Er det greit at barn under skolealeder bare går i bikinitruse

Kengu

Forumet er livet
VIP
På badeland?

Leste nettopp en sak om 5 åring som fikk beskjed av badevakt å ta på overdel også, regner med det er en misforståelse fra badevann ang regler men det spm overasker er kommentarer under artikkel om at foreldre må jo skjønne at de må ha på barnet badedrakt eller hel bikini, at det er dårlig gjort å sende barn kun i bikinitruse osv

Det kan de absolutt

Ja det syns jeg.
La nå barn være barn, ved å kreve at små barn må gå i bikinioverdel syns jeg på en måte at man begynner å seksualisere dem så alt for tidlig.
Frem til de får noe å skjule trenger de ikke skjule noe som helst

Ja det syns jeg.
La nå barn være barn, ved å kreve at små barn må gå i bikinioverdel syns jeg på en måte at man begynner å seksualisere dem så alt for tidlig.
Frem til de får noe å skjule trenger de ikke skjule noe som helst

Signerer denne. At barn skal seksualiseres i en så alt for tidlig alder sier litt om, hvor "twisted" samfunnet har blitt... :(

Hadde man tatt på en jente og en gutt en kortebukse/badebukse å bare det. Så ville de sett helt like ut i den alderen på overkroppen!
Jeg skjønner virkelig ikke hva som er skjedd med verden! Å jeg vet så godt at jeg selv kommer til å bruke skikkelig barnslige badedrakter på jenta mi så lenge jeg selv kan bestemme. Da jeg syns mange badeklær til jenter har litt sexy preg over seg. Å det liker jeg ikke :(

Hadde man tatt på en jente og en gutt en kortebukse/badebukse å bare det. Så ville de sett helt like ut i den alderen på overkroppen!
Jeg skjønner virkelig ikke hva som er skjedd med verden! Å jeg vet så godt at jeg selv kommer til å bruke skikkelig barnslige badedrakter på jenta mi så lenge jeg selv kan bestemme. Da jeg syns mange badeklær til jenter har litt sexy preg over seg. Å det liker jeg ikke :(
Helt enig

Vesla på 6 år går enten med badedrakt, kun truse eller bikini.

Vi bruker kun badedrakt. Hu vil ha det så det er greit. Men nå er min bare 3 år så hadde ikke vært så farlig. Men opplevde på ett badeland at det satt en mann i barnebassenget uten barn. Ble i grunn litt skeptisk og syntes det var ekkelt. Men synes min datter er for liten for bikini. Trenger ikke akkurat det når man er så små. Kanskje badevaktene bare prøvde å beskytte? Er desverre noen ekle folk rundt og badevaktene og ansatte på sånne steder kan nok kanskje ha opplevd litt sånne typer og blir beskyttende? Har desverre hørt om mye sånt der jeg bor og mange rettsaker. Der vi var på badeland bor det også en pedofil som har forgripi seg på barn, han er ute pga en anke. Kanskje jeg er hysterisk men jeg synes ikke det er seksualisering av barn men å beskytte dem mot pedofile og deres mobil kamera. Sikkert jeg som er litt gal pga så mange saker i nærområdet.

Vi bruker kun badedrakt. Hu vil ha det så det er greit. Men nå er min bare 3 år så hadde ikke vært så farlig. Men opplevde på ett badeland at det satt en mann i barnebassenget uten barn. Ble i grunn litt skeptisk og syntes det var ekkelt. Men synes min datter er for liten for bikini. Trenger ikke akkurat det når man er så små. Kanskje badevaktene bare prøvde å beskytte? Er desverre noen ekle folk rundt og badevaktene og ansatte på sånne steder kan nok kanskje ha opplevd litt sånne typer og blir beskyttende? Har desverre hørt om mye sånt der jeg bor og mange rettsaker. Der vi var på badeland bor det også en pedofil som har forgripi seg på barn, han er ute pga en anke. Kanskje jeg er hysterisk men jeg synes ikke det er seksualisering av barn men å beskytte dem mot pedofile og deres mobil kamera. Sikkert jeg som er litt gal pga så mange saker i nærområdet.
Jeg tenker litt motsatt.
Å ta på et lite barn en bikinioverdel de ikke trenger på veldig mange år blir på en måte å seksualisere dem og tenker litt at det vil være mer tiltrekkende for en med slike hensikter.....
Min jente på 4,5 år bruker også badedrakt, men hadde hun ønsket det hadde hun fått lov til å gå i bare badebukse.
Bikiniover del vil jeg ikke ta på henne.

