, men er det nødvendig at barn skal inn i en "voksenrolle"? Bh og bikinitopp er for meg et voksenplagg.

Jeg blander ingen tema, jeg begrunner mitt syn om at barn ikke trenger å være som oss. De skal få være barn. Leke ubekymret og uavhengig for å finne sin identitet. Som du sier, la barn være barn. :)

Og jeg har ikke gjort noen antydning om hva du mener eller vil, jeg påpeker at seksualisering og sexy er to forskjellinge ting. :)

Vet du, når har ikke jeg jenter, så burde kanskje ikke uttale meg. Men vi kom hjem fra ferie idag og i en uke har jeg sittet ved bassengkanten og undret meg over at "alle" småjentene har bikini overdeler. Først i går så jeg første små jenta som bare gikk med bikini underdel! Og det var så "fint" å se. For MEG er det unaturlig at småjenter helt ned i 2 års alderen har på seg bikini overdel:o

Syns heller ikke du har skjønt poenget. Når du skriver at du ikke vil la din jente gå i bikinioverdel fordi hun muligens vil defineres som gutt senere, men da burde du vel nekte henne kjoler også? Eller er ikke det noe som definerer kjønn?

Altså om din sønn eller dstter får velge å gå i kjole eller bukse selv, hvorfor ikke velge badetøy... Du gjør den bikinitoppen værre enn den er pga din egen tankegang... Det er bare badetøy...

Nå må jeg le. Les hva jeg skriver.
Bh og bikinitopp er plagg skapt for å skjule noe. Barn skal ikke trenge å skjule noe. Bh og bikini er voksenplagg. Mer tydelig kan jeg ikke gjøre det. ;)

Ja når du lar ditt barn velge bikinioverdel så gir du henne jo en identitet som hunkjønn og jeg sier ikke at det er galt, men er det nødvendig at barn skal inn i en "voksenrolle"? Bh og bikinitopp er for meg et voksenplagg.

Jeg blander ingen tema, jeg begrunner mitt syn om at barn ikke trenger å være som oss. De skal få være barn. Leke ubekymret og uavhengig for å finne sin identitet. Som du sier, la barn være barn. :)

Og jeg har ikke gjort noen antydning om hva du mener eller vil, jeg påpeker at seksualisering og sexy er to forskjellinge ting. :)

Da må jeg nesten påpeke at det var DU som skrev "sexy" i ditt første innlegg... Så derfor jeg brukte det ordet....

Som du skriver, barn skal være barn men betyr ikke det, som du selv har påpekt flere ganger at de skal finne seg selv, utforske osv? For når min datter ønsker bikinitopp fordi den har hello kitty eller monster high på så tenker jeg det er hennes måte å gjøre netopp dette og det vil da være helt bakvendt og mot mine prinsipper å nekte henne det bare fordi noen ser på det som voksenplagg. Jeg har aldri sett barn med bh (altså med spiler osv) så dette er for meg ikke et voksenplagg men noe min 8åring velger å gå i fordi hun syns det er fint... Dette har hun syns siden hu var 2/3 og jeg har da selvfølgelig latt henne velge selv... Hun hadde også et "kaptein sabeltann" år og fikk da selvfølgelig kapteinjskke i dyreparken selv om dette er til gutt i følge mange. Så vi har nok veldig likt syn, eneste jeg reagerer på er at du beskrev det som "sexy" i første innlegge ditt og at du ser pp det som seksualisering... Jeg syns det er synd at så mange foreldre tenker seksualisering rundt barn... For som nevnt de er barn, de vil utforske og det syns jeg de skal få lov til uten at noen sier at det er "voksenplagg" eller "voksenting"

Mine jenter på 6 og 9 år bruker truse eller badedrakt. Den dagen de har grunn til å bruke bikini overdel , da skal de få det:)

Her ser jeg mange er så i mot bikinioverdelen til barn, og det er jo greit nok det, forstår også argumentene som kommer. Det jeg ikke forstår er hvorfor bruker man badedrakt, badedrakten er også lagd for å skjule det vi har under?
Badedrakten har egentlig det samme formålet som bikinioverdelen. Hvorfor er det greit å bruke?

Her ser jeg mange er så i mot bikinioverdelen til barn, og det er jo greit nok det, forstår også argumentene som kommer. Det jeg ikke forstår er hvorfor bruker man badedrakt, badedrakten er også lagd for å skjule det vi har under?
Badedrakten har egentlig det samme formålet som bikinioverdelen. Hvorfor er det greit å bruke?
Jeg vurderer å kjøpe badedrakt til smårollingen min fordi hun driver og drar av seg trusa, putter sand i den o.l. Badedrakt virker mer praktisk slik. For min del handler det altså ikke om å dekke til.

Har en sønn, så her brukes det ikke bikini. Interessant diskusjon med mange gode argumenter, både for og i mot. Jeg synes det er greit at jentene kan velge selv om de vil ha topp eller ikke. Tror ikke det er toppen som avgjør om pedofile ser på dem akkurat. I forhold til det med å være kjønnsnøytral som enkelte nevner, bruker barnet da en helt nøytral underdel eller er det greit med en bikini truse for jenter som underdel?

Har en sønn, så her brukes det ikke bikini. Interessant diskusjon med mange gode argumenter, både for og i mot. Jeg synes det er greit at jentene kan velge selv om de vil ha topp eller ikke. Tror ikke det er toppen som avgjør om pedofile ser på dem akkurat. I forhold til det med å være kjønnsnøytral som enkelte nevner, bruker barnet da en helt nøytral underdel eller er det greit med en bikini truse for jenter som underdel?

Har ikke noe problemer med en rose badebukse med blonder...
Man bruker en bikinioverdel for å dekke til puppene som faktisk i voksen alder er et seksuelt objekt.
Jeg mener at barn skal være barn, og ved å bruke bikinioverdel på små barn blir det en seksualisering.
Ja, jentungen min går i kjoler, men ikke med dyp kløft eller høy splitt - det er litt av samme greia,,,

Fordi badedrakten sitter bedre på hele kroppen enn en liten bikinioverdel vil gjøre på er barn, samt at jeg bare opplever den som et helt annet type plagg. Mer normalt å dekke hele magen, enn å ha noe som kun skal over et lite barns flate brystvorter. Syns bare det blir et mer egnet plagg som også sitter godt, tenker ikke at det er for å skjule eller holde noe på plass slik en bikinitopp vil være. Mange bruker jo også mer dekkende badedøy til gutter, for eksempel for å skjerme fra sola.

Føler bare generelt at bikini er for de med pupper, og fram til da vil det gå i badedrakt eller bare truse her. Vesla har en todelt badedrakt (altså truse og singlet), som kun ble kjøpt fordi jeg ikke fant en eneste badedrakt i hennes størrelse akkurat den gangen. Den er ikke noe galt med for meg, men har blitt en prinsippsak bare :)

Min jente har flere ganger ville hatt bare badeshorts slik som storebror, jeg lot henne gå slik i badeland helt fram til hun ble 5 år. Vi bader mye, og jeg har aldri noen gang sett andre jenter i badeland uten badedrakt. Har likevel aldri fått noen som helst negative kommentarer på det, ingen har reagert her. Nå har hun heldigvis funnet ut at Frost-badedrakt er bedre. :) Bikini ville vært totalt uaktuelt.

Back
Topp