Bikini får ikke min femåring. Jun har uv drakt med t-skjorte og shorts, badedrakt eller badebukse. Broren har badeshorts, badebukse eller tilsvarende uv-drakt

Her er det ikke snakk om noe bikini overdel eller bh flr det kommer bryster som trenger støtte.
Vi bruker badedrakt eller uv drakt og ingenting som er "sexy" eller tiltrekker oppmerksomhet på noen måte.

Ser ikke problemet til badevakten

Ser virkelig ikke problemet... Her har frøkna fått det badetøyet hu vil fra hu var gammel nok til å peke.. Så det har faktisk vært bikini med truse og overdel, om hu ville gått i truse uten overdel hadde jeg ikke tenkt over det heller... Hvorfor må vi tenke ihjel alt hele tiden... "Mitt barn får ikke bikinioverdel" osv... Hvordan forklarer dere det til barna? Nei, her får de det vadetøyet de ønsker. Så får folk tenke sitt, noe jeg er rimelig sikker på de gjør uansett.

Syns det er greit på hele småtrinnet også, men rundt fjerde-femte vil vel barnet bli såpass bevisst at de vil ha en topp på.

Og når det er sagt kan jeg godt si igjen at jeg syns de heller BØR gå i bare truse enn med de ekle toppene som hører til en del barnebikinier. Trekanttopper eller topper med "cup" liksom, det er jo også sykt upraktisk når det ikke er noe som holder selve toppen der den skal være. Sjuåringen min fikk en tankini i fjor, og har badet i bare trusa også, ellers blir det badedrakt. Ikke fordi hun har noe å skjule, men fordi det oppleves som et mer naturlig plagg på et barn enn en bikini.

Ser virkelig ikke problemet... Her har frøkna fått det badetøyet hu vil fra hu var gammel nok til å peke.. Så det har faktisk vært bikini med truse og overdel, om hu ville gått i truse uten overdel hadde jeg ikke tenkt over det heller... Hvorfor må vi tenke ihjel alt hele tiden... "Mitt barn får ikke bikinioverdel" osv... Hvordan forklarer dere det til barna? Nei, her får de det vadetøyet de ønsker. Så får folk tenke sitt, noe jeg er rimelig sikker på de gjør uansett.

Vesla har ikke valgt badetøy selv enda, men jeg forklarer der glatt med at vi ikke kjøper slikt fordi det ikke kommer til å sitte ordentlig på. Men er da snakk om skjønn, en sportsaktig topp eller noe som ligner på en singlet er mer greit, når man har sett butikker selge trekantbh eller med "cup"-form ned i babystørrelse, da syns jeg bare det blir utrolig sært.

Helt greit at 5åring går i kun underdel.

Selv har mi både bikini og badedrakt. Hu vil da gå med overdel også. Men overdelen er jo helst som en singlett. Ikke noe seksualisert der gitt.

De får gå med det de vil. Skjønner ikke problemet. Her finnes både truse, bikini og badedrakt. Bikinioverdelene er som topper, ikke bh. Men det med bikini på småjenter er vel ikke noe nytt? Har sett på bilder at jeg hadde det som lita, og da snakker vi tidlig 80-tall. Tviler sterkt på at jeg var den eneste!

Sign. Samme har vi gjort. De syke som overseksualiserer barn gjør det uavhengig av antrekk. Hadde det vært så enkelt sså høres det ut som om det er antrekket og ikke barnet de tenner på.

Back
Topp